Sprintje: crx 1.6 16v(130pk) vs. 5gtt.........

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
gille
Contacteer:

Dirk (CRX) schreef:
Martijnberk schreef:Het gaat als het goed is gelijk op...

Ik heb 2 jaar terug een wedstrijdje gehad tussen de CRX van een vriend en mijn vorige GT'tje. Op het rechte end bleef hij goed achter me, maar dan de bochten... We reden over een slingerdijkje van Anna pauwlowna naar oudesluis (voor mensen uit de buurt) en het 5-je bleef in de bochten met 160 en de CRX had alle moeite om z'n auto in de bochten te houden (brak aan alle kanten uit). Als het 5-je uitbrak gewoon effe gas terug en dan weer planken als die weer grip had.
Even een opmerking over dit probleem van de Honda, monteer GOEDE banden!! De CRX kan een hele goede wegligging hebben, de mijne met echt goede banden en een stukkie verlaagd 35mm ligt duidelijk steviger in de bochten als mijn op originele hoogte GTT. Qua optrekken uit de bochten bij lagere toeren is het inderdaad geen wonder dat je die CRX achter je laat, hij had gewoon moeten terugschakelen zodat hij bij de 5500 toeren zit, daar zit zijn trekkracht pas.
kijk, ik ben nu zeker geen honda leifhebber maar een CRX moeten passen in de bochten voor een GTT, wat een grap man,ik heb bij mij iemand komen voor zijn CRX (onderhoud) en heb al een paar keer stukjes gaan rijden (eigenaar was er bij hoor )awel die bochten dat ik daar mee neem als je dat met een GTT doet lig je op je kant.
Dirk (CRX)

Gille wij kennen beide de auto in kwestie, die van Ooli, maar heb jij echt het idee dat de GTT zo superstug op de weg ligt dan? ik vond hem zelf een beetje zenuwachtig op zijn kont, iets wat de CRX veel minder heeft.. Nu moet ik ook zeggen, ik rij wat voorzichtiger in de CRX (beetje duurdere auto in aanschaf, heb hem nog niet zo lang) maar qua bochtsnelheid vind ik hem harder er doorheen kunnen gaan dan mijn GTT.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
gille
Contacteer:

Dirk (CRX) schreef:Gille wij kennen beide de auto in kwestie, die van Ooli, maar heb jij echt het idee dat de GTT zo superstug op de weg ligt dan? ik vond hem zelf een beetje zenuwachtig op zijn kont, iets wat de CRX veel minder heeft.. Nu moet ik ook zeggen, ik rij wat voorzichtiger in de CRX (beetje duurdere auto in aanschaf, heb hem nog niet zo lang) maar qua bochtsnelheid vind ik hem harder er doorheen kunnen gaan dan mijn GTT.
ik heb al wat GTT's gehad en zowel verlaagde als nie ,die V-Tec van kameraad(ooli) daar neem je bochten mee waar een GTT rijder alleen maar kan van dromen
*Stephan_RSI*

Nou die crxies vliegen ook heel gaaw de bocht uit hoor, bij mij in de buurt was er ook een crx die met d8 ik 160 een flauwe bocht nam. Hij hij vloog zo de andere kant van de weg op tegen en dikke mercedes.
Gevolg:
CRX was echt heeeeeeeleemaaaaal niks meer van over en de mercedes had serieus en klein deukie en de inzittende waren opslag dood.

Nou voor mij dus egt geen CRX, zo onveilig als wat dan ook :(.
Job-turbo
Contacteer:

Ja als je veilig wilt rijden dan moet je zeker in een 5je gaan zitten ;)
mike16v

erg leuk, laats dacht een crx wel ff bij mijn clio16v wegtetrekken (ik stond achter hem naar zijn lulijke regenpijpen te kijken :-* )
maar ik bleef lekker in zijn kont zitten en die goozer maar zenuwachtig in zijn binnen spiegel kijke :lol:

kill die japanner!
Ben

ik kan niet zuinig rijden en blaas altijd. 1/ 1.1 bar standaard pakking. elke dag 50 km blazen. geen gezeik. uiteraard rij ik hem eerst 20 min warm maar dat lukt wel voordat je hilversum uit bent :) en crxjes zijn geen probleem so far :)

ik had wel iets mafs deze week; stond voor het stoplicht en naast me kwam een bagger oud nissan micratje staan met 2 knakkers erin die met me wilde gassen. Suc6 dacht ik. Groen, blazen bleef die maffe micra nog aardig bij ook :( Op den duur liep ik wel hard weg maar in het begin viel het me vies tegen. Zijn er redelijk snelle micratjes dan?
Martijnberk
Contacteer:

