net op apk geweest

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
marco

hallo mensen ,nou ben net op apk geweest enne wat ik daar te horen kreeg was echt niet leuk :evil: ,
wagen was geheel goed op twee hele elendige dingen na ,de twee achter balken van het schassis zijn slecht de rechter is het slechts, en links moet nagekeken worden,nu dus mijn vraag,

1- is mijn gt droom nu ten einde

2- wat moet ik nu

3- is er hier iemand die mij hiermee kan helpen

4- heeft hier al iemand ervaring mee

5- kan zoiets gelast worden of zoiets

ik ben nu dus echt deprie :( dit kan gewoonweg niet ,
graag jullie reackties en hulp gevraagt,want als ik hiermee naar een carroserie bedrijf moet gaan dan zie ik mijn geest al kruipen :( :( ,
nou hoop dat hier iemand is die mij ermee kan helpen
greetz marco
~thijs~
Contacteer:

That sucks

Volgens mij hebben kaatje en mpsanten hetzelfde probleem, anders moet je effe aan kaatje of mpsanten vragen hoe en wat, ik dacht dat ze een nieuwe gtturbo hebben gekocht en de oude als donor auto gaan gebruiken

Suc6
Patrick L.

Marco dat is kl.te voor je! Maar niet te snel in een dip raken. Mijn GTE had vorig jaar ook problemen met de keuring, dorpels kon je een hand insteken. Ik heb een adresje in Hoensbroek, die zou je eens kunnen bellen, hij is niet duur. Ik mail je zo het nummer , moet ik ff opzoeken.
marco

oke thx michel,ik wacht op je mail,
marco

trouwens dit kan dus gewoon gelast worden of zo?????
jeroen.k

Patrick L. schreef:Marco dat is kl.te voor je! Maar niet te snel in een dip raken. Mijn GTE had vorig jaar ook problemen met de keuring, dorpels kon je een hand insteken. Ik heb een adresje in Hoensbroek, die zou je eens kunnen bellen, hij is niet duur. Ik mail je zo het nummer , moet ik ff opzoeken.
dorpels is toch ff net iets anders als cassisbalken, daar las je niet ff een suktje tussen.

Marco, er was een tijd terug ook een topic van eimand die hetzelfde probleem had (niet Kaatje en MPsanten, was begin dit jaar ergens) die heeft zn weggedaan, maar daar stonden wat tips e.d. in dat topic! misschien dat je die ff kunt op zoeken? Was wel vrij prijzig allemaal!

Wel kl.ote man! heb je zoveel moeite gedaan om je GTT weer terug te krijgen, krijg je dit! Suc6 ermee!
marco

tja vertel mij wat ,tjonge jonge ,meteen alweer een vette kosten post,maar ja wat er ook gebeurt ik zal en moet het laten maken ,heb er al zoveel geld ingestoken ,ga hem echt niet wegdoen heb ik helemaal geen zin in ,ach ik zie wel ,eerst eens ff kijken naar de reackties hiero
greetz marco
Menno

jeroen.k schreef:dorpels is toch ff net iets anders als cassisbalken, daar las je niet ff een suktje tussen.
Nou, 't zal wel aan mij liggen, maar ik vind achterbalkjes restaureren toch echt makkelijker dan dorpels. Als je geluk hebt hoeft de achteras d'r geeneens onder vandaan.

succes
Laatst gewijzigd door Menno op ma 17 jun 2002 9:29, 1 keer totaal gewijzigd.
rev it like a rental
Michel S.
Contacteer:

Dat is echt wel klote voor je marco. Ik begrijp dus dat die is afgekeurd.

Echt wel Ruk. Ik weet wel een manier om hem door de keuring te krijgen, maar die raad ik niet aan. Want het euvel blijft, het is alleen niet meer te zien.
Beton in de balken. Lijken de balken zo hard als maar wat, maar slecht zijn ze dan nog. Denk niet dat je zo een oplossing wil.

