air intake langs motorkap

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Gunther

Ik ben van plan om op mijn motorkap een air intake te monteren, om zo mijn turbo van mijn vijf GTT fase twee wat extra koeling te geven. Want die dingen lopen flink warm ondanks watergekoeld, want ik heb ook al verstaan dat oververhitting of warmlopen een van de vele punten is waar een vijfje aan lijdt. Heeft er iemand ervaring mee om zo zijn turbo (en heel het motorcompartiment eigenlijk) extra koeling te geven??
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Matijs
Contacteer:

Heb je al eens aan een verse radiateur gedacht? :)
Zelf ben ik een voorstander van een R5 Turbo luchtinlaat (eigenlijk luchtuitlaat, werkt ook nog eens beter).
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/R5GTTturbo2kap.jpg[/img] (Reichhard Motorsport)
Gunther

tja, heb juist ff de topics over de koelingsperikelen aan het lezen geweest en idd. ik denk dat het tijd wordt om maar eens te denken aan een nieuwe rad. + thermostaat, mijn koelfan is wel manueel overide maar toch beter voorkomen dan genezen...bedankt voor de tip!
PS ga toch nog een gat in mijn motorkap maken voor nen happer, hoe meer koude lucht hoe meer vreugd zeg ik maar :D
Mark G
Contacteer:

Matijs schreef: [img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/R5GTTturbo2kap.jpg[/img] (Reichhard Motorsport)
Dat vind ik nu een luchtuitlaat om van te watertanten... Njamie !!!
Robert dB.

erg strak inderdaad!

Keb deze nieteens gezien dit weekend bij AutoMaXX :)
-Ray-
Contacteer:

ik heb sinds kort ook een luchthapper op me motorkap (thnx to daddy&bro) (fotoos volgen), en hijs zeker functioneel, maar alleen komt er wel een bak water in! dus denk ook over een afwateringskanaal....... :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Gunther

Shit weer iets wat ik over het hoofd had gezien... afwatering?? ik zou sowieso gewerkt hebben met een soort van plastiek kanaal zodat de lucht direct naar m'n turbo geleid zou worden en zou het kwaad kunnen mocht deze nat worden???
-Ray-
Contacteer:

geen idee, er komt altijd wel vocht bij, dat hou je niet tegen, maar het is denk ik beter om het tot een minimum te beperken. :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

James schreef:Shit weer iets wat ik over het hoofd had gezien... afwatering?? ik zou sowieso gewerkt hebben met een soort van plastiek kanaal zodat de lucht direct naar m'n turbo geleid zou worden en zou het kwaad kunnen mocht deze nat worden???

Het maakt zeker uit. Ik neem aan dat je bedoeld om gelijk coole lucht bij je turbo te krijgen.
Als er water op je turbo komt gaat deze kapot.
Je moet dus wel zorgen dat er geen water bij kan komen. Als je een open luchtfilter hebt zou ik daar rechtstreeks coole lucht naar laten aanvoeren, want das heel belangrijk.
Je kunt door teveel warme lucht bij je open luchtfilter te krijgen alleen maar een hoop pk's verliezen.
Suc6 met de verbouwing.
Plaats reactie