Ik kan een cilinderkop kopen van iemand.
Dit persoon zei dat ik hem alleen maar even hoef te vlakken maar dat mag kan bij een GTT toch niet ivm compressie verhouding. Je kunt wel dan een dikkere koppakking monteren, maar dan is de kans dat je hem ertussen uit blaast groter toch?
Hij zei:
"ik heb de kop laten meten en er zit 0.10mm verschil in
volgens mij kun je de kop wel laten vlakken alleen moet je daarna een
dikkere koppakking gebruiken".
Is dit normaal, met andere woorden, kan ik deze kop veilig kopen?
Ik graag hoe jullie erover denken
Groeten, Elwin
cilinderkop
gewoon een dikkere koppakking er tussen en dan kan het volgens mij geen kwaad. De mijne is ook gevlakt alleen heb ik er weer een originele dikte (1,9mm) koppakking er tussen gedaan
There will be plenty of time to rest when your dead
Je kan en mag(altijd want het is jou kop toch) de kop gewoon vlaken, alleen je compressie word hoger. Dat gebeurt ook als je de druk op voert, dus je kunt die gerust kopen en dan zet je toch een dikker koppakking!elwin81 schreef:Ik kan een cilinderkop kopen van iemand.
Dit persoon zei dat ik hem alleen maar even hoef te vlakken maar dat mag kan bij een GTT toch niet ivm compressie verhouding. Je kunt wel dan een dikkere koppakking monteren, maar dan is de kans dat je hem ertussen uit blaast groter toch?
Hij zei:
"ik heb de kop laten meten en er zit 0.10mm verschil in
volgens mij kun je de kop wel laten vlakken alleen moet je daarna een
dikkere koppakking gebruiken".
Is dit normaal, met andere woorden, kan ik deze kop veilig kopen?
Ik graag hoe jullie erover denken
Groeten, Elwin

S

als je niet van plan bent om met hogere dan std turbodruk te rijden, kan je 'm vlakken en toch een originele koppakking monteren. Je hebt dan een hogere compressieverhouding, hetgeen goed is voor 't rendement: dus gunstiger verbruik en meer vermogen.
rev it like a rental
hee elwin ik kom uit roden heb je zin om een keer
over gt`s te lullen?
vr/gr mark b
over gt`s te lullen?
vr/gr mark b
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ik heb de kop toen ook laten vlakken en een 1.6 mm koppakking gemonteerd.
Daarbij hogere t-druk(rond de 1.0 bar in het spruitstuk). Wel natuurlijk de nodige dingen veranderd.
Maar ding heeft me nog nooit in de steek gelaten. Heb hem uiteindelijk wel eruit geknald, maar dat kwam omdat die was gaan koken.
Maar voor de rest heb ik geen verschil gemerkt. zuinig was die wel. En dat zal dan wel met het rendement te maken hebben.
Je kunt je kleppen en je zittingen ook opnieuw laten doen, dan gaat je CR weer iets omlaag.
Maar 0.1mm is echt niet dat je zegt enorme verhoging. Zeker niet als je zuigers/bussen en ringen al 100.000km oud zijn. Dan is het toch al iets gesleten en dan is de CR toch al wat lager dan dat die helemaal nieuw zou zijn.
succes ermee
Daarbij hogere t-druk(rond de 1.0 bar in het spruitstuk). Wel natuurlijk de nodige dingen veranderd.
Maar ding heeft me nog nooit in de steek gelaten. Heb hem uiteindelijk wel eruit geknald, maar dat kwam omdat die was gaan koken.
Maar voor de rest heb ik geen verschil gemerkt. zuinig was die wel. En dat zal dan wel met het rendement te maken hebben.
Je kunt je kleppen en je zittingen ook opnieuw laten doen, dan gaat je CR weer iets omlaag.
Maar 0.1mm is echt niet dat je zegt enorme verhoging. Zeker niet als je zuigers/bussen en ringen al 100.000km oud zijn. Dan is het toch al iets gesleten en dan is de CR toch al wat lager dan dat die helemaal nieuw zou zijn.
succes ermee
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538