amal-valve R21Turbo

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Hoi,heb een probleempje met de amalvalve die is uit elkaar gespat,nu weet iemand hoe die juist in elkaar moet thanks en groetjes
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

niemand???????????????????????????????????????,
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

nu echt niemand :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De amalvalve is waarmee je tussne 2 drukken kan schakelen? Daar had Michel S. het in een ander topic nog over.

Enige wat ik weet is dat Amal(/arreche)carbs voor 2-takt zwaar ruk is omdat het niet goed werkt bij hoge toeren. Maja daar heb jij nix aan ;)
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

gille 21TURBO schreef:nu echt niemand :D
heb je een digicam? misschien kunnen we dan de onderdeeltjes nummeren op de foto ofzo ...
there is no spoon.
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Tijn schreef:
gille 21TURBO schreef:nu echt niemand :D
heb je een digicam? misschien kunnen we dan de onderdeeltjes nummeren op de foto ofzo ...
nee bedankt, heb er nog eentje gevonden maar door de amal-valve te ploffen is ook mijn intercooler geploft.je weet een ongeluk komt nooit alleen he.
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

nee bedankt, heb er nog eentje gevonden maar door de amal-valve te ploffen is ook mijn intercooler geploft.je weet een ongeluk komt nooit alleen he.
Maar wat is nu een amal-valve?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

juist! Dat is nu ook mijn vraag!

What the hell is een "Amal-Valve"?!?!?!!

I never heard of the damn thing...
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

spir@l schreef:juist! Dat is nu ook mijn vraag!

What the hell is een "Amal-Valve"?!?!?!!

I never heard of the damn thing...
dat is een klep die je turbodruk voor je regelt, waaraan 3 slangetjes aankomen,die van je waste-gate ,die van je intercoolerslang,en die vacuumslangetje van de inlaat
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die schakelt electronisch toch?

Kun je dus op 2 drukken mee rijden... wat zou zo'n ding nieuw kosten? Is wel handig om druk 0.6/0.9 te kunnen schakelen :)
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Kun je die dan aansluiten op zo'n knopje van het stuur? Zou echt wel mooi zijn...
Beter dan zo'n draai ding lijkt me..
Verlanglijstje blijft maar groeien...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hotshot had ook een x iets gemaakt om te kunnen schakelen om ze turbo druk in 1 lager te houden zodat ie niet teveel zou doorspinnen.

Had ie ooit es pix van gemaakt, het moet iig zelf te maken zijn.

Is, zoals Michel al heeft gezegd, leuker om het zelf te maken :) (en ook cheaper, is gunstiger voor mij :) )
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik weet niet hoor, maar de turbodruk blijft in zijn 1 toch vanzelf laag?! Pas in z'n twee gaat dat ding echt lekker draaien, want dan begint de motor pas echt veel werk te verzetten. Okee, als je druk ver boven de 1 bar staat is het misschien leuk, maar voor een licht gekietelde GT Turbo heb je zo'n 'launch control' echt niet nodig.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou Hotshot is een sprinter, dus die rijd niet standaard meer hoor... Vandaar...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nee, okee, prima :wink:
Maar toch, beter gecontroleerd met het voetje dan allerlei kleppen en dingen die het kunnen begeven en een knopje dat je aandacht afleidt, denk ik dan :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou ik wil het bijvoorbeeld om op vakantie te gaan, kun je de druk lekker laag houden als je constant 140 aan het cruisen bent. (0.5 bar bijv.)

en dan ff ff kunnen omschakelen naar 0.9 als er een vervelend(e) auto(otje) naast je zit 8)

Maar het gaat vooral om wat hogere snelheden te kunnen halen zonder veel druk erop te hebben staan, snappu?
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ja, dat snap ik. Geen problemen. het ging mij alleen even om dat knopje voor de 1e versnelling.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

>>>>>>>>>>>Linkje :D<<<<<<<<<<<

Naar hotshot zijn super bleedvalve :p
There will be plenty of time to rest when your dead
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Matijs schreef:Ik weet niet hoor, maar de turbodruk blijft in zijn 1 toch vanzelf laag?! Pas in z'n twee gaat dat ding echt lekker draaien, want dan begint de motor pas echt veel werk te verzetten. Okee, als je druk ver boven de 1 bar staat is het misschien leuk, maar voor een licht gekietelde GT Turbo heb je zo'n 'launch control' echt niet nodig.
Hangt er van af wat voor velgjes en bandjes je rijd....
Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou die hebben niet echt veel met je turbo te maken hoor.

In theorie heb je wel gelijk dat je meer onafgeveerde massa moet verzetten, dus iets meer vermogen nodig om het zaakje op gang te brengen, maar dat zal qua arbeid niet zo heel veel uitmaken dat je turbo merkbaar beter op toeren komt.

En ookal zou je het merken, je heb toch weer die zwaardere velgen dus gaat het uiteindelijk even hard denk ik...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

??? Ik denk dat Rick gewoon de grip van de banden bedoelt :p
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Matijs schreef:??? Ik denk dat Rick gewoon de grip van de banden bedoelt :p
Jupz...
Ik weet denk ik wel 100% zeker dat ik met m'n 15' vulcano's met Toyo rubber meer grip heb dan de standaard velgjes met standaard rubber....
Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ow ok, dat klopt inderdaad :)
Plaats reactie