Ik zou eens voor de gein naar Garage Wallstock bellen. Die zitten in Maastricht. Daar ga ik altijd. Zeg je maar dat je het adres van mij hebt en of zij een zouden willen kijken voor een second opinion, want je weet wat ik je heb gezegd. Die USA vertrouw ik voor geen meter.

Succes.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
jeroen.k

Menno schreef:
jeroen.k schreef:dorpels is toch ff net iets anders als cassisbalken, daar las je niet ff een suktje tussen.
Nou, 't zal wel aan mij liggen, maar ik vind achterbalkjes restaureren toch echt makkelijker dan dorpels. Als je geluk hebt hoeft de achteras d'r geeneens onder vandaan.

succes
Hmmm...heb het ook maar van horen zeggen!
marco

Michel S. schreef:Dat is echt wel klote voor je marco. Ik begrijp dus dat die is afgekeurd.

Echt wel Ruk. Ik weet wel een manier om hem door de keuring te krijgen, maar die raad ik niet aan. Want het euvel blijft, het is alleen niet meer te zien.
Beton in de balken. Lijken de balken zo hard als maar wat, maar slecht zijn ze dan nog. Denk niet dat je zo een oplossing wil.

Ik zou eens voor de gein naar Garage Wallstock bellen. Die zitten in Maastricht. Daar ga ik altijd. Zeg je maar dat je het adres van mij hebt en of zij een zouden willen kijken voor een second opinion, want je weet wat ik je heb gezegd. Die USA vertrouw ik voor geen meter.

Succes.
tja michel ik stond erbj joh toen die er doorheen stak aan de rechter kant,de linker kant ging die niet doorheen maar wilde die wel dat naar gekeken werd,echt klote man hij is nu niet meer gekeurd maar heb hem wel dagelijks nodig :( :(
ach ja ik zie wel morgen ff naar een herstel berijf
en eens kijken wat het kostenplaatje is ??
greetz marco
Michel S.
Contacteer:

marco schreef:
Michel S. schreef:Dat is echt wel klote voor je marco. Ik begrijp dus dat die is afgekeurd.

Succes.
tja michel ik stond erbj joh toen die er doorheen stak aan de rechter kant,de linker kant ging die niet doorheen maar wilde die wel dat naar gekeken werd,echt klote man hij is nu niet meer gekeurd maar heb hem wel dagelijks nodig :( :(
ach ja ik zie wel morgen ff naar een herstel berijf
en eens kijken wat het kostenplaatje is ??
greetz marco
Kan me vergissen maar schroevendraaier erdoorheen porren is niet afkeuren hoor. Pas als een bepaalt percentage doorgeroest is, mag die afgekeurd worden. Dus als er net 2 % rot is, dan is er geen recht van afkeuren.

Sven. We need APK info.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
marco

het was een stukje van ongeveer ik denk 2 cm and thats it ,ik weet echt niet wat ik moet doen nu , zou ik ergens anders op keuring gaan ja of nee,want daar heb ik ook kans dat ze hem afkeuren en dan heb ik weer 32,50 voor niks betaald,i need input :lol:
marco

michel wat zou jij doen ,zou je een herkeuring ergens anders wagen ?????????
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Echt goed kloote man!

(kloterige roetsbakken ook!! :( :wink: )

Het is idd zo dat een bepaald percentage van de gehele balk verrot MAG zijn!
Ik heb geen id hoeveel % dat is.
Maar als het een stukkie van 2cm is.... dan zet ik mn "???" erbij of-ie wel afgekeurd moest worden...

En of het wel te lassen is??
Ik denk dat ALLES te lassen valt!
Zorg dat je iemand vind die niet veel per uur kost...er gaan waarschijnlijk een hoop uurtjes in zitten namenlijk....

Ik ben het ook met je eens...
Die bakkies zijn het gewoon waard om dit soort grote en hoogstwaarschijnlijk DURE reparaties te laten ondergaan!
Helemaal als je er al wat geld, tijd en moeite in hebt zitten.

