Net wat de meesten zeggen.
Het karretje trekt lekkerder door -> tot zo'n 7900 toeren (hoezo kokende olie

Van die vele NM meer merk je niet gek veel maar het is zeker een aanrader en zoals ik al zei:
KOM MAAR OP MET DIE GTI VAN JE !!!!!

Niet overdrijven zeg!da-goof schreef:tjeez, 7000 - 7400 - 7600 - 8000 toeren per minuut?!?!? Dat lijkt me echt niet gezond voor de motor. Ik ben nog nooit, met geen enkele wagen, boven de 5500 uitgekomen en dan kun je ook sportief rijden. Scheelt bovendien een slok benzine. Tis niet voor niks dat er een rood gedeelte in je toerenteller zit. Zo blaas je je koppakking er wel een keer uit ja.
even voor alle duidelijkheid:da-goof schreef:nah ja, goed, ik mag dan inderdaad zelf nog nooit in een 16v hebben gereden, maar toch lijkt het me niet verstandig. Die r4 van me heeft trouwens geen toerenteller en dat heb ik daarop ook helemaal niet nodig, want daar rij ik lekker rustig mee, want ik ga niet na bijna 3 jaar restauratie m'n motortje aan gort rijden, bovendien is een standaard r4 nou niet echt wat je noemt een scheurbak. Je kunt er nog best goed mee in het verkeer mee hoor, maar meer ook niet.
Toch geloof ik niet dat als ik een 16v zou hebben, dat ik hem zo ver in z'n toeren door zou trekken. Eerlijk gezegd veel te bang daarvan schade op te lopen, maar goed, ieder z'n plezier.
hmmz, je hebt zeker nog nooit in een clio 16V of 19 16V gereden? Want echt sportief rij je daarin niet, als je niet boven de 5500 uitwil komen....da-goof schreef:tjeez, 7000 - 7400 - 7600 - 8000 toeren per minuut?!?!? Dat lijkt me echt niet gezond voor de motor. Ik ben nog nooit, met geen enkele wagen, boven de 5500 uitgekomen en dan kun je ook sportief rijden. Scheelt bovendien een slok benzine. Tis niet voor niks dat er een rood gedeelte in je toerenteller zit. Zo blaas je je koppakking er wel een keer uit ja.
Mijn Clio2 1.6 16v begint de begrenzer pas op 6500 en stopt op 7500rpm, meeste NM word op 3750rpm geleverd, dus veel nut heeft die begrenzer niet, want kom er amper in de buurtHoe zit dat met de clio 2/3's met 1.6-16v motoren? Kunnen die wel iets verder door?
Ik ook weet aleen nog niet wat ik het beste kan doen een goedkope kopen alla rtc gemaakt of een bij een van die dure bedrijven. Heb me er nog niet in verdiept. Bij deze kan iemand me vertellen wat het verschil is??Merijn schreef:Ik prefereer toch Croky...
Heh???????Steven(ventieldopje) schreef:.
standaard staat voor een fase 2 de begrenzer op 7000 en fase 1 op 6500? (GT)
edit: typo
Ohh ik dacht dat ze hier ook chips maakte. Mijn voorkeur gaat in ieder geval uit naar Paprika en niet van die ribbeltjes erin dat zijn van die nep gepureerde chips..Merijn schreef:Heheheh... Ik weet het niet, Dito!Ik had het over paprika-chips!
voerman schreef:Steven, en anderen. Mijn ClioII 1.6 16v laat de toeren stoppen net onder de 6500rpm. En inderdaad de wijzerplaat gaat door tot de 7500rpm. Ik heb wel het idee dat deze blokken prima toeren kunnen draaien. Boven de 4500 rpm kan je lekker sporten. In Duitsland rijdt de Clio net niet tegen de toerenbegrenzer aan. Mijn moeder d'r AR 1.5ie 33 hangt vaak genoeg tegen de toerenbegrenzer. Beiden wagens zijn extreem zuinig qua olie gebruik, max 1l olie per 15k km. Voor de echte autobahn fans, je kan een langere overbrenging krijgen bij Reichhard Motorsport. Tevens heeft Reichhard een 'boxje' die je blok 4-6 pk extra geeft plus hoger toerental voordat je toerenbegrenzen aanslaat. Oh ja, zo'n Green Cotton filter kitje maakt je blok wel een stuk soepeler.
Is dit niet schade gevoelig??MyZ schreef:voerman schreef:Steven, en anderen. Mijn ClioII 1.6 16v laat de toeren stoppen net onder de 6500rpm. En inderdaad de wijzerplaat gaat door tot de 7500rpm. Ik heb wel het idee dat deze blokken prima toeren kunnen draaien. Boven de 4500 rpm kan je lekker sporten. In Duitsland rijdt de Clio net niet tegen de toerenbegrenzer aan. Mijn moeder d'r AR 1.5ie 33 hangt vaak genoeg tegen de toerenbegrenzer. Beiden wagens zijn extreem zuinig qua olie gebruik, max 1l olie per 15k km. Voor de echte autobahn fans, je kan een langere overbrenging krijgen bij Reichhard Motorsport. Tevens heeft Reichhard een 'boxje' die je blok 4-6 pk extra geeft plus hoger toerental voordat je toerenbegrenzen aanslaat. Oh ja, zo'n Green Cotton filter kitje maakt je blok wel een stuk soepeler.
Alleen werkt dit boxje wel, het schakelt nl tijdelijk je dynamo uit.
Volgens mij zat er toch echt een begrenzer op de ontsteking? Is regelmatig over gelult hiero.RickGT TURBO schreef:Heh???????Steven(ventieldopje) schreef:.
standaard staat voor een fase 2 de begrenzer op 7000 en fase 1 op 6500? (GT)
edit: typo
Een GT is carburateur en heeft dus geen begrenzer... Je gaat gewoon door tot je blokje ploef zegt...