hij doet het niet meer

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
martijn.p
Contacteer:

Voor alsnog liep mijn nieuwe GTtje nog als een zonnetje, maar sinds het laatste regenbuitje doet ie het alleen nog maar als ik volgas rij. Starten is erg lastig en bij elke kruising slaat ie af. Stationair draaien doet ie zeker niet. Omdat het heel toevallig na de regen was begonnen heb ik direct de verdeelkap vervangen. Maar dat heeft niks uitgehaald. Iemand een idee wat het nog meer kan zijn ?
Stefijn

mpsanten schreef:Voor alsnog liep mijn nieuwe GTtje nog als een zonnetje, maar sinds het laatste regenbuitje doet ie het alleen nog maar als ik volgas rij. Starten is erg lastig en bij elke kruising slaat ie af. Stationair draaien doet ie zeker niet. Omdat het heel toevallig na de regen was begonnen heb ik direct de verdeelkap vervangen. Maar dat heeft niks uitgehaald. Iemand een idee wat het nog meer kan zijn ?
Das lastig als je rechtdoor moet :lol:

Sorry, kan je niet helpen, misschien moet de carburateur afgesteld worden?
martijn.p
Contacteer:

Zou dat zomaar van de ene op de andere dag kunnen ?
Roy
Moderator

Is je co2 schroefje niet uit je carberateur gevallen?

Heb ik ook gehad en dan viel hij constant uit.
5 GT Turbo '88 GT5
martijn.p
Contacteer:

goeie, Heb even gekeken maar die zit er zo te zien nog in.
Arjen

Wanneer het slangetje naar de vacuumvervroeging van de ontsteking lek is of de vacuumcapsule zelf lek is dan loopt hij ook niet goed meer stationair.
Jeroen
Contacteer:

Sproeier van de carb verstopt/kapot.

Heb ik ook gehad, als ik op het punt stond om gas los te laten(kruispunt-stoplicht) viel de motor stil.

Dan was het gauw de choke opengooien en dan bleef tie wel aan :)
martijn.p
Contacteer:

Op choke blijft ie ook niet lopen.
Maar die sproeier is zeker lastig te zien of daar wat aan de hand is , of niet ?
martijn.p
Contacteer:

Arjen schreef:Wanneer het slangetje naar de vacuumvervroeging van de ontsteking lek is of de vacuumcapsule zelf lek is dan loopt hij ook niet goed meer stationair.
Niet goed stationair meer, of helemaal niet ?
En wat merk je daar tijdens het rijden van ?

Deze is nu tijdens het rijden ook erg onrustig, zodra ik van mijn gas af ga, voel je dat ie eigenlijk rijdend al is afgeslagen.
Arjen

Dat klinkt toch meer als je stationairsproeier die verstopt zit. Deze zit aan de rechterkant van je carburateur. Is koperkleurig en kun je er zo met een schroevendraaier uit halen. FF goed doorblazen of voorzichtig doorprikken met een speld.
Jeroen
Contacteer:

Arjen schreef:Dat klinkt toch meer als je stationairsproeier die verstopt zit. Deze zit aan de rechterkant van je carburateur. Is koperkleurig en kun je er zo met een schroevendraaier uit halen. FF goed doorblazen of voorzichtig doorprikken met een speld.
Die bedoel ik ook :D
martijn.p
Contacteer:

Als ik hem eruit probeer te draaien voel ik op het eind behoorlijk wat weerstand. Het kan geen kwaad om door te gaan ? Heb ik daar een speciale naald voor nodig ? Of volstaat alles wat er er doorheen kan jagen ?
martijn.p
Contacteer:

Ik heb het vacuumslangetje nog even nagelopen, maar die ziet er goed uit.
martijn.p
Contacteer:

Ik ben bang dat ik toch aan het verkeerde schroefie sta te draaien voor die sproeier. Zit ie rechts tov als je achter het stuur zit ? Dan op welke hoogte onderaan ? In de buurt van de CO schroef.
martijn.p
Contacteer:

Ik geloof dat ik hem toch heb gevonden. Een ding met 2 grotere gaten en 1 heel kleintje. Ik heb wat geblazen en geprikt. Maar het heeft niet geholpen :(
martijn.p
Contacteer:

Was toch bezig en heb gelijk maar andere bougies er in gedaan. Ook helaas geen beter resultaat.
martijn.p
Contacteer:

Ik heb in het verleden wel eens problemen gehad (met een andere GT) met een sensortje op het vliegwiel wat verbonden is met de ontsteking. Kan dat ermee te maken hebben ? Of praat ik nu onzin ? :p
Rudo

Het is bijna een monoloog wat je hier afsteekt :wink:
Riël
Über-Spammer

Ik heb hetzelfde gehad. De sensor in het inlaatspruitstuk was eruit, die voor de carburateurventilatie aan te sturen. Voel es met je hand daar en dan geef je wat gas, daar blies hij bij mij gewoon veel lucht (mengsel dus eigenlijk) uit. Kan zijn dat ie bij jou ook eruit geploept is, je omschrijft het probleem i.e.g. precies hetzelfde. Alleen volgas, en afslaan. Pakt ie ook nog slecht op vanaf lage toeren?

Als dat het niet is zou ik es kijken of er niet ergens een lek is bij het inlaatspruitstuk. Maarja wat dat met de regen te maken heeft? Heb je ook nergens water in staan?
martijn.p
Contacteer:

Rudo schreef:Het is bijna een monoloog wat je hier afsteekt :wink:
Het was bedoeld om alle opmerkingen duidelijk van elkaar te scheiden.
Maar zo ben ik ook gauw van mijn runnerup status af :wink:
martijn.p
Contacteer:

Riël, ik denk dat je hier meer dan gelijk gaat krijgen. Ik ben bang dat ik een ongeloofelijke *PIEP* :p ben. Mijn carb sensoortje is kapot, en ik ben naar Renault gegaan om een nieuwe te bestellen. Echter waren er 2 maten leverbaar. Ze hadden de oude nodig om deze op te meten en zo het goede artikel te kunnen leveren. Echter is het artikel nog in bestelling. Zodoende zit er momenteel dus geen sensoortje in de carb. Ik had echter geen idee dat er achter deze schroefdraad holle ruimte zat. Jouw verhaal klinkt echter dus wel heel aannemelijk. Ik ben inmiddels thuis en kan het dus niet uitproberen ( de GT staat bij mijn ouders, die hebben meer ruimte). Ik ga het echter zeer snel uitproberen en laat het hier nog even weten.
martijn.p
Contacteer:

Met het sensoortje op zijn plek doet ie weer :D.
Echter doordat ik vanmiddag heb lopen pielen loopt ie erg onregelmatig. Ik weet niet of het komt omdat ik aan die CO schroef heb gezeten of omdat ik aan de sproeier heb gezeten. Wat ik nu ook doe aan die CO schroef maakt niet uit. Ik hoor als ik eraan draai geen verschil. Nu ja, hij blijf in ieder geval nu lopen. Bedankt allen voor de replies.
Plaats reactie