Maar het blijft zwaar kutje om dit soort dingen te moeten horen als trotse gtt-eigenaar...
Believe me...I KNOW! :(

VEel succes met het opknappen als dat toch nodig blijkt te zijn.
Maar ik zou toch eerst even uitzoeken of-ie niet gewoon goedgekeurd had kunnen zijn!

mazzl.
marco

thx for the suport guys,tja dat wil ik eigenlijk nu ook wel weten of tie een bepaald persentage mag hebben van roest??????
wie o wie weet hier meer van ???
Michel S.
Contacteer:

marco schreef:michel wat zou jij doen ,zou je een herkeuring ergens anders wagen ?????????
Dat is het leuke van Wallstock. Als je tegen die vent zegt ze hebben hem afgekeurd op de balken, dan kijkt die het eerst effe ernaar en dan hoef je geen keuring te dokken.
Wat ik trouwens zowiezo niet snap. Elke degelijke garage meld de auto aan, keurd hem, en als die niet goed is krijg je iets van 1 of 2 wweken de tijd om hem te keuren, maar hij wordt niet afgemeld. Dat doen ze dus als je terug komt en het ding is in orde. Heb ik ook met de 21 gehad. ben 2 keer erheen geweest. 2de keer alles gefixed en toen pas betaald.

Ik blijf erbij. USA is een oplichter.

Zou eens voor een second opinion gaan bij wallstock. Als die zegt dat het goed is, laten keuren bij hem en dan later eens een keertje repareren. Bel hem anders eens en dan vraag je hem dat hoe en wat. Zou je nu erheen gaan voor een second opinion zonder keuring, vraag wel effe gewoon wat die van je krijgt. 9 van de 10 keer hoef je niks te dokken, maar als je niet vraagt komt het niet echt netjes over.
Zou die wallstock nou zeggen dat je wagen absoluut goed is en dat die goedgekeurd moet zijn, dan zou ik eens terug gaan naar USA en vragen wat de bedoeling is. Want volgens mij willen die gewoon wat geld uit je beurs kloppen. Want de meeste mensen laten hem bij de APK direct fixxen bij het bedrijf. Lassen ze je een plaatje erin, schoon schuren bietakken en voila, nieuwe balk, 4 uur werk en een rekening van 360 euro ofzo. Ken dat soort geintjes al wat langer.

succes en laat maar wat horen
marco

michel ik ben net bij wallstck geweest,hij had op het moment geen brug vrij dus kon er niet goed naar kijken,maaaaaaaaaar hij kon wel bevestigen dat je dus een bepaald persentage roest mag hebben ,en dat ze hem dus op een klein stukkie niet mogen afkeuren, morgenvroeg om 9 uur moet ik weer daar zijn en dan zouden ze er ff naar kijken,hoop dat hun wat beter nieuws voor me hebben
greetz marco
Michel S.
Contacteer:

marco schreef:michel ik ben net bij wallstck geweest,hij had op het moment geen brug vrij dus kon er niet goed naar kijken,maaaaaaaaaar hij kon wel bevestigen dat je dus een bepaald persentage roest mag hebben ,en dat ze hem dus op een klein stukkie niet mogen afkeuren, morgenvroeg om 9 uur moet ik weer daar zijn en dan zouden ze er ff naar kijken,hoop dat hun wat beter nieuws voor me hebben
greetz marco
Laten we het hopen. Ik vertrouw die wallstock met mijn ogen dicht. Is tenminste nog een echte monteur met liefde voor auto's. Doet ook een beetje normaal met de auto's. En ja, ook een beetje een liefhebber.

ik hoor het wel.

groetjes
spir@l
Contacteer:

En als nou idd blijkt dat-ie gewoon goed is.....
Terug naar die afzetters (USA??) en de uitleg vragen!!
Gewoon heel serieus vragen of ze je wilden afzetten. :)
IS kijken hoe ze reageren en met wat voor een mooie verhalen ze komen om het je uit te leggen... :lol:

Want als ze alleen maar een steekproefje hebben gedaan (dus effe met de welbekende schroevendraaier prikken!) dan mag je (volgens mij!!!!) een auto nog niet afkeuren als je niet eens weet hoeveel er rot is!

