Welke uitlaat moet ik kiezen??

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Haas
Car: Megane RS

ik wil na of tegen het eind van de zomervakantie een sporteinddemper kopen, maar ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen. De bekende merken ken ik wel, alleen ik weet de verschillen in prijs/kwaliteit verhouding niet zo goed en ook het geluid ben ik niet zo heel bekend mee.
Ik heb een clio 1.4. Ik wil graag een zo diep mogelijk geluid en t liefst ook nog een beetje ploffend wanneer ik het gas loslaat (beetje rally-idee). Mijn middendemper is al verwijderd. Wie kan me hier meer over vertellen en misschien contacten (improve / importeurs enz)???
Dan kan ik alvast een keuze maken en kijken hoeveel ik moet sparen hehehehe :lol:
Marcel dLC

Ik heb ook een 1.4 (R19) met een Peco BB2, deze klinkt in ieder geval vrij diep. Dat ploffen doet ie niet echt, maar ik heb ook nog wel een kat eronder.
Haas

Marcel dLC schreef:Ik heb ook een 1.4 (R19) met een Peco BB2, deze klinkt in ieder geval vrij diep. Dat ploffen doet ie niet echt, maar ik heb ook nog wel een kat eronder.
Kat heb ik ook nog steeds. Peco staat wel bekend om zijn diepe lage brom of niet?? Heb ik eens ergens gehoord of gelezen...
Jasper16v

mijn devil ploft wel, heb ook middenstuk van devil (geen tussendemper meer dus), maar nog wel een kat

is btw een 16v

mijn broer had onder een 1.8 RT een remus onder gegooid, hoorde je nagenoeg niet (was met middendemper en kat)
Haas

Heb nix tegen Remus of Sebring ofzo, maar hoor hier toch wel eens negatieve verhalen over...slecht geluid enzo...is dat zo??
Marcel dLC

Heb er zelf geen negatieve ervaring mee...
De 2x102mm Remus met sebring tussendempervervanger en katvervanger onder de GSI (sorry...) van m'n broertje klinkt erg lekker dusss...
Jasper16v

ik denk dat uitlaten per merk/type auto erg verschillen, een remus onder een gsi kan bijv. vet klinken, maar onder een clio niet

maar zover reikt mijn kennis niet ;)
Robke
Car: Lexus IS250

Onder mijn 1.4 had ik een universele Laser einddemper hangen en een open luchtfilter erop.
Dat maakte pas teringherrie!! :D :lol:
Maar zo'n diep geluid heb ik nog nooit uit een 1.4 tje horen komen!!
Iedereen schrok zich altijd helemaal kapot als ik aan kwam blazen, maar als ik op de snelweg 120 reed, was het absoluut niet te harden in die wagen gewoon zo'n diepe dreun in de auto.
Ik had trouwens nog wel een volle kat, maar geen tussendemper.
Robke
Car: Lexus IS250

o ja, hij knalde ook wel redelijk, alleen niet zo hard als m'n 16V. :lol:
roderick

>-) hehehe
je kan het ook doen zoals ik!
je kan er ook zelf iets moois van maken als je zelf of iemand die je kent handig bent met een las apparaat. je pakt gewoon je oude demper, of je zoekt bij de plaatselijke versleten uitlaten gigant een demper en je snijd hem open. de buitenste laag van de uitlaat moet wel goed zij en niet rot. als je hem open hebt gesneden dan haal je alle rotte zooi eruit die erin zit inclusief de pijp en zorgt dat hij mooi schoon is. dan haal je bij de ijzerboer wat stalen pijpen en je pakt het beste uit de wei. dwz roestvrijstaal en dus niet van dat rood-bonte gedoe.
1 pijp is voor de binnenkant en 1 is voor het sierstuk. nou aan de hoeveelheid gaten die je boort in je pijp voor in de uitlaat bepaal je hoe harder of hoe donkerder hij klinkt. hoe minder gaten hoe meer geluid. :wink: dus dan vul je hem op met glas of steenwol (ik weet het niet meer maar 1 van de 2 brand niet en die moet je hebben. ook weer hoe minder wol erin hoe meer geluid. dan las je de delen uitlaat weer aan elkaar en zorg je dat het sierstukje er mooi recht onderstaat. zo heb je een mooie sportuitlaat en bepaal je zelf hoe die klinkt en voor weinig geld, maar ja als je er tijd voor hept tenminste.

