Bij hoeveel graden gaat de thermostaat open normaal?
Want bij bbperformance kan ik kiezen uit
"82 degrees C." en "75 degrees C."
Beiden noemen ze lowtemp. Wat mij doet vermoeden dat 82 graden dus al lager is dan de standaard thermostaat? Weet iemand dit?
[GTT] temp thermostaat; standaard hoeveel graden?
-
- Contacteer:
Drive it like you stole it
Is per land verschillend. In nederland is standaard 86 graden. In zuid Europa 83 graden. Voor het hoge noorden heeft Reno 89 graden in Peto. Allen zijn gewoon bij Reno te koop. Ik heb gisteren bij Reno een 83 graden gekocht. Aan het uitstekende pikkie kan je aflezen welke je nu hebt.
Heb er bij alle 3 mijn GT's de thermos uitgehaald. Allen hadden 86 op het nippeltje staan. Bouwjaren varierent van 87 t/m 90. Wellicht daarvoor misschien ?!?Tino schreef:Standaard is in nederland 83 graden (zover ik weet)
Waarom 1 bij BB kopen als je op de sloop een R4 thermostaatje ken halen voor nop die 74 graden is
jeroen.k schreef:Heb begrepen dat je het beste een termos van een R4 kunt inbouwen die bij 74/73 graden opengaat! Scheelt een hoop met BBperformance denk ik!
edit: wat Tino net iets sneller zegt dus!
Is dat niet wat te koud ? Is dat blok daar wel op gemaakt ?
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Nee hoor is niet te koud. Hij draait netjes warm en kan je gewoon rijden.
Wat ik wel altijd doe is in de winter mijn 83 graden thermo er in zetten. Dit omdat het dan een stuk kouder is (duh)...
Wat ik wel altijd doe is in de winter mijn 83 graden thermo er in zetten. Dit omdat het dan een stuk kouder is (duh)...
.:: TurboPowerr ::.
Heb het ook maar van hier! Rij zelf (nog) geen GTT!mpsanten schreef:jeroen.k schreef:Heb begrepen dat je het beste een termos van een R4 kunt inbouwen die bij 74/73 graden opengaat! Scheelt een hoop met BBperformance denk ik!
edit: wat Tino net iets sneller zegt dus!
Is dat niet wat te koud ? Is dat blok daar wel op gemaakt ?
In de winter lijkt het me beter om standaard erop te zetten jah! In de zomer lijkt het me niet te koud hoor!
Bij mn vorige 5 (1.1 TL) had ik voor de vakantie naar Frankrijk de termostaat helemaal eruit gehaald, dus stond ie gewoon continu open! Ging ook prima.
Heb wel es een verhaal gehoord van een jongen met een GTT, waarvan zn blok was bevroren tijdens file-rijden, maar daar zet ik een pak jozo naast!
edit: damn, weer te laat!

-
- Contacteer:
Wat heb je d'r voor betaald? Want dan hoeft het dus niet uit Engeland te komen....mpsanten schreef:Is per land verschillend. In nederland is standaard 86 graden. In zuid Europa 83 graden. Voor het hoge noorden heeft Reno 89 graden in Peto. Allen zijn gewoon bij Reno te koop. Ik heb gisteren bij Reno een 83 graden gekocht. Aan het uitstekende pikkie kan je aflezen welke je nu hebt.
Drive it like you stole it
waarom geen R4 termos? kost geen drol en heb je toch betere koeling (die jij volgens mij wel kunt gebruiken)RickGT TURBO schreef:Wat heb je d'r voor betaald? Want dan hoeft het dus niet uit Engeland te komen....mpsanten schreef:Is per land verschillend. In nederland is standaard 86 graden. In zuid Europa 83 graden. Voor het hoge noorden heeft Reno 89 graden in Peto. Allen zijn gewoon bij Reno te koop. Ik heb gisteren bij Reno een 83 graden gekocht. Aan het uitstekende pikkie kan je aflezen welke je nu hebt.

-
Dan kan je thermoskan niet meer afsluiten, waardoor je minder snel op temperatuur komt. Mij lijkt het beter om gewoon een lagere thermostaat te monteren (waar je m dan ook vandaan haalt)Rudo schreef:Je kunt ook nog een klein gaatje boren in je huidige thermostaat, dit staat ook als optie beschreven in het cupboek, dus voor de Coupeversie, waar vroeger op het cirquit mee werd geraced.
Klopt. Het is ook maar een lapmiddel, en je moet er ook niet een 32mm boor in zettenStefijn (ZakRaket) schreef:Dan kan je thermoskan niet meer afsluiten, waardoor je minder snel op temperatuur komt. Mij lijkt het beter om gewoon een lagere thermostaat te monteren (waar je m dan ook vandaan haalt)Rudo schreef:Je kunt ook nog een klein gaatje boren in je huidige thermostaat, dit staat ook als optie beschreven in het cupboek, dus voor de Coupeversie, waar vroeger op het cirquit mee werd geraced.

Ik heb lopen zoeken naar het bonnetje maar kon het niet meer vinden. Ik dacht uit mijn hoofd iets van 8/9 Euro.RickGT TURBO schreef:Wat heb je d'r voor betaald? Want dan hoeft het dus niet uit Engeland te komen....mpsanten schreef:Is per land verschillend. In nederland is standaard 86 graden. In zuid Europa 83 graden. Voor het hoge noorden heeft Reno 89 graden in Peto. Allen zijn gewoon bij Reno te koop. Ik heb gisteren bij Reno een 83 graden gekocht. Aan het uitstekende pikkie kan je aflezen welke je nu hebt.