hehehe
je kan het ook doen zoals ik!
je kan er ook zelf iets moois van maken als je zelf of iemand die je kent handig bent met een las apparaat. je pakt gewoon je oude demper, of je zoekt bij de plaatselijke versleten uitlaten gigant een demper en je snijd hem open. de buitenste laag van de uitlaat moet wel goed zij en niet rot. als je hem open hebt gesneden dan haal je alle rotte zooi eruit die erin zit inclusief de pijp en zorgt dat hij mooi schoon is. dan haal je bij de ijzerboer wat stalen pijpen en je pakt het beste uit de wei. dwz roestvrijstaal en dus niet van dat rood-bonte gedoe.
1 pijp is voor de binnenkant en 1 is voor het sierstuk. nou aan de hoeveelheid gaten die je boort in je pijp voor in de uitlaat bepaal je hoe harder of hoe donkerder hij klinkt. hoe minder gaten hoe meer geluid.

dus dan vul je hem op met glas of steenwol (ik weet het niet meer maar 1 van de 2 brand niet en die moet je hebben. ook weer hoe minder wol erin hoe meer geluid. dan las je de delen uitlaat weer aan elkaar en zorg je dat het sierstukje er mooi recht onderstaat. zo heb je een mooie sportuitlaat en bepaal je zelf hoe die klinkt en voor weinig geld, maar ja als je er tijd voor hept tenminste.
bij mijn 1.4 renault TL

klinkt het in ieder geval supervet. vooral als ik terug schakel van 3 naar 2 dan poft ie als een gek, leuke reacties van mensen die alleen maar een pisautootje zien rijden en zich echt afvragen of dat geluid nou van dat autotje afkomt want er rijd niets anders

heel leuk
tja je ziet maar wat je ermee doet
maar ik zeg altijd maar zo....
hoge bomen vangen geen vis
ik dank u
groeten roderick