bij mijn 1.4 renault TL :D klinkt het in ieder geval supervet. vooral als ik terug schakel van 3 naar 2 dan poft ie als een gek, leuke reacties van mensen die alleen maar een pisautootje zien rijden en zich echt afvragen of dat geluid nou van dat autotje afkomt want er rijd niets anders 8) heel leuk

tja je ziet maar wat je ermee doet
maar ik zeg altijd maar zo....
hoge bomen vangen geen vis
ik dank u
groeten roderick
een dag niet geademt is een dag niet geleefd!
-Ray-
Contacteer:

ik doe altijd iedereen een noe-er geven met mijn Remus... ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
jetab
Contacteer:

Ik heb onder mijn gtt 0,0 dempers en van voor tot achter een 60mm dikke RVS buis. Heb prima soundje! Dat ploffen hoor je bij mij als je het gas loslaat vanaf ca 4000 toeren.... bij 5500 toeren is het ploffen helemaal super! En bij 3250 toeren ff contactsleutel op en af is helemaal gaaf.... dikke vlammen uit de pijp!
Anonymous

steenwol is dus degene die niet brand

en heb een laser van voor naar achter onder 16v!!

laser = deeptone

vet goed geluidje maar installatie in de wagen komt er altijd bovenuit! maar is ook niet gek hehe :D
rasit..

jetab schreef:Ik heb onder mijn gtt 0,0 dempers en van voor tot achter een 60mm dikke RVS buis. Heb prima soundje! Dat ploffen hoor je bij mij als je het gas loslaat vanaf ca 4000 toeren.... bij 5500 toeren is het ploffen helemaal super! En bij 3250 toeren ff contactsleutel op en af is helemaal gaaf.... dikke vlammen uit de pijp!
hoe sloop je een gtt :D
-Ray-
Contacteer:

ik wou het n(i)et zeggen..... :wink:
Immer wieder die verdammte Holländer
Marijn

Marcel dLC schreef:Heb er zelf geen negatieve ervaring mee...
De 2x102mm Remus met sebring tussendempervervanger en katvervanger onder de GSI (sorry...) van m'n broertje klinkt erg lekker dusss...
Merijn (met de blauwe gtt op de meeting) heeft een sebring eronder zitten. komt best een leuk geluid vanaf, en hij ploft ook wel :lol: ik weet alleen niet of er bij hem nog een tussendemper zit, ik dacht het wel.
Marijn

oeps, verkeerde quote, ik bedoelde deze:
haaz schreef:Heb nix tegen Remus of Sebring ofzo, maar hoor hier toch wel eens negatieve verhalen over...slecht geluid enzo...is dat zo??
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb inderdaad een Sebring-einddemper eronder zitten en een holle pijp als middendemper.

Het geluid bij stationair is iets zwaarder, maar niet harder. Ook bij flink optrekken hoor je 'm niet heel erg hard. Alleen bij gas los vanaf 3000 tpm en hoger hoor je 'm lekker ploffen.

Dus als je een beetje een normaal geluid wilt houden, maar iets zwaarder dan zou ik voor een Sebring of Remus gaan. Maar als je continu een zware brom of knetter wilt horen kun je beter voor een Devil o.i.d. gaan.
Merijn
Über-Spammer

Overigens, een vriend van me heeft een Clio 1.4 gehad met een 76mm Remus en die deed hetzelfde. Gewoon een zwaarder geluid en ploffen bij gas los...
robert

RaSiT schreef:[hoe sloop je een gtt :D
van een 16V wist je al. (au au -geintje) :lol:
rasit..

van een 16V wist je al. (au au -geintje)
als ik het wist had ik er binnen 1 dag waarschijnlijk ook een oplossing voor gehad :D
Haas

algemene indruk: Remus of Sebring voor geluid wat wel donker en zwaar is maar niet erg hard.Peco of devil of Laser of zelfbouwproject voor constant diepe sound.
Denk dat ik tot nu toe nog steeds ga voor een Peco...maar weet t nog niet helemaal zeker.
Weet iemand nog i'net adressen van bovengenoemde merken? kank nog ff wat verderneuzen...

http://www.peco.co.uk
http://www.remusexhausts.at
????
Foeke

Let wel op PECO heeft geen importeur meer in Nederland dus moet je bij een bedrijf zijn die ze op voorraad heeft, improve dus niet

Mzzls 8)
<-------So you know don't mess with a Reno------->
spir@l
Contacteer:

Yep, ben ik t mee eens.

