Dumpvalve met mooi sis-geluid

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Martijnberk
Contacteer:

Kan iemand mij vertellen welke dumpvalve een mooi hard sis geluid geeft?
Stefijn

Lol...

Is toch een beetje verschillend per apparaatje volgens mij.

Mijn broer en ik hebben allebei dezelfde (voor zover ik weet) die van mij geeft een heel hoog fluitende sistoon, die van mijn broer geeft een soort van "zuuucht"
clio_rally
Contacteer:

Gaat het er niet om of het een goede dump-valve is? Maakt het geluid je echt uit? Nou ja, ieder zijn ding, ik bedoel het niet lullig, maar ik begrijp dat niet, mensen die cone-filters, dump-valves en uitlaten aanschaffen, omdat je dan een mooier geluid hebt? Persoonlijk ga ik liever zo hard mogelijk, de rest maakt me geen drol uit... >-)

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Martijnberk
Contacteer:

Dus het is ook per moter verschillend?

Is een gr N ook veel beter als een standaard of maakt het weinig uit? Ik heb namelijk nog nooit met een dumpvalve gereden maar was afgelopen weekend bij een VW meeting in lelystad en daar hadden een paar corrado's en golfjes ook turbo's (geen G-laders) met dumpvalve, en ik vond een paar sissen wel heeeel erg mooi.

Het gaat mij ook heel erg om het geluid, dat je turbo eerder zijn power leverd bij opschakelen is alleen maar mooi meegenomen.

Ik ken iemand die een charade GTTI had met zo'n geweldige dumpvalve dat de hele straat hoorde als hij overschakelde.
Anonymous

clio_rally schreef:Gaat het er niet om of het een goede dump-valve is? Maakt het geluid je echt uit? Nou ja, ieder zijn ding, ik bedoel het niet lullig, maar ik begrijp dat niet, mensen die cone-filters, dump-valves en uitlaten aanschaffen, omdat je dan een mooier geluid hebt? Persoonlijk ga ik liever zo hard mogelijk, de rest maakt me geen drol uit... >-)

Gijs
Je moet lol kunnen hebben in je auto, een dumpvalve komt je Turbo ten goede maar ook het plezier,

Je koopt toch ook een uitlaat voor de performance èn het geluid? Zo ook een dump-valve.

In competitieverband komt dat 'nicht in frage' maar zoveel mensen zullen hier geen rallyproeven met een auto gaan rijden...
Martijnberk
Contacteer:

Precies ik koop hem ook om het geluid 8)
clio_rally
Contacteer:

Jaja, dat weet ik wel. Een dump-valve is beter dan geen dump-valve. Maar het valt me steeds meer op dat mensen hun keuze voor een bepaalde uitlaat of dump-valve steeds meer baseren op het geluid dat hij moet geven. Terwijl mij het belangrijker lijkt, wat hij doet en hoe goed hij dat doet. Wie kijkt er bij een uitlaat nou naar de performance?
Nou ja, het is wat zeikerig, sorry...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

clio_rally schreef:Jaja, dat weet ik wel. Een dump-valve is beter dan geen dump-valve. Maar het valt me steeds meer op dat mensen hun keuze voor een bepaalde uitlaat of dump-valve steeds meer baseren op het geluid dat hij moet geven. Terwijl mij het belangrijker lijkt, wat hij doet en hoe goed hij dat doet. Wie kijkt er bij een uitlaat nou naar de performance?

Gijs
Tja ik kijk wel degelijk naar de performance van een uitlaat voordat ik hem er onder gooi. Vandaar dat er van voor naar achter een pijp van 6.5 cm doorsnede met geflowde binnenkant er onder heb liggen.

Ik heb een dv gekocht om de levensduur van mijn turbo te vergroten. Dat daar nu een geinig geluidje bij kwam ach dat is mooi mee genomen. Zat er geen geluidje bij dan zou ik hem er als nog in zetten.
.:: TurboPowerr ::.
Anonymous

clio_rally schreef:Jaja, dat weet ik wel. Een dump-valve is beter dan geen dump-valve. Maar het valt me steeds meer op dat mensen hun keuze voor een bepaalde uitlaat of dump-valve steeds meer baseren op het geluid dat hij moet geven. Terwijl mij het belangrijker lijkt, wat hij doet en hoe goed hij dat doet. Wie kijkt er bij een uitlaat nou naar de performance?

