Wat vraagjes over mijn gtt (kleurcode/spoiler/olie temp me)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Chrisv

Ik heb wat vraagjes omtrent mijn nieuwe gtt-tje:

Ben afgelopen weekend even naar de een kennis geweest, met een autoschadeherstelbedrijf, om mijn ax-spoilertje te laten spuiten.
Alleen de kleurcode konden we niet vinden.
Zoals jullie weten is het dezelfde kleur als de auto van stefijn.
Ik kon wel dit nummer vinden: VF1C4050501005105
Kan iemand me vertellen welke kleurcode mijn auto heeft.
(In het instructieboekje wat ik er bij heb gekregen staat wel ingeschreven dat het kleurcode 495 is, alleen weet ik niet zeker of het boekje altijd bij deze auto heeft gehoord)

Nog een vraagje aan de mensen die weleens de originele spoiler vervangen hebben:
Onder de originele spoiler zijn een aantal blauwe uitstekende puntjes te zien waar de originele spoiler aan vast zit.
Deze komen dadelijk met de ax-spoiler vrij te liggen?
Hebben jullie deze gewoon laten zitten of verwijderd? Zoja, hoe?

In het opbergvakje onder mijn stuur zit een klein schakelaartje, het is zon ijzeren pinnetje wat naar boven of naar beneden kan.
Weet iemand waar dit voor kan zijn?

Dit was het voor vandaag :)
Jullie krijgen binnenkort echt foto's te zien, ik baal ervan dat ik thuis op het moment geen pc heb, maar verwacht de nieuwe pc binnen enkele dagen dus....

Thnx alvast

Chris
Laatst gewijzigd door Chrisv op di 25 jun 2002 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Goof

495 is mettalic blauw, net als mijn GT Ph.1.:)
Stefijn

Dit nummer staat toch ook ergens op een veerpoot of zo? Ik geloof ook 495.

Enne, ik ben erg benieuwd naar je AX-spoilertje, zou graag en plaatje willen zien als ie d'r op zit, want ik vind dat ook net een klein beetje meer spoiler dan de standaard, maar ook weer niet te.
O ja, maak ook wat detailfoto's van de bevestiging en zo aub :)

Dat pinnetje is misschien voor een (ooit) gemonteerd alarm? Of heel misschien voor de handmatige koeling (alhoewel me dat niet echt een toffe plaats lijkt) Ik zou effe kijken waar de draden naartoe gaan.
Laatst gewijzigd door Stefijn op di 25 jun 2002 9:01, 2 keer totaal gewijzigd.
elwin81

het kan zijn dat de schakelaar voor een namaak alarmlampje is dat knippert ergens op het dashboard, moet je maar even kijken. Het kan ook van een ventilator wezen, zodat je hem eerder kan in schakelen, of de anti dampbelvormings fan.

Succes!!

Of misschien is de schakelaar niet eens aangesloten!!! :D :D
Stefijn

:lol:
Goof

Bij mij staat de kleurcode op een sticker, in het motorcompartiment, op een van de wielkasten, idd id buurt van je veerpoot.
Chrisv

thnx allemaal
De kleurcode is 495 dus, moest een bevestiging hebben, bedankt.

foto's volgen dadelijk echt in overvloed :) ben blij als ik mijn pc heb. Kan ik eindelijk foto's maken van mijn bakkie :) en online zetten.

Maar over die pinnetjes onder de originele spoiler, weet iemand wat ik hiermee moet doen?
Stefijn

ik nie, maar ik volg het met belangstelling ;) mijn originele begint wat los te raken dus ik zal ook een keer moeten vervangen.

Maar ja...mijn achterklep moet toch een keer gespoten worden dus ik werk dan toch alles wel weg met een nieuwe laagje blauw 495
elwin81

ik zou als ik jou was in ieder geval die palletjes laten zitten, mocht je ooit eens besluiten om weer een originele spoiler te monteren dan kun je dat altijd nog netjes monteren.
Hoe bevestig jij eigenlijk die AX spoiler, ik weet dat hij bij een citroën in het raam zit toch?

