vraagje bleedvalve

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

hoi allemaal effe een vraagje.
ik heb geen renault maar een hyundai scoupe 1.5GT turbo.
heb vandaag een bleedvalve gekocht en erop gezet.
heb nu 1 probleem als ik mijn turbodruk opschroef.
dan tot de 4000rpm schommelt de druk alleen op en neer.
dan 0.6bar en dan weer 0.8 bar totdat je over de 4000zit en dan blijft ie stabiel hangen op 0,75 bar.
is wel een grappig gezicht,dan schiet je vooruit en dan houdt ie weer in. :)
maar het hoort niet.
weten jullie mischien wat het is?
bij voorbaat dank allemaal.
greetz.
TimTurbo
Berichten: 244
Lid geworden op: za 19 jan 2002 0:00
Locatie: Steenbergen

Dat is misschien wel een grappig gezicht, maar niet echt goed voor je blok!

Dat op en neer schommelen heeft misschien wel te maken met je motormanagement. Ik weet niet of de kenvelden die gelden voor de 4000 toeren ook beschikken over de gegevens die gelden bij een turbodruk van 0,8 bar.
Het kan best dat de druk elke keer wordt begrensd door de computer.

Heb je het al eerder gezien dat deze auto is uitgerust met een bleedvalve?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja, werkt de turbo met een actuator, of een electronisch geregelde wastegate??

Als het een actuator is kan het zijn dat je te slappe slangen hebt gebruikt. Michel heeft daar ook last van.
Anonymous

hoi de slang vanaf de turbo gaat naar een acurator onder mijn accu.
op de acurator zit een stekker dus het zal wel elektronisch geregeld zijn.
daarvandaan gaat er een slang naar de wastegate.
en er gaat een slang naar mijn lucht aanvoerbuis voor de turbo.
ik heb zelf een vermoeden dat,dat acurator zich bij gaat sturen als ie te hoog komt.
vandaar die 0,8 en dan weer 0,6.
dus ik moet denk ik de acurator voor de gek gaan houden.
effe denken alleen hoe.
je zal mischien nu wel zeggen van dat ik beter chiptuning kan gaan doen.
maar dan gaat ie gelijk naar 1.0bar en dat overleefd mijn blok denk ik niet meer 160.000 gelopen.
standaard druk is 0.6bar ik wil heb op 0.75 a 0.8 bar hebben.
wil iets meer bite onderin zeg maar.
greetz
Anonymous

en heb gehoord dat 1 iemand ook zo'n ding erop had gezet op een scoupe maar daar schommelde ie ook bij.
ik heb vanavond een andere manier geprobeerd en dat ging al een stuk beter.
ik heb de bleedvalve tussen de turbohuis en de wastegate gezet,en de afblaas gat van de bleedvalve op mijn acurator gezet.
dat ging al een heel stuk beter.
alleen voor kort heb het niet goed kunnen testen.
een oud iets kwam ineens weer opdagen.
waarschijnlijk een gare luchtmassa meter.
motor loopt niet stationair meer en hij komt niet boven de 2000rpm dan begint ie te ploffen :(
maandag effe langs de dealer,effe aan de computer.
kunnen ze het gelijk zien.
ook de prijs opgevraagd van zo'n ding,schrok me hellemaal wezeloos 1600oude guldens :(
heb er gelukkig 1 op de sloop kunnen vinden voor 125Euro.
dus effe afwachten wat de computer zegt maandag.
en dan dat ding ophalen.
en daarna weer effe testen met de bleedvalve. :)
greetz
Bas H
Berichten: 50
Lid geworden op: za 1 jun 2002 20:15
Contacteer:

hoi,

Je moet eens controleren of je leidingen van de carburateur naar de bleedvalve en de leidingen vanaf de bleedvalve naar je actuator niet lekken. Je hebt dan kans dat door het wegstromen van de lucht de druk niet constant geregeld wordt. Ik heb dit zelf ook gehad en door het vervangen van alle leidingen was het probleem opgelost. Je kan het beste leidingen gebruiken en tevens het ventiel uit de pleumatiek wereld. Goedkoper en degelijker
Verder zou ik als ik jou was eens kijken of je niet een elektro-magnetische klep kan gebruiken i.v.m. het makkelijker wisselen tussen turbodrukken en het verminderen van risico's bij een te hoge turbodruk.
Bijvoorbeeld stand 1 0,7 bar, stand 2 1,2 bar.

Groetjes Bas
Respect
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Uhm, ja, misschien weer een hele domme van mij, maar heb je de bleedvalve nu niet tussen de vacuumvervroegerslang gezet en dat hij DAAROM niet stationair draait en boven de 2.000RPM begint te knallen?

buiten dat zou je kunnen proberen die stekkers van de actuator af te halen, misschien dat deze overdruk begrenzer veel te vroeg ingrijpt?
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Plaats reactie