Ben

dat is het recente model. ik heb het over dat vierkante hok met die lange hoofdsteunen die vast zitten aan de stoel.
Martijnberk
Contacteer:

ik ga effe zoeken of die er in een snel model zijn geweest...

kan ook zijn dat ze er een snelle motor in gezet hebben...
Martijnberk
Contacteer:

spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Ok.....ik zou DOLGRAAG zo'n bleed-valve willen.
Want dan kan ik (in case of emergency revenge >-) )effe zeker weten dat ik een honda logo in mn binnespiegel zie en NIET die hoge botsauto-kont voor me neus heb! :p

Maar dan moet ik dus eerst dat cup-gedoe voor elkaar krijgen...
En DAAR snap ik nou dus echt de ballen van.
Voor zover ik het begrijp gaat het om al die ansluitingen bij je carb.
Daar gaan er een paar van weg geloof ik.
Het schema kan ik denk nog wel vinden, maar waar zitten al die aansluitingen dan

Ja...DUH....bij je carb! :p
Maar zijn dat al die zwarte slangetjes die BOVEN je carb zitten????

En waar komt dan die bloody bleed-valve weer te zitten????

Oh mensen....
Mn kennis van gtt's laat me weer-es in de steek hier.....

I need some help.
Want ik wilde zoiezo al zo'n ding erin hebben zodat ik op langere stukken snelweg mn turbo een beetje kan sparen.

Iemand nog een suggestie voor een bepaalde B-V??

En nee....ik ga NIET tegen Dirk sprinten :lol:
Maar Dirk...wel bedankt voor je eerlijke info!
Ik merkte idd ook al bij het ritje dat dat ding pas bij de 6000 toeren ECHT gaat blazen.
En dat ik bij de 4000 al vol in mn turbo zit! (En dus in mn stoel gedrukt zit! :D )

meer info wat betreft B-V's please!

10-o-> bedankt voor de SNELLE en duidelijke/korte antwoorden.
1,2Bar?!?!
Met standaard shite in je blok?
Da's pittig.
En ik wist dat je op je site alles beschrijft.
Maar ik kom er zo niet uit ben ik bang.
Ik zie gewoonweg al die schema's nog niet voor me zoals het in mn auto zit...

tenks.
Floris
Contacteer:

1,1 bar met een standaard koppakking?? Je wilt zeker snel een ander motorblok? :p
Riël
Über-Spammer

Cup systeem is echt niet moeilijk! Als je voor je auto staat:

1. Haal de achterste aansluiting van de actuator (de kant van de turbo) de slang eraf. Draai er een bout in dat ie dicht is.

2. Van de dikke buis op je carb, de 2 rechtse slangetjes losmaken en de pinnetjes dichtmaken, of ff met een slang doorverbinden.

3. vanachter je turbo komt een ijzeren buis met een slang erop. Deze ook ff losmaken en dichtstoppen.

Dat was het d8 ik toch?
Tim B.

spir@l schreef:...........een hele lap tekst......
De TS-:)-ND heeft al verhoogde turbodruk. Is gedaan door Dirk-Jan Hofmans van Renault Club Sportives. 8)
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Yep i know Tim....

Maar toch maar tot 0,9Bar geloof ik???

Ach shit.
Ik moet ook eerst maar is een echte drukmeter kopen.

Ik kom hier nog wel op terug!

Thanx Riel!
Met datsoort uitleggen kom ik veel verder!

Nou ja...eerst maar zoals t nu is tegen die CRNIX racen.
W'll see.......

mazzl.
Steven
Car: M536

Riël schreef:Cup systeem is echt niet moeilijk! Als je voor je auto staat:

1. Haal de achterste aansluiting van de actuator (de kant van de turbo) de slang eraf. Draai er een bout in dat ie dicht is.
Nee niet dichtmaken. gewoon openlaten, zo kan de lucht vrij in en uit als de actuator beweegd.
Ben

Floris schreef:1,1 bar met een standaard koppakking?? Je wilt zeker snel een ander motorblok? :p
Zolang je hem maar goed warm rijd zal je weinig problemen hebben. Mocht hij ooit wel in de soeplopen dan stop ik er een volvo 480 turbo blok in. Maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.
Floris
Contacteer:

ik heb nou eenmaal de mazzel dat ik er een koppakking in heb zitten van gt-tuning... :D
Plaats reactie