vreemde geluiden
als ii rij en laat mijn gas los dan geeft ie een heel hoog geluid. het komt uit het motorblok. en als ik dan stil sta en de motor loopt stationair dan komt er een geluid aan de achterkant vandaan lijkt wel. dus mijn vraag is wat kan dat zijn?? en is het schadelijk. het betreft en renault 5 5 deurs met 1400 motor
-
- Über-Spammer
euh dynamo ???
Heb je het alleen als je benzine bijna op is?martin rs schreef: als ik dan stil sta en de motor loopt stationair dan komt er een geluid aan de achterkant vandaan lijkt wel. dus mijn vraag is wat kan dat zijn?? en is het schadelijk. het betreft en renault 5 5 deurs met 1400 motor
Want dan is het volgens mij je benzinepomp die benzine uit je reservetank haalt ofzo.
maar dat geluid als je gas los geeft weet ik niet
V-snaar misschiens ?
ja ik ben weer verder. ik heb de vsnaar een beetje ingeolied en nu is het bijna weg. maar nu de vraag roet ik deze strakker zetten dat ie niet meer piept. hoe doe ik dat want er staat natuurlijk veel spanning op en de dynamo kan je verplaatsen maar met zoveel spanning???
klinkt als koppeling , drukgroep , of druklager
probleem.
probeer het eens stationair koppeling in en los
misschien verschil in lawaai
vr/gr mark b
probleem.
probeer het eens stationair koppeling in en los
misschien verschil in lawaai
vr/gr mark b
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
een vsnaar mag je nooit inolien of vetmaken.martin rs schreef: ik heb de vsnaar een beetje ingeolied en nu is het bijna weg.

want het is een verbinding die werkt op wrijving.
als de vsnaar piept/gilt oid issie
of te slap,
of versleten,
of de dynamo (of wat hij dan ook aandrijft) loopt te zwaar.
poelies ontvetten, nieuwe snaar erop en netjes spannen. niet te strak! want dan gaan je lagertjes kaduuk.
hoestrak? -> werkplaatshandboek.
leidraad: als je in het midden van een lang eind met een paar kg indrukt moet hij wel 1-1.5 cm ingedrukt kunnen worden.
zozo je vraagt nogal wat(t) van die dynamo.
want 40 A x 12V = 0.5 KW, ofzojewilt 0.6 pk. Das vol vermogen voor een gemiddelde dynamo. En dat overgebracht door een vsnaar. geen wonder dattie piept. dus: UIT die ICE.
want 40 A x 12V = 0.5 KW, ofzojewilt 0.6 pk. Das vol vermogen voor een gemiddelde dynamo. En dat overgebracht door een vsnaar. geen wonder dattie piept. dus: UIT die ICE.

huh hoe kan dat nou er zijn toch wel meer mensen met zo een installatie in de auto? hoe lssen die dat dan op vreemd toch? kan er eventueel een zwaardere dynamo op anders? en hij neemt niet altijd vol vermogen natuurlijk
huh hoe kan dat nou er zijn toch wel meer mensen met zo een installatie in de auto? hoe lssen die dat dan op vreemd toch? kan er eventueel een zwaardere dynamo op anders? en hij neemt niet altijd vol vermogen natuurlijk
Weet je zeker dat ie 40 A trekt dan? Is toch vrij veel volgens mij! Idd het maximum vermogen van een dynamo voor een auto zonder stuurbekrachtiging. Je kunt ook evt een dynamo monteren van een versie met stuurbekrachtiging, ide geven meestal 60 A dacht ik!
ben weer een stuk verder. de auto maakt het geluid als je je gas loslaat maar als je dan ff een klein beetje gas geeft is het gepiep weer weg. zou dit echt de dynamo kunnen zijn? het geluid komt er wel vandaan want ik heb geluisterd want stationair doet ie het ook maar het begint pas na een kilometer rijden.
De R5 is geleverd met stuurbekrachtiging, dus dat moet kunnen.martin rs schreef:past dat in een 5 dan een dynamo voor 60 ampere?
Ik heb ook een keer een dergelijk geluid gehad; ik wist dat het ergens rechts voor vandaan kwam maar ik kon niet horen of het de dynamo/waterpomp of iets anders was. Toen eerst dynamo vervangen, geen effect. Waterpomp: idem 
Bleek het de verdeler te zijn. Je kan dat uitsluiten door ff de verdeler kap eraf te halen, rotor eraf, dan 1 (klein!) drupje olie op de verdeler as te doen waar ie in het verdeler huis gaat.
Probleem was bij mij meteen weg.

Bleek het de verdeler te zijn. Je kan dat uitsluiten door ff de verdeler kap eraf te halen, rotor eraf, dan 1 (klein!) drupje olie op de verdeler as te doen waar ie in het verdeler huis gaat.
Probleem was bij mij meteen weg.
ik denk net als de oude vrolijke vriendmartin rs schreef:zo ik heb een pakking hij was maar 14 euro haha en ik denken dat ik een paar honderd kwijt zzou zijn haha. eh nu iemand enig idee hoe ik dit het beste kan plaatsen in de auto????