Snufje van Nissan stoort snelheidscontroles politie

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Mark G
Contacteer:

Het volgende berichtje werd gepost op m'n website...

Eigenaren van een nieuwe Nissan Primera lopen het risico te worden bekeurd als gevolg van een veiligheidssnufje in hun auto. Dat is al minimaal drie Nissan-rijders overkomen.

De elektronische afstandhouder van hun cruisecontrol - als optie leverbaar - stoort de laserguns waarmee de politie de snelheid van auto's meet. Nissan Nederland heeft op verzoek van justitie besloten hieraan zo min mogelijk ruchtbaarheid te geven. Ook kopers worden niet op de hoogte gesteld.

,,Het kan zijn dat eigenaren van een Primera met deze optie tegen een bekeuring aanlopen'', geeft B. van Thienen namens de importeur toe. ,,Maar als ze hiertegen in beroep gaan, winnen ze altijd. We hebben een brief aan onze dealers gestuurd waarin we hun met klem vragen geen ruchtbaarheid aan de zaak te geven. Ook mogen verkopers de bijwerking van de cruisecontrol niet gebruiken als verkoopargument.''

De adaptieve cruisecontrol meet via laserstralen de afstand tot de voorligger. Als de auto een voorganger te dicht nadert, remt de Primera automatisch af om een botsing te voorkomen. Door die laserstralen kan de snelheid niet worden gemeten meten met een lasergun. Op het display verschijnt dan het woordje jammed. Volgens justitie weten de agenten inmiddels dat ze geen bekeuring mogen uitschrijven wanneer een bepaald type Nissan met adaptieve cruisecontrol hun meting verstoort. ,,Tenminste, we hebben een brief aan alle parketten verstuurd met het verzoek de agenten op de hoogte te stellen'', zegt een woordvoerder.
Robke
Car: Lexus IS250

Ik hoorde het vandaag al op de radio ja, ik geloof dat ik zo'n cruisecontrol wil hebben!! 8)
catrinus

Dat snufje van nissan is veiliger dan die domme snelheids controles.
There will be plenty of time to rest when your dead
Matijs
Contacteer:

You said it!
Waar ken ik dat spul kopen? >-)
Troj

Mercedes heeft zo'n actieve cruise control al een tijdje, is best makkelijk! Heb er wel eens een aardig stuk meegereden en moet zeggen: Het werkt wel flex! Volgens mij heeft jaguar het ook al. Er zouden meer van deze snufjes moeten zijn om snelheidscontroles te verkl@ten..
Dan heb ik het wel over de nutteloze uiteraard, ik ben het er wel mee eens dat in de bebouwde kom toch echt wel een beetje op de snelheid gelet moet worden!
Life is too short to not enjoy :)
speedline

Mercedes Benz en Jaguar gebruiken in hun produkten een Doppler Shift-radarsysteem, waar Nissan een LIDAR-systeem gebaseerd op laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) gebruikt om afstand te meten :D

Het Nissan systeem is minder verfijnd ("less tricks up the sleeve" >-) ).

De radarsystemen van Mercs en Jags zullen dan helaas een snelheidsmeting met laserpistool niet "jammen". Want Radar (Radio Detection And Ranging) opereert met ultrasonische radiogolven uiteraard in een geheel ander frequentie bereik van het elektro magnetisch spectrum.
Laatst gewijzigd door speedline op za 29 jun 2002 19:46, 4 keer totaal gewijzigd.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Wel zeer interessant...

zal wel duur geintje zijn om dat aan te schaffen :D
Patrick

waarom hebben we geen nissans :lol: :lol: :lol:
ik vindt het sowiso kolder zo'n laserpistool,ik geloof niet zo in die dingen,......of wel,ik vertrouw ze niet,hoe betrouwbaar zijn deze dingen eigenlijk?
-Ray-
Contacteer:

patrick b schreef:waarom hebben we geen nissans :lol: :lol: :lol:
ik vindt het sowiso kolder zo'n laserpistool,ik geloof niet zo in die dingen,......of wel,ik vertrouw ze niet,hoe betrouwbaar zijn deze dingen eigenlijk?
héééél betrouwbaar..... believe me! :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Nick (germanstyle)

Ray (Zonnebril) schreef:
Laten we hopen van niet Ray .. dan kan ik die boete gelukkig vergeten van Duitsland ;)
-Ray-
Contacteer:

Nick schreef:
Ray (Zonnebril) schreef:
Laten we hopen van niet Ray .. dan kan ik die boete gelukkig vergeten van Duitsland ;)
volgende keer huren we een nissan als we naar duitsland gaan. ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie