Voltage staat voor het starten op 12v, onder het rijden op 13,5 - 14 volt. Is dat normaal?
Tevens gaat ie nogal op en neer bij richtingaangeven, slechte aarding ergens? Ik heb hetzelfde bij mijn oliedrukmeter en watertemperatuurmeter als ik mijn lichten aan zet, die gaan dan allebei een stukkie omhoog, volgens mij ook een aardingsprobleempje
Olietemperatuur:
Wat is een normale olietemperatuur, ergens in de range van 90-110°C of zo (afhankelijk van buitentemperatuur en belasting)?
Turbodruk:
Als ik constante snelheid zonder trubodruk rijdt (bijv. 80km/h), dan geeft de turbodruk- annex vacuummeter -0,3 tot -0,5 bar aan (een vacuum dus). Ook als ik bijv. 140 rijdt en de standaarddrukmeter ongeveer +0,3 tot +0,4 bar aangeeft, dan zie ik een vacuum van -0,3 tot -0,5 bar op mijn ingebouwde turbodrukmeter.
Het is zo dat als ik zoŽn snelheid rijdt mijn dumpvalve continue een beetje openstaat, ondanks dat er +0,3 tot +0,4 bar turbodruk op staat. Moet ik de dumpvalve eens onderhouden of is dit normaal?
Ik heb het idee dat er turbodruk ontsnapt die niet zou moeten ontsnappen (zou ook niet gebeuren als ik geen dumpvalve had).
Overigens geeft deze meter wel netjes 0,65 bar aan bij volgas, mooi standaard dus nog