off topic staking euro

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
marco

nou dit verhaal zat dus in mijn mail box,leek mij wel een leuk discussie punt,want ook ik vindt dat alles duurder is geworden,het loopt gewoon allemaal de spuigaten uit allemaal,wat is 100 euro nog tegenwoordig ,het is zo op ,en je weet niet eens waaraan,wie deelt deze mening????

greetz marco

>De volgende e-mail kreeg ik, en dacht dit is zo gek nog
>niet.....lees zelf
>maar!
>
>Oproep Consumentenstaking in verband met de Euro!
>Zoals wij steeds in onze beurs merken is sinds de invoering van de
>Euro
>alles duurder geworden!.
>Voorheen kon je nog voor de kleine koter een ijsje kopen voor een
>gulden, nu
>betaal je een Euro!.
>
>Duidelijk merkbaar is de prijsstijging aan de benizinepomp,
>parkeerautomaten, horeca, supermarkten, enz..
>Had je voorheen met 20 gulden een leuk avondje uit, nu rekent zich
>dat in 20
>Euro.
>
>Er heerst een gevoel van: men heeft het Gulden-teken eenvoudig
>verwisseld
>met het Euro-teken.
>Daar moet nu een einde aankomen, wij roepen tot een
>consumentenstaking op
>
>en wel op 1 juli 2002 !!
>Op deze dag kunnen wij een teken geven, waaraan iedereen mee mag en
>moet doen, ook jij !!
>Het zou geen enkel probleem moeten zijn, een dag geen geld uit te
>geven
>(geen levensmiddelen inkopen, niet tanken, geen caf?bezoek, etc.).
>
>Het zal geen enkel effect hebben als 1 persoon dat doet, maar als
>wij
>allemaal hieraan meedoen, draagt elke consumentenstaking eraan bij
>dat de
>verantwoordelijken de ogen geopend worden.
>
>Stel je eens voor: heel Nederland koopt een dag lang helemaal niets
>!! Als
>wij dan nagaan dat eenieder van ons gemiddeld 10 Euro per dag
>uitgeeft, is
>dat bij 16 miljoen Nederlanders een effect van 160 miljoen Euro !!
>
>Dat moet toch een duidelijk signaal zijn !!
>Help mee deze actie te verspreiden en kenbaar te maken, stuur deze
>mail aan
>iedereen die je kent, en praat erover met hen die geen e-mail
>hebben.
>
>DUS OP 1 JULI OM 0.00 UUR BEGINT DE STAKING !!
>HET GAAT ONS ALLEMAAL AAN !!!!!! OOK JOU !!!!!!
>
>
>-----------------------------------------------------------------
>ATTENTION:
>The information in this electronic mail message is private
Matijs
Contacteer:

Cool idee!
Ik doe mee. Die inflatie begint echt gruwelijk uit de klauwen te lopen. Ik was al een arme student, maar op deze manier is het echt niet te doen!!
Stefijn

Dat van die 20 gulden/euro, dat is gewoon waar.

Voorheen ging ik stappen op een avondje, niet te zwaar, was je 35-40 piek kwijt aan een paar rondjes bier met lappen. Nu gaat het van: 20 euro lappen, en 2 uur later nog een 20 euro want het is al weer op.

En het geeft ook zo makkelijk uit die kleine kutbriefjes.
Goof

Ja, HOI!

Hier doe ik dus niet aan mee.
Net of dat geld niet een dag later of eerder wordt uitgegeven.
Zinloze actie mijn inziens. :-*
Goof

En, ja, sinds die euro loopt bij mij het geld ook vanzelf weg... het is een drama....
ed_pret

oooh ooh goofy goofy,

kek :
het gat er nau om da die gastuh kennu sjien da wei het verka&*^rd vindu.

Puur omdat te laten zien is het verzoek 1 dag geen uitgiften te doen. of je nou je blowtje 1 dag eerder of 1 dag later koopt maakt niet uit. Het gaat om de dag zelf! Winkeliers zullen zelf merken dat er op 1 juli minder klanten zijn gekomen. Wat zij dus hopelijk eerlijk doorspelen aan de media..

En dan pas ziet politiek den haag hopelijk iets, niet dat er iets gaat veranderen ma goed tis dat je uitdrukking geeft van je ergernis! Zeiken als een wijf en als je iets kan doen niks doen dan mot ge nie zeiken.(vin ik dan)

btw meeste winkeliers zijn niet schuldig aan prijsstijgingen, tis gewoon een ophoping van naar boven afgeronde bedragen(producent grondstof, logistiek, fabricage, verkoop etc etc.)

op 1 juli koop ik geen bier(tis nu toch in de aanbieding bij de c1000 :D )
Haas
Car: Megane RS

PRIMA IDEE!!!!!

ik doe mee...Het word gewoon te gek voor woorden. Afgelopen November was de intree bij onze plaatselijk discokeet 7.50 nl'se florijnen...nu 6 pleuro!!! Das dus bijna een stijging van 66 procent..niet normaal meer. Niet dat dis zo grandioos duur is, maar het telt wel mee. Eerst was een muntje (=1bier voor de niet-bob's en =1cola/redbull voor de bob's) 2.50 nl'se florijnen...nu gewoon 1.50 pleuro.....Hallo!!!!het word gewoon echt te gek....

