Ik vroeg me zo af he, of het nou moeilijk is om een vervangingsfilter (prolly green) zelf te installeren in me autootje, want als ik hem daarvoor al ergens heen moet brengen, vind ik nie zo nodig.
Of is het toch wel handiger voor iemand die nog nooit ze handen heeft vuilgemaakt aan een motor van een auto z'n karretje even weg te brengen?
Zelf vervangingsfilter installeren
-
In 10 min... misschien wel in 5 .. zelfs voor iemand die nooit iets aan auto's doet.Mark G schreef:Originele filter eruit halen, nieuwe erin leggen..
klaar in 10min![]()
Daar is echt niets aan. Je kan er ook niet verkeerd mee doen... niet twijfelen dus..

-
Bij een 16v moet je alle klipjes los halen (onderop zit er ook eentje!) en dan drie plastic vleugelmoeren losdraaien aan de voorzijde van het luchtfilterhuis. De boel is dan los...nieuwe filter plaatsen, en de boel weer vast zetten > is dus heel makkelijk zelf te doen!
Laatst gewijzigd door Robert dB. op ma 1 jul 2002 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Hehehe, ik heb de mijne net schoongemaakt.

HAHAHAHAAHHAAMark G schreef:Nu je het zegt...Tom schreef:dat komt vanzelf goed, is echt niks aan.
<< even iets anders, wat ik me iedere keer afvraag bij oxje, is dat nu een gast of een meisje (jonge vrouw)>>
Goede vraag...
lieve naam he?

Sorry guys, ik ben mannelijk, hetero en ook nog es bezet

Don't walk the grass... smoke it
-
ach nu maken we het je wel heeeeeeeel gemakkelijk, maar vooruit:oxje schreef:Hehe, dankjewel voor de tips, dus ik ga gewoon ff zelluf een filter bestellen...
Btw... het luchtfilterhuis zit toch gewoon best wel in het zicht?
Iemand misschien een foto?
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/luchtfilter.jpg[/img]
-
het was ook het eerste onderdeel dat ik ooit loshaalde van me auto....maar pas op daarna is het een soort virus; alles willen veranderen 

O ja, Oxje aangezien jij een Clio RL 1.4e e2 hebt en ik een R19 RL 1.4e e2, neem ik aan dat we het zelfde blokje hebben!
Je luchtfilterhuis zit bovenop je inlaatspruitstuk, boven de motor! Hij is ovaal en plastik en er gaan 2 slangen in! één komt van de voorkant van de auto en één komt van boven het uilaatspruitstuk af!
Om het huis los te maken hoef je alleen maar de klemmetjes los te maken.
Die slang die van je uitlaatspruitstuk af komt moet jer eraf halen (warme lucht), maar dan moet je wel het klepje in je huis dicht maken. Weet niet hoe dat moet, maar dat weet iemand anders vast wel!
Je luchtfilterhuis zit bovenop je inlaatspruitstuk, boven de motor! Hij is ovaal en plastik en er gaan 2 slangen in! één komt van de voorkant van de auto en één komt van boven het uilaatspruitstuk af!
Om het huis los te maken hoef je alleen maar de klemmetjes los te maken.
Die slang die van je uitlaatspruitstuk af komt moet jer eraf halen (warme lucht), maar dan moet je wel het klepje in je huis dicht maken. Weet niet hoe dat moet, maar dat weet iemand anders vast wel!

-
- Contacteer:
[img]http://www.renaultclub.cz/images/test/clio/03.jpg[/img]
Het is dat ovale zwarte ding bovenop de motor, succes met het slopen
Het is dat ovale zwarte ding bovenop de motor, succes met het slopen
dat zijn 3 bouten boven op los draaien, en wat klemmetjes rondom, als je de bouten los hebt, komt het hele ding los...eeuh logisch