Band/velgmaat

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Cozmo

Ik wil graag 215/40 16" onder m'n 16v zetten, kan dit zonder aanlopen en andere ellende. Zat te denken aan speedlines 2108 met toyo t1s proxes, lijkt me wel ok. Wil em in de toekomst ook nog op gasveren zetten, maakt dit ook nog iets uit. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
Thanx
dennis16v

zolang je de juiste ET waarde hebt gaat het wel goed. vriend van me rijd met michelins 215 rond. heeft soms last dat de wielen aanlopen in heel scherpe bochten. setje spoorverbreders zou dit moet oplossen.

voor de safety zou je kunnen gaan voor 205. rijd ook net ff iets prettiger qua wegligging.
Armando

Heb zelf 215/40/16 rijd prima.. Het rijd natuurlijk anders dan je standaard velgen maar het ziet er natuurlijk wel veel mooier uit.. De nadelen op een rijtje: Als je over slecht wegdek rijd met spoor vorming wil die wel eens spoortjes gaan zoeken ik rijd meestal op de rechterbaan dus dan heb je daar niet zo'n last van :wink: Bij inparkeren moet je het rustig aan doen (kijk je beter waar je rijd) anders raak je de binnenzijde van je wielkast dit is alleen een plastic kapje niet storend raak m zelden. Je kunt niet hard rijden met 4 man in de auto en natuurlijk heel rustig over de drempeltjes.. (mooi excus) Voor de rest is het gewoon super gaaf.. Mooie brede slofjes eronder... :p
Marcel B.

Vraagje, zouden die 16" dingen ook onder een clio 1.4 (ph 1) passen, eventueel met breedte 195 ofzo, ivm aanlopen maximaal insturen?
Don't walk the grass... smoke it
Plaats reactie