Laat de moed niet zakken Marco!
Voor hetzelfde geld valt t allemaal best mee.

mazzl.
marco

oke michel ,alvast bedankt voor het advies,enne morgen hoor je meer hierover
greetz marco
marco

spir@l schreef:En als nou idd blijkt dat-ie gewoon goed is.....
IS kijken hoe ze reageren en met wat voor een mooie verhalen ze komen om het je uit te leggen... :lol:

Want als ze alleen maar een steekproefje hebben gedaan (dus effe met de welbekende schroevendraaier prikken!) dan mag je (volgens mij!!!!) een auto nog niet afkeuren als je niet eens weet hoeveel er rot is!

mazzl.
ik ga morgen zekers terug als wallstock zegt dat die gewoon moet worden goedgekeurdt , dan ga ik zekers verhaal halen bij die mensen, enne met een schroevendraaier hahahahahah wat dacht je van een koevoet waar die mee heeft liggen steken :( :(
ik houdt de moed erin enne hopen dat het goed komt
Michel S.
Contacteer:

marco schreef:
spir@l schreef:En als nou idd blijkt dat-ie gewoon goed is.....

mazzl.
ik ga morgen zekers terug als wallstock zegt dat die gewoon moet worden goedgekeurdt , dan ga ik zekers verhaal halen bij die mensen, enne met een schroevendraaier hahahahahah wat dacht je van een koevoet waar die mee heeft liggen steken :( :(
ik houdt de moed erin enne hopen dat het goed komt
Met een koevoet. Dat is niet meer kijken of die rot is. Dat is gewoon vernieling. Als de rotte plekken geen belemmering is voor de keuring, en er duidelijk schade is door die koevoet zou ik ze eens aansprakelijk stellen. Zoiets doe je toch niet.
Dat is gewoon vernieling van eigendom. Als die goed zou zijn, zou ik naar de RDW bellen of wat staat op dat papier. Dan kun je een echte second opinion krijgen en dan hangt de apk meester. Bovenop het feit dat ze je bodem een beetje hebben lopen mollen. Zou het eens afwachten en als het goed is eens naar USA gaan. Als er echt een beschadiging is, dan zou ik ze mooi aansprakelijk stellen. Leren ze dat oplichten misshcien eens af.

succes
spir@l
Contacteer:

idd....

MET EEN KOEVOET?!?!?!!?!

Ik zeg ook niet vor niets de "welbekende schroevendraaier"...
Want die gebruiken ze toch meestal?!?!!
Bij mij iig wel.

Maar een KOEVOET???!?!?!
Daarmee vind je vanzelf wel een gat! Ook als die er nog niet inzat voordat-ie begon te "inspecteren"! :(

Kijk, t ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan HOE dat stukje sloopgereedschap gebruikt werd...
Maar met een koevoet is het al snel te veel van t goeie...

T begint steeds vervelender te klinken dit hele APK-gebeuren...

->Een auto met lichte roestinwerking en misschien een gaatje...(wat misschien nog helemaal geen rede tot afkeuren is...)
->Met een koevoet de boel lopen thrashen...
->En dan afkeuren zodat jij hem daar laat repareren voor een godsvermogen zeker!

:evil:

Klinkt steeds meer als een "breekijzer-zaakie"... ;)
( :lol: ... koevoet...breekijzer...get it? :p ach laat maar.)

Ik kan je hier verder weinig mee helpen, maar ik zou t effies goed uit(laten)zoeken.

best of luck!

mazzl.
marco

hahahah breekijzer,ja ja pieter storms ,tjonge zouden we eens doen :lol: ,nee ik laat het morgen ff nakijken en als ik in het gelijk wordt gesteld dan ben ik zo weer terug bij de usa,en ik denk niet dat ze dan blij met mij zijn daaro >-)
morgen meer hiero
greetz marco
Patrick

ik dacht dat je me zou bellen :(
spir@l
Contacteer:

patrick b schreef:ik dacht dat je me zou bellen :(
Oh oohhhh.....
Als mn vriendin dat zegt betekend dat meestal dat ik de lul ben..... :p :wink: :lol:
jeroen.k

Nee hoor,

Accu was leeg, beltegoed was op, ik was in slaap gevallen, enz, enz... :lol:
marco

sorry pat helemaal vergeten ,enne uhm geen beltegoed,was thuisgekomen en in slaap gevallen :p :lol: :lol:
greetz marco
Michel S.
Contacteer:

marco schreef:
sorry pat helemaal vergeten ,enne uhm geen beltegoed,was thuisgekomen en in slaap gevallen :p :lol: :lol:
greetz marco
Heeft die niks over je auto gezegd??

Normaal heeft die wel iets te zeggen over zo een auto. Hij vindt het altijd prachtig als ik daar weer met een turbootje.

Is misshcien wel een klein garagetje, maar het is een een echte beun toko waar ze nog wat geven om je auto en waar ze niet staan te wachten om je beurs leeg te kloppen.
Maar ik vindt die gozer echt flex.
marco

nee michel hij heeft er niks over gezegt, maar dat komt mischien morgen wel,zodra ik terug ben laat ik jullie wel wat weten :wink:
Michel S.
Contacteer:

duurt lang.
marco

nou net geweest naar die garage wallstock,dit om die garage een second opiniun te laten doen,goed ik om 9:05 daaro,ff moeten wachten want waren al bezig met een andere auto,daarna de mijne op de brug,en daar begon het avontuur :D ,hele auto nagekeken en toen naar het afkeurpunt toe,die roestplek op die shassisbalk,twee keurmeester erna gekeken boeken erbij gehaald en komen ze tot de conclusie dat die eigenlijk niet afgekeurdt had mogen worden ,maar ze waren er nog niet zo zekers van dus ff bellen met de rdw,half uur verder percentage's gemeten en alles tja mag niet afgekeurdt worden ,dus auto wordt goedgekeurdt :D ,dus ik dacht he he thats it ,niet dus :evil: ,voeren alles in de computer en wat gebeurt er STOP EEN STEEKPROEF :( :( ,ik weer helemaal over de z..k aan het gaan ,is tie net goedgekeurdt heb je dit weer ,ikke weer wachten op die andere keuringsmeester ongerveer 20 min later kwam die eindelijk aanzetten,weer de gehele auto op zijn kop gezet,en er waren twee puntjes de achtergordel eentje ervan werkte niet hoe het behoorde klemde steeds , dus die eruit gesleuteld :p ,en de bestuurderstoel viel niet lekker in het slotje ,beetje smeermiddel erop en klaar was keesie :p ,en ik had een klein massa probleempje op het rechter achterlicht ook terplekke verholpen, en daarna ja ja GOEDGEKEURDT,YES YES,ze hebben me wel gezegt dat ik dus die balken moet laten nakijken want anders was het volgend jaar mischien niet meer zo ,maar voor nu gewoon gekeurdt met een steekproef erop :lol: :lol: :lol: :lol:
ik ben er om 09:05 naar binnen gegaan en kwam er pas om 11:50 uit pfffffff
ach ja het is nu goed zo ikke ben weer helemaal blij
heb die mensen daaro nog 5 euro gegeven voor de moeite :p :wink:
greetz marco
Laatst gewijzigd door marco op di 18 jun 2002 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Beterssss !

Zelfs met een steekproef, perfect.
marco

ja ik ben er echt super blij mee ploegah ,ken er weer een jaartje tegenaan,en in dat jaar verhelp ik die balken wel ff ,voor nu is het echt super :p
greetz marco
Plaats reactie