Ha, introducties!
Ik heb sinds half mei 2001 mijn (Maltese!) rijbewijs en twee weken later kreeg ik mijn eerste auto: een nagelnieuwe Scénic Authentique 1.4 16v, kleur Gypse Nacré (paars dat onder zonlicht goud kleurt - en zon is er hier in overvloed), lichtmetalen velgen, radio/CD-speler en standaard air conditioning met dat kekke koelkastje voor drie blikjes. En dat voor 10.000 gulden minder dan dat 'ie volgens renault.nl in Nederland zou kosten.
Ik geef toe dat de planning van auto bestellen en examen aanvragen allemaal vrij krap was, maar aangezien het rijexamen op Malta geen flikker voorstelt, gokte ik erop dat het wel goed zou komen.
De redenen dat ik voor de Scénic gekozen heb zijn (a) dat alleen Renault en Citroën redelijk geprijst zijn hier - de rest is allemaal schreeuwend duur - en (b) dat mijn Maltese vrouw me niet toestond een coupé of cabrio te kopen. Aangezien de Scénic een iets betere auto was voor iets minder geld dan een Picasso, werd het die.
Ik ben erg blij met de Scénic. Het is een erg comfortabele en luxe auto, die je gemakkelijk in een vierpersoons auto verandert. Met de stoel en stuur beide in een hoge stand, met één hand aan het stuur, arm leunend op de deur, rij je lekker ontspannen. Nou ja, ik rij meestal niet ontspannen.
Ik ben momenteel 32 herfsten jong en heb via internet kennis gemaakt met een Maltese. Zes maanden na onze eerste ontmoeting, medio 2000 in Amsterdam, was ik naar Malta verhuisd, nog eens elf maanden later waren we getrouwd en kwamen mensen als de president, de premier, de oppositieleider en de justitiële top op de bruiloft. Niet zozeer voor mij, overigens.
Mijn vrouw en ik zijn het er over eens dat de Scénic RX4 een geweldig mooie auto is en dat we die erg graag zouden hebben. Helaas zijn we het er ook over eens dat we die voorlopig niet betalen kunnen. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe Scénic en Scénic RX4 eruit komen te zien.
Overigens is het hier, kwart voor twee 's nachts, net iets boven de 25 graden.
- Peter