Hoe groot is de kans dat de koppaking lek gaat van een motor die een jaar stil gestaan heeft?? Is die kans erg groot??
Greetz
Koppakking
-
en bartje maakt zich zorgen over zijn bakkie
groot gelijk heb je bart ik denk dat hij niks te lijden heeft gehad ivm geen druk enz ja uitdroging maar dat lijkt me sterk
suc ps les aub me toppic over me ramen heb echt hulp nodig
groot gelijk heb je bart ik denk dat hij niks te lijden heeft gehad ivm geen druk enz ja uitdroging maar dat lijkt me sterk
suc ps les aub me toppic over me ramen heb echt hulp nodig
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Ik denk dat het wel mee zal vallen. De pakkingen zijn niet meer van kurk en drogen echt niet snel meer uit. Ik schat zo dat de koppakking niet lek is.
Ik heb onlangs nog een GTT aan de praat gekregen die 2,5 jaar niet had gelopen niks geen problemen mee. Loopt als een zonnetje. Zorg echter wel dat je zeker weet dat de zuigerveren niet vast zitten geroest aan de zuigerwand. Dit kan wel schade opleveren. Ik heb hiervoor eerst via de bougiegaten flink wat WD 40 in de cilinders gespoten en een aantal dagen in laten werken.
Succes.
Ik heb onlangs nog een GTT aan de praat gekregen die 2,5 jaar niet had gelopen niks geen problemen mee. Loopt als een zonnetje. Zorg echter wel dat je zeker weet dat de zuigerveren niet vast zitten geroest aan de zuigerwand. Dit kan wel schade opleveren. Ik heb hiervoor eerst via de bougiegaten flink wat WD 40 in de cilinders gespoten en een aantal dagen in laten werken.
Succes.
[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]
-
- Contacteer:
Ik zal je vertellen dat ik de pech wel heb gehad met de GTT van m'n schoonouders. Die had anderhalf jaar voor de deur gestaan en alles stond vast (remmen en lagers), ik had dus ook wat in de cilinders gespoten en in laten werken. Toen proberen te starten (moeizaam) en toen ik hem eenmaal aan de praat had hoorde ik een aantal vreemde geluiden.
En ineens was het BOEM, en daar ging de koppakking...
Ik gaf niet eens gas. Nu staat ie op de sloop.
Hou je mond man, proberen wij die jongen hoop te geven....Martijnberk schreef:Ik zal je vertellen dat ik de pech wel heb gehad met de GTT van m'n schoonouders. Die had anderhalf jaar voor de deur gestaan en alles stond vast (remmen en lagers), ik had dus ook wat in de cilinders gespoten en in laten werken. Toen proberen te starten (moeizaam) en toen ik hem eenmaal aan de praat had hoorde ik een aantal vreemde geluiden.

Nee, deze auto heeft anderhalf jaar buiten gestaan in het Nederlandse klimaat. Zelfs de remmen en de lagers zaten vastgeroest. Als dit het geval is zal ik wat voorzichtiger zijn.
Maar om te kijken of de zuigers vast zitten, zou ik dus eerst WD 40 in de cilinders spuiten en een paar dagen laten intrekken. Vervolgens de auto aan één kant opkrikken zodat één van de voorwielen los van de grond is. De auto in de vijfde versnelling zetten en voorzichtig het wiel proberen rond te draaien. Je kunt dan voelen of er veel weerstand is.
[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]
-
- Contacteer:
weet ik
doe gewoon voorzichtig en laat hem ff lopen voordat je gaat rijden. Misschien verstandig om olie en filter te vervangen als ie ff gelopen hebt?

nouja, zoals ik al zij hebben de cilinders dat jaar vol olie gestaan. Heb de krukas uiteraard paar keer rond gedraaid, en dat loopt allemaal gesmeerd. Oliefilter zit er nu nieuw op, en als mn blokkie ff gelopen heeft vervang ik hem opnieuw samen met de olie. Weet ik zeker dat het goed zit. Wat betreft de koppakking word het gewoon afwachten en HEEL rustig aan warm laten worden.