Remus/Sebring geven (vind ik) mooi diep geluidje.
Kheb zelf een Remus.
Niet echt veel harder bij stationair.
Maar wel mooie ploffies bij gas los @4000+ toeren. :)

Maar ik denk nogsteeds dat je dit het beste zelf kunt horen/ervaren....
Misschien tijdens een meeting es met iemand in de auto meerijden???

Ik weet wel dat ik voordat IK een nieuwe uitlaat/eindemper koop bij veel mensen wil horen hoe het klinkt! :D

mazzl.
Rudo

spir@l schreef:Yep, ben ik t mee eens.

mazzl.

Ben ik het niet mee eens! Remus inderdaad wél, maar Sebring geeft m.i. dat schellere/ blikkerige geluid wat je vaak bij Opel hoort! :(
Haas

F 16Valve schreef:Let wel op PECO heeft geen importeur meer in Nederland dus moet je bij een bedrijf zijn die ze op voorraad heeft, improve dus niet

Mzzls 8)
Weet iemand waar dan wel?? Zit geloof ik wel een dealer in duitsland, maar ik heb geen idee waar die plaast ligt en hoe ver het rijden is...
Foeke

Veban in Lelystad levert PECO. Zij zijn ook degene die ze weer aan SK-Tuning verkoopt. Dus misschien zijn ze bij Veban wel goedkoper dan bij SK-tuning.
Dit is een tip van Nick in dit topic http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... highlight= heb er zelf ook nog niet geinformeerd, maar krijg als het goed is vanavond een lijst met uitlaten van improve voor clio 16V.

Mzzls 8)
<-------So you know don't mess with a Reno------->
~thijs~
Contacteer:

Jasper clio 16v schreef:ik denk dat uitlaten per merk/type auto erg verschillen, een remus onder een gsi kan bijv. vet klinken, maar onder een clio niet

maar zover reikt mijn kennis niet ;)
Ben ik het niet mee eens, ik rij een clio 1.8 RSi met een Remus einddemper en ik ben er erg tevreden over er zit een mooie diepe brom in als je je carretje een beetje doortrekt (3000 RPM) stationair is ie inderdaad vrij braaf
Steven
Car: M536

Rudo schreef:
spir@l schreef:Yep, ben ik t mee eens.

mazzl.

Ben ik het niet mee eens! Remus inderdaad wél, maar Sebring geeft m.i. dat schellere/ blikkerige geluid wat je vaak bij Opel hoort! :(
hoho, dat hoor je dan vooral bij atmosferische motoren, een sebring onder een GT klinkt weer wel leuk. (niet blikkerig iig). Een turbo geeft gewoon een heel andere sound. (vooral open uitlaten vind ik wreed, Roy! 8) )

Ik hoor me Remus niet echt extreem, maar er zijn allemaal andere leuke bijgeluiden die het overstemmen :D
Haas

weet iemand het www van veban?
Mark G
Contacteer:

Steven(ventieldopje) schreef:
Sebring geeft m.i. dat schellere/ blikkerige geluid wat je vaak bij Opel hoort! :(
Ik heb een Sebring en ben er niet echt WOW over.
Misschien komt het omdat er nog een middenpot onder zit, maar het geluid dat eruit komt bij onze GTT is ver te zoeken..
Steven

Ey, niet verkeerd quoten, dat zei Rudo ;)

Maar mijn GT met lege pijp en als einddemper een Remusj geeft ook niet echt veel geluid.

Zeker die middendemper kun je er zo tussne vandaan trappen, een turbomotor is van zichzelf iets 'stiller' De schoepen hebben een geluiddempende werking.

Maar er kunnen heel leuke geluiden uitkomen, maar dat heb je vast al es gehoord 8) (bij Henk in Utrecht bijvoorbeeld, of Roy)
Haas

Denk dat ik maar niet ga voor een Sebring, teveel gemengde reacties/meningen.
ben nu wel wat verder maar meeste mensen hier rijden in een 16V en het geluid dat daar uitkomt is zowiezo anders dan van mijn 1.4, dus dat zal met een andere einddemper al helemaal het geval zijn. Niemand echt ervaring met een 1.4? en dan geen gtt?
Steven

Ray heeft een remusj zonder middendemer....

Typisch remus geluid...

In combo met z'n gemodde luchtfilter geeft het wel koel geluid (NÔÔÔÂR)8)
rasit..

verwijder het huidige sierstukkie van je eindemper, las 2 gaten van 100 mm open in je einddemper en las vervolgens 2 sierstukken van 100mm weer erop, diepe brom en knallen natuurlijk..
vervang ook de middendemper door een stuk pijp
Laatst gewijzigd door rasit.. op ma 17 jun 2002 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie