amal-valve R21Turbo
Hoi,heb een probleempje met de amalvalve die is uit elkaar gespat,nu weet iemand hoe die juist in elkaar moet thanks en groetjes
niemand???????????????????????????????????????,
nu echt niemand 

De amalvalve is waarmee je tussne 2 drukken kan schakelen? Daar had Michel S. het in een ander topic nog over.
Enige wat ik weet is dat Amal(/arreche)carbs voor 2-takt zwaar ruk is omdat het niet goed werkt bij hoge toeren. Maja daar heb jij nix aan
Enige wat ik weet is dat Amal(/arreche)carbs voor 2-takt zwaar ruk is omdat het niet goed werkt bij hoge toeren. Maja daar heb jij nix aan

heb je een digicam? misschien kunnen we dan de onderdeeltjes nummeren op de foto ofzo ...gille 21TURBO schreef:nu echt niemand
there is no spoon.
nee bedankt, heb er nog eentje gevonden maar door de amal-valve te ploffen is ook mijn intercooler geploft.je weet een ongeluk komt nooit alleen he.Tijn schreef:heb je een digicam? misschien kunnen we dan de onderdeeltjes nummeren op de foto ofzo ...gille 21TURBO schreef:nu echt niemand
dat is een klep die je turbodruk voor je regelt, waaraan 3 slangetjes aankomen,die van je waste-gate ,die van je intercoolerslang,en die vacuumslangetje van de inlaatspir@l schreef:juist! Dat is nu ook mijn vraag!
What the hell is een "Amal-Valve"?!?!?!!
I never heard of the damn thing...
Hotshot had ook een x iets gemaakt om te kunnen schakelen om ze turbo druk in 1 lager te houden zodat ie niet teveel zou doorspinnen.
Had ie ooit es pix van gemaakt, het moet iig zelf te maken zijn.
Is, zoals Michel al heeft gezegd, leuker om het zelf te maken
(en ook cheaper, is gunstiger voor mij
)
Had ie ooit es pix van gemaakt, het moet iig zelf te maken zijn.
Is, zoals Michel al heeft gezegd, leuker om het zelf te maken

Ik weet niet hoor, maar de turbodruk blijft in zijn 1 toch vanzelf laag?! Pas in z'n twee gaat dat ding echt lekker draaien, want dan begint de motor pas echt veel werk te verzetten. Okee, als je druk ver boven de 1 bar staat is het misschien leuk, maar voor een licht gekietelde GT Turbo heb je zo'n 'launch control' echt niet nodig.
Nee, okee, prima 
Maar toch, beter gecontroleerd met het voetje dan allerlei kleppen en dingen die het kunnen begeven en een knopje dat je aandacht afleidt, denk ik dan
Maar toch, beter gecontroleerd met het voetje dan allerlei kleppen en dingen die het kunnen begeven en een knopje dat je aandacht afleidt, denk ik dan

Nou ik wil het bijvoorbeeld om op vakantie te gaan, kun je de druk lekker laag houden als je constant 140 aan het cruisen bent. (0.5 bar bijv.)
en dan ff ff kunnen omschakelen naar 0.9 als er een vervelend(e) auto(otje) naast je zit
Maar het gaat vooral om wat hogere snelheden te kunnen halen zonder veel druk erop te hebben staan, snappu?
en dan ff ff kunnen omschakelen naar 0.9 als er een vervelend(e) auto(otje) naast je zit

Maar het gaat vooral om wat hogere snelheden te kunnen halen zonder veel druk erop te hebben staan, snappu?
ja, dat snap ik. Geen problemen. het ging mij alleen even om dat knopje voor de 1e versnelling.
-
- Contacteer:
Hangt er van af wat voor velgjes en bandjes je rijd....Matijs schreef:Ik weet niet hoor, maar de turbodruk blijft in zijn 1 toch vanzelf laag?! Pas in z'n twee gaat dat ding echt lekker draaien, want dan begint de motor pas echt veel werk te verzetten. Okee, als je druk ver boven de 1 bar staat is het misschien leuk, maar voor een licht gekietelde GT Turbo heb je zo'n 'launch control' echt niet nodig.
Drive it like you stole it
Nou die hebben niet echt veel met je turbo te maken hoor.
In theorie heb je wel gelijk dat je meer onafgeveerde massa moet verzetten, dus iets meer vermogen nodig om het zaakje op gang te brengen, maar dat zal qua arbeid niet zo heel veel uitmaken dat je turbo merkbaar beter op toeren komt.
En ookal zou je het merken, je heb toch weer die zwaardere velgen dus gaat het uiteindelijk even hard denk ik...
In theorie heb je wel gelijk dat je meer onafgeveerde massa moet verzetten, dus iets meer vermogen nodig om het zaakje op gang te brengen, maar dat zal qua arbeid niet zo heel veel uitmaken dat je turbo merkbaar beter op toeren komt.
En ookal zou je het merken, je heb toch weer die zwaardere velgen dus gaat het uiteindelijk even hard denk ik...
??? Ik denk dat Rick gewoon de grip van de banden bedoelt 

-
- Contacteer:
Jupz...Matijs schreef:??? Ik denk dat Rick gewoon de grip van de banden bedoelt
Ik weet denk ik wel 100% zeker dat ik met m'n 15' vulcano's met Toyo rubber meer grip heb dan de standaard velgjes met standaard rubber....
Drive it like you stole it