Aanpakken die hap en de enigste manier om dit echt te laten merken is idd gewoon 1 dag niets te kopen. Ik kan je vanwege mijn albertheijn-ervaring laten weten dat als ons filiaal een dag niets verkoopt, dat ze dan toch echt wel een normale halve verkoopdag nodig hebben om de kosten van die koperloze dag terug te verdienen...dus DOEN zo'n dag!!!!
Tom
Moderator
Car: MB

kan dat niet op donderdag. ik werk naast mijn stage op donderdag in de horeca :lol: :lol: :lol: (zou een lekker rustig avondje worden)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
martijn.p
Contacteer:

uitzonderingen daargelaten merk ik er eerlijk gezegd niet zoveel van.
Marcel B.

kvind et weer zo'n typisch 'hoeveel mensen krijg ik met zoiets mee' idee

Bah, kuddegedrag
Maargoed... het is wel zo :)
Don't walk the grass... smoke it
gille
Contacteer:

dit is weer zo een typische nederlands gierigheid, hahahaahahahahahah zouden jullie je nie schamen, je hebt er zelf mee ingestemt hoor en tja alles is duurder das nu eenmaal zo. :lol: :lol: :lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Hijs leuk...

:) echt iedereen zou 1 dag niets uit moeten geven...

moet je eens kijken hoeveel miljoenen ze mis lopen .. hahah.. :lol:
martijn.p
Contacteer:

gille 21TURBO schreef:dit is weer zo een typische nederlands gierigheid, hahahaahahahahahah zouden jullie je nie schamen, je hebt er zelf mee ingestemt hoor en tja alles is duurder das nu eenmaal zo. :lol: :lol: :lol:
Ach dat lijkt me nu wel wat overdreven. We wonen op een plaats waar het marktmechanisme gewoon zijn werk zou moeten doen. Dat betekent dat diegene die teveel vragen geen zaken meer doen. Lost zich vanzelf op. Gewoon even geduld hebben.

En dat gevoel dat alles duurder wordt is al zo oud als de weg naar Rome. Zeiden je ouders lang voor de Euro, ook al niet dat ze vroeger al voor 2 cent een ijsje konden kopen.

OK OK, dus we lijken NU al op onze opa en oma. Nou en. :D :) :wink: 8) :p
martin rs

het is wel zo het enige voordeel is nu dat ik voor 40 euro de tank vol heb in plaats van 90 gulden. ja maar ik doe in ieder geval mee aan die staking.
martijn.p
Contacteer:

Het echt grote plezier gaat straks komen. Als je tenminste buiten NL maar binnen een Euro land op vakantie gaat. Ik vond het in Oosterijk tenminste erg handig ten tijde van de wintersport.
TheFinz

Nog nooit rood gestaan in mijn betrekkelijke leventje, maar eind januari was het toch echt zover!

Oke niet de grootste ramp maar toch tekenend.

En mocht je er niet aan mee willen doen, wat heb je te verliezen? wil jij dan niet dat er gewoon kritischer gekeken wordt naar de huidige prijzen? Of kunnen degenie die niet meedoen zich de luxe veroorloven om die prijsstijgingen te betalen???

Doe gewoon mee met die actie!

Laten we gewoon eens solidair zijn met elkaar! Niet die crap dat een hoop mensen onverschillig reageren waardoor zo'n actie zijn kracht mist.

Doe je het niet voor de prijzen doe het dan omdat je je medemens steunt, want als het werkt zeg je ook geen nee tegen de verlaagde prijzen???
jeroen.k

Of je het nu wel of niet doet die actie heeft 0,0% effect!

Ik heb ook heus wel last van de te hoge prijzen door de euro.

Als je zoiets als dit effectief wil maken moet het niet via een kettingbrief per E-mail gaan! Dan moet je via bijvoorbeeld de consumentenbond en het nieuws de actie grootscheeps aankondigen, dan weten veeeel meer mensen van de actie af en indien de actie succes heeft, weet iedereen ook waar de actie tegen was!

Dit is gewoon onzin en slecht georganiseerd!
Menno

mpsanten schreef:Het echt grote plezier gaat straks komen. Als je tenminste buiten NL maar binnen een Euro land op vakantie gaat. Ik vond het in Oosterijk tenminste erg handig ten tijde van de wintersport.
dat wordt ons door de bestuurders ook immer voorgespiegeld als voordeel. Ik kan er echt niet bij:
Nog steeds betaal je onbeschoft veel transactie kosten naar het buitenland, en kan je niet met pin betalen.
Dus ook met de euro betaal je met creditcard, of ruk je geld uit de muur in 't buitenland.
rev it like a rental
martijn.p
Contacteer:

Ja, maar dat geld wat je uit de muur haalt kun je vervolgens thuis gewoon weer gebruiken. En dat kost vanaf heden ook niets meer. (als je de goede bank hebt). En als je weet hoeveel problemen ik met mijn Credit Card hebt gehad en om welke bedragen het dan gaat dan snap je waarschijnlijk ook wel dat ik die niet meer wil gebruiken. Daar is die Euro een koopje bij.
*Stephan_RSI*

I'm in, het is wel goed om een dag niks te kopen. Hopen dat ze er wat van leren en de prijzen weer een beetje normaal aanpassen. Nou moet ik 2 keer zo hard sparen om een eisje te kopen op strand :lol: :lol:.
Plaats reactie