En heb je al gekeken of de schakelaar aan gesloten is :D :wink:

8) MZZLS 8)
Chrisv

Ja de palletjes laat ik denk ik gewoon zitten.
De spoiler zit bij een ax in het raam ja.
Bij een gtt hoorde ik van jeroen dat je boven in de achterklep 2 gaatjes moet boren en hem dan met wat bouten/moeren whatever bevestigen.
Ik heb nog niet gekeken, ben nu op mijn, werk, heb de auto wel bij, ik kijk in de pauze wel even.
Maar ik denk dat het van een lampje is wat er in zit bij het contact dit knippert.
Maar het kan ook van het alarm zijn wat erop zit maar niet is aangesloten.
Stefijn

Ik denk het alarm, dat is volgens mij een veelgebruikte plek voor het resetknoppie van het alarm
Rudo

Je standaard spoiler zit vast met een paar klemmen die op je achterklep gemonteerd zitten, ik meen drie stuks. Als je deze laat zitten is dat niet echt een fraai gezicht.

Naar mijn mening kun je het beste een andere achterklep halen van een standaard 5, hetzij op de sloop, hetzij nieuw en dan in de juiste kleur laten spuiten. Een andere optie zou kunnen zijn om die klemmen uit je klep te halen en dan te plamuren en te spuiten, maar dan ben je volgens mij bijna net zo ver.
Chrisv

Die ijzeren klemmetjes zitten over die pinnetjes heengeschoven en kunnen er zo vanaf gehaald worden zover ik kon zien.
Het enigste probleem is dus dat die pinnetjes dus nog zichtbaar zijn (niet zo'n probleem want ze zijn meegespoten en niet heel goed te zien volgens mij.

Ik ben net trouwens langs een autozaak geweest om te kijken naar een olie temp. metertje, ze hadden er liggen van equus (schrijf ik het goed zo? :)) maar bij deze moet de sensor in de carterpan volgens die vent en niet aan de peilstok.
Kan iemand me vertellen of dit klopt (die kerel had er nog minder verstand van dan ik volgensmij :))
Of welke olie temp. meter wel aan de peilstok bevestigd moet worden...?

Thnx alvast...
Stefijn

Chrisv (pookie) schreef: Ik ben net trouwens langs een autozaak geweest om te kijken naar een olie temp. metertje, ze hadden er liggen van equus (schrijf ik het goed zo? :)) maar bij deze moet de sensor in de carterpan volgens die vent en niet aan de peilstok.
Kan iemand me vertellen of dit klopt (die kerel had er nog minder verstand van dan ik volgensmij :))
Of welke olie temp. meter wel aan de peilstok bevestigd moet worden...?

Thnx alvast...
Klopt niet wat hij zegt: bij het metertje van equus wordt inderdaad een sensor meegeleverd voor in de carterpan, maar equus levert ook een peilstoksensor.

Bij conrad.nl hebben ze die, als het goed is heb je zo een mailtje daarover :) Kost daar 15 euro en werkt perfect :)

(carterpansensor kan wel eens achter een drempeltje blijven haken, dus zon peilstok is een perfect dingetje)

Heb je al zon uitgebreide middenconsole? Kun je gelijk een paar extra meters in kwijt, ik heb het ook sinds een weekje, echt vet.
RickGT TURBO
Contacteer:

En olie druk metertje? Waar sluit je die op aan?

Kan je bij die olie temp sensor komen zonder je carterpan te verwijderen?
Drive it like you stole it
Stefijn

RickGT TURBO schreef:En olie druk metertje? Waar sluit je die op aan?

+ en - van accu (- is aarding) gaan naar de meter. Verder gaat er een plus van de meter naar de sensor toe, en van de sensor een aarding naar de carosserie.
De sensor werkt naargelang de temperatuur als een weerstand en zal een sterker of minder sterk stroompje naar de meter sturen.

Enne, Rick, je carterpan, dat is gewoon de metalen bak onderaan je motor, waar de olie in zit. Die carterpansensor schroef je gewoon op de plaats van de olieaftapschroef.
Stefijn

Stefijn (ZakRaket) schreef:Heb je al zon uitgebreide middenconsole? Kun je gelijk een paar extra meters in kwijt, ik heb het ook sinds een weekje, echt vet.
Dit bedoel ik dus:

[img]http://home.wanadoo.nl/hhpeters/tekoop/13.jpg[/img]

Alledrie meters zijn van Equus, deze middenconsole is van Maik Woofer (zelfde als ik heb)
Chrisv

Nee ik heb geen verlengde middenconsole, en daar baal ik flink van :( :).
Ik heb een keer gelezen dat deze in een bacarra zit......???
Ik ga er een bij conrad bestellen, is nog goedkoper ook, die ene koste 22 euro daar...

p.s. nu merk ik pas hoe vet deze site is, meteen een reactie op je vragen. echt toppie mensen!!! Ik ben hier vaak te vinden voortaan, leuk!
Stefijn

Console zit in een 5 automaat voor zover ik weet, dus ook op de sloop te krijgen als je geluk hebt.

