Renault 5 GTE gekocht.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Zoals het topic al aangeeft heb ik een GTE erbij
gekocht :D :D nou is mijn intresse altijd bij de 5 gt turbo geweest maar ik zag er een ,ik ben erin gaan rijden en tot mijn verbazing rijden die gte's aardig door ,ik denk zelfs dat je op de snelweg aardig door moet trappen om hem bij te houden met een 5 gt turbo,
en dan wel met standaard druk natuurlijk :) :) .
Ik weet ook niet of er iets aan gedaan is er zit
alleen een open luchtfilter op.
Nou had ik ook wat vragen ,klopt het dat ze in nederland
niet geleverd zijn,hoeveel pk 's hebben ze standaard,en is er makkelijk wat aan te doen (motorisch).
Ik probeer binnenkort wel even een foto ervan
te maken voor de geintreseerde. :)
Rudo

Volgens mij klopt het inderdaad dat ze in Nederland niet geleverd zijn. Standaard hebben ze dacht ik 110pk, maar ik heb me ergens laten vertellen dat er verschil zit tussen de versie mét en zonder kat.

Er zijn er hier vast wel die er wat meer over kunnen vertellen. :)
turboman
Contacteer:

1,7 liter, 95 pk, 0-100 onder de 10 seconden, injectie, speciaal voor de Duitse markt, milieu-/belasting technische redenen
gille
Contacteer:

ik heb een versie zonder kat en denk dat die ongeveer 110 pk 's heeft (+1 ezel) :lol:
Vos

Heb ook een GTE, 1,7 liter, 96 pk, 0-100 denk ik ongeveer 8 seconden, injectie auto zijn speciaal voor de duitse markt gemaakt. Stond laatst een te koop op mobile.de met dacht ik 150 pk...... :D

Greetz.........
Clio 16v.....
Patrick

Vosje schreef:Heb ook een GTE, 1,7 liter, 96 pk, 0-100 denk ik ongeveer 8 seconden, injectie auto zijn speciaal voor de duitse markt gemaakt. Stond laatst een te koop op mobile.de met dacht ik 150 pk...... :D

Greetz.........
hmm,ik denk niet dat je dat redt in 8 seconden :wink:
Vos

patrick b schreef:
Vosje schreef:Heb ook een GTE, 1,7 liter, 96 pk, 0-100 denk ik ongeveer 8 seconden, injectie auto zijn speciaal voor de duitse markt gemaakt. Stond laatst een te koop op mobile.de met dacht ik 150 pk...... :D

Greetz.........
hmm,ik denk niet dat je dat redt in 8 seconden :wink:
Nou ok 8,5 dan :D
Clio 16v.....
Patrick L.

Heb er ook één, mijn 2e GTE.Trekt wel goed , lekker koppel bij zo'n lichte auto. Blok is een F3N-J702, bekend uit de R21, R19TXE, en Volvo 400serie, 1721cc, multipoint inj.Kat weg scheelt een paar kleine pk`s, trekt makkelijker door de toeren heen, open luchtfilter merk je ook wel iets van en klinkt beter.Tunen kan dmv andere nokkenas, bewerkte cilinderkop en dunnere koppaking, o.a.verkrijgbaar bij Reichhard.
Bart V

Patrick L. schreef:Heb er ook één, mijn 2e GTE.Trekt wel goed , lekker koppel bij zo'n lichte auto. Blok is een F3N-J702, bekend uit de R21, R19TXE, en Volvo 400serie, 1721cc, multipoint inj.Kat weg scheelt een paar kleine pk`s, trekt makkelijker door de toeren heen, open luchtfilter merk je ook wel iets van en klinkt beter.Tunen kan dmv andere nokkenas, bewerkte cilinderkop en dunnere koppaking, o.a.verkrijgbaar bij Reichhard.
Dus dat open luchtfilter heeft echt een positieve werking op dat blok?? waar merk je het precies aan. Als het echt uitmaakt komt er bij mij ook 1 op.
Rudo

Vosje schreef:Heb ook een GTE, 1,7 liter, 96 pk, 0-100 denk ik ongeveer 8 seconden, Greetz.........
Volgens fabrieksopgave 9,9 seconden.
Patrick L.

Bart V schreef:
Patrick L. schreef:Heb er ook één, mijn 2e GTE.Trekt wel goed , lekker koppel bij zo'n lichte auto. Blok is een F3N-J702, bekend uit de R21, R19TXE, en Volvo 400serie, 1721cc, multipoint inj.Kat weg scheelt een paar kleine pk`s, trekt makkelijker door de toeren heen, open luchtfilter merk je ook wel iets van en klinkt beter.Tunen kan dmv andere nokkenas, bewerkte cilinderkop en dunnere koppaking, o.a.verkrijgbaar bij Reichhard.
Dus dat open luchtfilter heeft echt een positieve werking op dat blok?? waar merk je het precies aan. Als het echt uitmaakt komt er bij mij ook 1 op.
Je moet er geen wonderen van verwachten, geen pk`s erbij ofzo. Wel makkelijker door de versnellingen heen schakelen, motor pakt beter op, vooral bij hogere toeren. En het zuigende geluid als je gas geeft klinkt best leuk :)
Bart V

okee, tja wil ook wel open filtertje hebben.
Hagen
Contacteer:

Ik heb ook een 1721 mp injectie in mijn auto gehangen en dat rijdt best goed door.
Volgens de testbank 122 pk aan de krukas en ongeveer 100pk aan de wielen. Het koppel was 155nm bij 5500 toeren.
Ik heb een openluchtfilter en geen kat meer en wat andere bougiekabeltjes, maar dat maakt volgens mij niet heel veel uit.
Zit nu alleen nog aan een andere nokkenas te denken en dan is tie wel klaar :)
Patrick L.

Bart V schreef:okee, tja wil ook wel open filtertje hebben.
Hoeft niet duur te zijn, koop een universeel openluchtfilter en maak zelf een buis, pvc ofzo. Ik zou de originele rubberenbuis bewaren en een ander op de sloop halen van een Volvo ofzo, daar vind je er genoeg van. Van die buis snij je een stuk af en monteer je de pvc buis met daaraan je luchtfilter richting je linkerkoplamp naast de radiator zodat ie koele lucht krijgt.Carterontluchting kan aangesloten worden op de Volvo-buis, ook de stekker van een sensor. Het slangetje wat naar de luchthoeveelheidsopnemer (ronde Bosch apparaatje)gaat, daaraan heb ik zo`n klein luchtfiltertje gemonteerd.
turboman
Contacteer:

Rudo schreef:
Vosje schreef:Heb ook een GTE, 1,7 liter, 96 pk, 0-100 denk ik ongeveer 8 seconden, Greetz.........
Volgens fabrieksopgave 9,9 seconden.
YEP, zoiets was het.. kep zelfs al 10,2 seconden gelezen
Plaats reactie