Drukgroep??

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
ed_pret

naaaaaaah!

had net ff echt zin om de gtt de sloot in te rijden!

gistren nieuwe koppelingspedaal erin gezet, alles leek perfect, rij ik weg..koppelt perfect en schakelt heerlijk soepel

MA toen me motor eindelijk warm was begon het probleem pas : als ik voor stoplicht stond kon ik met geen mogelijkheid de pook in z'n 1/2/3/4/5 krijgen, achteruit ging wel maar dan met zoveel herrie dat ik het niet meer durfde, daarna elke keer bij stoplicht bijna met geweld in z'n 1 duwen, soms lukt het direct maar vaak niet.

wie heeft enig idee wat dit is? Tis gewoon niet normaal meer om nu hiermee te rijden in de stad.

mijn dank is groot voor uw oplossingen cq meningen
robert

Dat komt daardat de koppeling niet helemaal meer vrijkomt.
opnieuw koppelingskabel stellen.
de eerste tiental km slijt de koppelingsplaat namelijk snel in.
ed_pret

robert schreef:Dat komt daardat de koppeling niet helemaal meer vrijkomt.
opnieuw koppelingskabel stellen.
de eerste tiental km slijt de koppelingsplaat namelijk snel in.
ben ik met je eens dat de koppeling niet helemaal vrijkomt, kabel instellen ?? Heeft automatisch stelmechanisme toch? Gistren nieuwe erin gezet, net in vraagbaak gekeken, hij spant zelf de kabel.

Trouwens voordat ik alles had vernieuwd had ik ook af en toe weleens last van dit probleem, ma niet constant zoals nu dus.

Net nog even zitten kijken en voelen bij de vork uit het versnellingsbak, ik kan deze beetje links rechts bewegen en het lijkt alsof hij over een soort drempeltje gaat. tevens hoor je heel licht een metaalachtig geluidje. Tis echt konjo om uit te leggen.
Floris
Contacteer:

edje jonguh! waar zit je nou toch al die tijd??
Volgens mij heb ik dit probleem ook al eens een keertje gehad... Als je het koppelingspedaal intrapt hoor je een ijzerachtig geluid, alsof er iets rammelt? Als dat zo is, is de drukgroeplager naar de kl#te, of deze past niet, ik heb wel een keer gehad dat de drukgroeplager van me van een andere bak afkomstig was en paste dus niet...
ed_pret

hmm da dacht ik al!

scheit an me lijf ik ga morgen gewoon naar automania en sixflags.

maandag ma langs een garage :(

hoe ist verder met je grijze wolfje?
Arjen

Wanneer je de kabel los hebt van de vork dan kun je hem inderdaad (de vork) iets naar links en rechts bewegen. Dat lijkt me normaal. Je weet zeker dat de kabel goed in het stelmechanisme zit ? Want het lijkt me sterk dat het druklager kapot gaat precies op het moment dat je de spaninrichting vervangt. Zou wel erg toevallig zijn.
ed_pret

als de kabel niet goed in het mechanisme zit dan zou er geen verschil zijn bij koude en warme motor toch? Plus ik heb nu al 2 keer de kabel vervangen met alleen voelen etc ma gistren heb ik de hele stoel eruit gehaald en ben lekker ondersteboven gaan liggen. de kabel loopt nu echt goed, ga dalijk voor de zekerheid nog 1 keer eronder kijken. Zit nu af te wachten tot me motor helemaal koud is en dan opnieuw proberen, dit keer een goede lange testrit maken.

ik hoop natuurlijk dat ik het bij verkeerde eind heb en dat de kabel verkeerd zit (scheelt me een bom duiten) ma dat lijk mij nou weer erg sterk...

Zit er verschil in de werking van een drukgroep tijdens koud/warme toestand??? Ik bedoel hij wordt niet gekoeld ofso dus dan zou het toch niet uitmaken?
Arjen

Ik vermoed zelf van wel. Ik heb nl. ook het probleem dat mijn koppelingspedaal de ene keer heel hard aanvoelt en de andere keer heel soepel gaat. Wanneer de motor goed warm heft dit "probleem" zich haast helemaal op.
ed_pret

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm das vaag

die druk en koppeling delen zitten wel tussen versnel en motor dus warm zullen ze ook wel worden.

ma ik las ook ergens dat je pas een nieuwe koppeling en drukgroep erin had laten zetten toch? EN toch is je probleem met licht/zwaar pedaal niet opgelost?
Arjen

Inderdaad: ik heb er een nieuwe plaat+druklager ingezet. Ook heb ik een nieuwe koppelingskabel+pedaal+stelmechanisme. Het probleem had ik niet met mijn oude koppeling. Ik ben er ook al een tijd mee bezig. Toen alles er net inzat heb ik het ook een keer gehad dat ie nauwelijks in z'n versnellingen wilde. Dit lag toen aan de routing van de kabel. Die had ik ergens in een klemmetje vastgezet terwijl hij daar niet in hoorde. Bij het probleem dat ik nu heb kan ik wel gewoon schakelen (zonder kraken).

Ik probeer er nu dus ook enige lijn in te ontdekken en tot nu toe kom ik niet verder dan dat het aan de motortemperatuur ligt, al lijkt het me niet normaal.
Floris
Contacteer:

ach, ff off-topic, het gaat wel met mijn GT, er is weer eens een slang kapot van mijn koelsysteem... geen koelvloeistof meer... ik ben die originele t-zooi een beetje zat...
cliomaniac

ken het heb je het teflon scharnier dopje van de vork vervangen bijna zeker dat het daar aan ligt ik had precies hetzelfde net nieuwe koppeling erin gezet en het was een grote k zooi toen ff ziitten kijken en achter de vork zit een teflon dopje wat gewoon 3.5 meter (milli) was weggesleten vandaar waaropm hij het dan de ene keer wel doet week nie precies maar ik had precies hetzelfde en nu schakelt hij weer als nieuw ik meen dat hetzelfde is bij een gtttt of een clio
if it isn't possible it is not impossible
Arjen

Waar zit dat kunststof dopje dan precies ? Aan de koppelingsvork zelf of aan de bak ?
cliomaniac

aan de bak op een boutje met een ronde kop
if it isn't possible it is not impossible
Plaats reactie