Gijs
Inderdaad, performance staat op 1, ook bij mij.. Heb niet voor niets een open Devil er onder zitten. Maar een vet geluid is gewoon ook heel stoer, als laatste heb je ook nog de looks, hij moet er mooi onder zitten..

Ieder zijn prioos...
Rudo

Gijs
Ik ben het niet met je eens. Persoonlijk vind ik het niet zo belangrijk of mijn GT in 8 seconden of in 7,5 seconden op de 100 zit, en oftie 205 of 215 km/u rijdt.
Het gaat mij veel meer om het totaalplaatje, dus het geluid, de looks en het fijne rijgedrag (niet perse in deze volgorde :) ).

En als ik een dumpvalve zou monteren vind ik het toch wel erg leuk als je hoort dat er eentje gemonteerd zit. :D

Maar ja, dit is voor iedereen persoonlijk en weer anders, en dat maakt deze club juist weer zo interessant! :)
Martijnberk
Contacteer:

Juist ja, het is een hoop geld en dan moet je er wel iets van horen.

Maar wat is nu een goede?
Rob

Als je een gaat kopen, en je koopt deze bij improve tuning, let dan wel op de prijs!
ik had hun nml gemailt over hun "Bailey groep A zuiger dump-valve" (een hele mond vol)
En ze vroeger er 150 euro's voor, MAAR dan moest je wel nog ff een aansluitset kopen van 62 euro!
Dit terwijl Marco dezelfde nog geen jaar geleden had gekocht voor 330 GULDEN (ex BTW)
Dus let ff op met waar je wat koopt, en als je improve-tuning meelt om dezelfde te kopen, laat me dan weten wat ze er bij jou om vragen
Gr
Rob

P.S. Dit staat ook in het topic "hij doet niet pssss" ofzo
Michel S.
Contacteer:

Dumpvalve heb ik eigenlijk om het hele pakketje. Het spaart de turbo, Ik heb meer druk/sneller volle druk na het schakelen en het geeft een machtig mooi geluid. Maar ten eerste gaat het me om het geluid. Maar zou de dumpvalve niet helpen qua prestatie/levensduur had ik hem ook erop zitten voor het geluid. Zou die nou geen geluid maken maar wel beter zijn dan de orginele of zelf geen, dan zat die er ook op. Dus voor mij houdt het in dat ik voor alles ga(wel dus een open, en geen closed system).

Voor de mensen die handig zijn en eigenlijk weinig behoefte hebben om bijna 160 euro uit te geven voor een stukje alu zoals ik, kunnen ze de dumpvalve ook zelf maken uiteraard.
Hier heb je een totaal pakket met tekeningen enzo. Ook foto's zitten erin.
Geschatte zelfbouw prijs(bij goede contacten voor materiaal) 39,50 GULDENS!!!!.
Wel moet je het dan zelf maken en daar ben je wel effe mee zoet.

Voordeel ermee is dat als wat kapot gaat je het snel zelf kunt fixxen omdat je het na kan maken. Ander voordeel(vindt ik persoonlijk dan wel belangrijk) je hebt het zelf gemaakt. Weliswaar een kopie.

nog een ander voordeel is dat je de mooiste dingen ermee kan doen. Je kan het hele zaakje uit messing maken. Of uit speciale kunstof met kleur. Of wat je dan ook maar wilt.

En nu het grootste voordeel, Je kan het zelf op maat maken. Deze tekening is met 44 MM zuiger. Wil jij een grotere dumpvalve, dan bekijke je de tekening, past het aan en voila, heb je een 60 mm zuiger dumpvalve. Of je maakt er 2. Kost immers toch niet veel meer.

Sommige zullen wel denken van, zoveel werk voor een paar rotcenten te besparen, zuinige vent. Nou nee. Ik heb hier wel meerdere auto's met Turbo, en om nou voor alle 5 een dumpvalve te kopen(zeker Twin) is mij een beetje duur.

en je leert ervan.

Dus go ahead.

http://212.120.120.12/dumpvalve.exe

Het is een zelf uitpakkend file en het gaat om een dubbele zuiger Groep A bailey.

Weet je niet hoe het moet, kun je ze beter kopen.

groetjes
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Plaats reactie