Informeer anders even bij GAM Franse onderdelen in Cuijk (0485 321 806), nieuw kun je ze ook kopen (bijv. bij ren0), maar kost rond de 200 piek.

En inderdaad moet je proberen zoveel mogelijk bij conrad te bestellen, die is voor de hele range van meters een stuk goedkoper...1 nadeel: ze leveren NIET de turbometer van equus die je op het plaatje ziet, die moet je ergens anders vandaan halen.
Ik heb m uit Den Haag laten komen, maar ongetwijfeld kun je die ergens anders ook wel krijgen.
elwin81

zou je mij ook zo'n mailtje kunnen sturen, heb al wel een metertje maar wil hem ook graag via de peilstok monteren

Alvast bedankt
Stefijn

elwin81 schreef:zou je mij ook zo'n mailtje kunnen sturen, heb al wel een metertje maar wil hem ook graag via de peilstok monteren

Alvast bedankt
Chris, kun jij even dat mailtje doorsturen, is een mailtje van de conradsite (niet zelf gemaakt dus)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Go for it stefijn :D promoten die hap :D

het is GVB te DenHaag :)
Stefijn

Maik (WOOFER) schreef:Go for it stefijn :D promoten die hap :D

het is GVB te DenHaag :)
Straks denkt iedereen dat die console met meters standaard was in de GTT :lol:
elwin81

oh, was dat niet zo dan?! :D
Steven
Car: M536

RickGT TURBO schreef:En olie druk metertje? Waar sluit je die op aan?

Je oliedrukmeter zit vooraan op je blok, ter hoogte van je fanmotor.

ff iets daaronder zit je oliepeilmeter.

Is ook al tig x gezegd.
Chrisv

Stefijn, Dat metertje van conrad.nl, die je via mail stuurde is dat er een die je aan de peilstok monteert?
Is dit eenvoudig zelf te doen?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Chrisv (pookie) schreef:Stefijn, Dat metertje van conrad.nl, die je via mail stuurde is dat er een die je aan de peilstok monteert?

Jep het is easy.. zie de plaatjes die je erbij krijgt... :D
Stefijn

Chrisv (pookie) schreef:Stefijn, Dat metertje van conrad.nl, die je via mail stuurde is dat er een die je aan de peilstok monteert?
Ik heb het hierboven zelfs beschreven :)
Chrisv

bedrag 15.25€

Minimaal bestelbedrag 17€

Aaaaaaaaah hoe irritant!
Steven

Jammer dat je geen gids hebt, want je kunt zoveel krijgen bij conrad, dan is het echt relax om ff zo'n gids door te bladeren. (en nee op de site bladert niet lekker)

Je kan ook naar die winkels gaan, er zit er 1 in Rotterdam en er zijn er nog 2 dacht ik.
Rudo

Chrisv (pookie) schreef:bedrag 15.25euro

Minimaal bestelbedrag 17euro

Aaaaaaaaah hoe irritant!
Ach, dan bestel je toch twee van deze jongens erbij?? :) :

Cd-r 80, 700 MB incl. jewel case voor maar Euro 1,-[img]http://image.conrad.nl/nav/images/tease ... teaser.jpg[/img]
Stefijn

Steven(ventieldopje) schreef:Jammer dat je geen gids hebt, want je kunt zoveel krijgen bij conrad, dan is het echt relax om ff zo'n gids door te bladeren. (en nee op de site bladert niet lekker)

Je kan ook naar die winkels gaan, er zit er 1 in Rotterdam en er zijn er nog 2 dacht ik.
Conrad zit alleen ergens in het oosten (055-blabla). Ze hebben maar 1 filiaal.
Steven

Nee er zijn er meerdere zover ik weet, een vriend van mij ging er vaak heen en die is er naar 2 geweest.

Helaas ben ik me gids ff kwijt, daar stond het altijd in.
Troj

Nee er zijn er meerdere zover ik weet, een vriend van mij ging er vaak heen en die is er naar 2 geweest.
Volgens mij is er geen een "echte" shop meer. In elk geval is die in R'dam al wel ff weg.
Life is too short to not enjoy :)
Rudo

Volgens hun site hebben ze alleen een filiaal in Boekelo.
Plaats reactie