19 16v apk en distrubitie

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

Nou nou
ik heb het weer geweten hoor deze maand. Ten eerste heel onverwacht kregen we mijn vriendin en ik de sleutel van onze woning(zelf hadden we in gedachten pas december) en ja dit kost gewoon zwaar geld maar ja je wild samen wonen he.

nou dan mijn 16v schatje ja die heeft 2 ton gereden en die had een nieuwe distributie en multieriem nodig inclusief rollen nu kan je kiezen doorijden tot na de verhuizing met de kans dat je 16v blok in de shit rijdt of meteen maaar laten vervangen.

ik alles lekker laten vervangen inclusief ff een apk erop en kleine beurt ja want dit kwam er over een maand ook weer aan gelukkig in 1 x goed gekeurd dit had ik niet verwacht ivm blauwe remschijf en weing profiel op de bandjes en ruitenwissers die niet schoonvegen.

maandag middag was hij klaar en ik mocht meteen ff 675 euro betalen en dat doet gewoon ff pijn want hij word er niet mooier van en rijdt er ook niet harder van .

nu hebben ze 5w40 van elf erin gedaan eerst zat er 10w40 in en tikte me kleppen nu tikken ze helemaal niet meer en het nervouse gedrag en het inhouden bij koude motor is ook weg dus dat is een voordeel al moet je wel 10 euro de liter betalen

nu hoorde ik al eerder na de reparatie iets tikken of rommelen een erg raar geluid het kwam bij de distributie vandaan eerst dacht ik die moet nog ingereden worden maar na wat km gerden te hebben en wat me de toeren gespeeld te hebben bleef het rommelen vandaag maar weer naar de dealer en jahoor ik mocht haar meteen laten staan morgen ochtend gaan ze dat weer verhelpen. heeft iemand een idee wat het kan zijn (riem te strak?)

nu weten jullie ok weer wat deze reparatie kost mocht je wwqat willen weten over een prijs van bijv een spanrol dan moet je dt ff vragen heb hier namelijk de rekening
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Een riem die te strak staat hoor je echt heel duidelijk een gierend geluid maken.
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

nee hij gierde niet maar het geluid kwam echt vanonder die kap vandaan en die rollen kunnen er maar op 1 manier op ik snap er niks van gelukkigf zoeken zij het uit en kost het me niks alleen ben ik weer een dag me auto kwijt
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat is balen mark. Hopelijk schiet het beetje op met je flat.

Weten ze inmiddels al wat de oorzaak was van dat geluid????

Mazzel
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

vandaag ff terug geweest en ze konden mij vertellen dat de distributieriem te los zat en daardoor tegen de beschermkap aan kwam hmm slechte zaak dus

maar fijn alles weer gerepareed en ik ff eindeje toeren nee he wat nu weer zit die gvd riem weer te strak nu giert hij iets en ja dat hoort niet ik weer terug nu moet ik het weekend maar doorkomen en kijken of er iets rek in komt zo niet dan mag hij weer op de brug

en ik word hier echt gek van
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Michel Meganefreak
Berichten: 1185
Lid geworden op: vr 19 okt 2001 0:00
Locatie: Meganefreak-city
Contacteer:

waar heb je het laten doen dan, kunnen ze niet goed distr. riemen afstellen daar of zo?????
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Dit heb ik vandaag ook laten doen, APK en distrubutie riem en spanwiel.

Ik had bij het voorkeuren al een beetje olie lekkage gezien rechtvoor bij de de motor en dit bleek de krukaskeering te zijn, dus die is ook meteen vervangen.
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

ik heb het in oosterbeek laten doen lekker dichtbij ik kon ook wel naar hercom gaan maar ja dat is verder weg.
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Paskie
Berichten: 631
Lid geworden op: vr 25 jan 2002 0:00
Locatie: Arnhem...

mark -19- 16v schreef:ik heb het in oosterbeek laten doen lekker dichtbij ik kon ook wel naar hercom gaan maar ja dat is verder weg.
Bij G.J Vette in Oosterbeek?? kun je beter naar vd Brink op de Roosendaalseweg gaan .....is ook een renaultspecialist en nog eens stukken goedkoper ook!
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

passkey schreef:
mark -19- 16v schreef:ik heb het in oosterbeek laten doen lekker dichtbij ik kon ook wel naar hercom gaan maar ja dat is verder weg.
Bij G.J Vette in Oosterbeek?? kun je beter naar vd Brink op de Roosendaalseweg gaan .....is ook een renaultspecialist en nog eens stukken goedkoper ook!
hmm klinkt intressant maar renault dealers zullen de uurloonen toch wel gelijk hebben liggen?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Paskie
Berichten: 631
Lid geworden op: vr 25 jan 2002 0:00
Locatie: Arnhem...

Nee want bij Bochane of Vette(een echte dealer dus betaal je 60 euro per uur dacht ik) en bij vd Brink betaal je iets van 40 euro per uur . vd Brink is nl geen dealer maar doet wel alleen maar Reno verkopen cq repareren........maar goed weet je t voor de volgende keer.

Ik ga voor mijn clio meestal naar vd Brink of naar SAS uitlaatservice op de Markt in Arnhem ,die is qua prijzen t meest schappelijk vind ik.

Grtz Passkey
Michel Meganefreak
Berichten: 1185
Lid geworden op: vr 19 okt 2001 0:00
Locatie: Meganefreak-city
Contacteer:

mark -19- 16v schreef:ik heb het in oosterbeek laten doen lekker dichtbij ik kon ook wel naar hercom gaan maar ja dat is verder weg.
nee, verstandig dat je niet bij hercom bent geweest juist :D

grapje, ik kom er ook nog wel hoor ;)

maar toch moet een dealer het wel goed kunnen in principe
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

Paskie schreef:
mark -19- 16v schreef:ik heb het in oosterbeek laten doen lekker dichtbij ik kon ook wel naar hercom gaan maar ja dat is verder weg.
Bij G.J Vette in Oosterbeek?? kun je beter naar vd Brink op de Roosendaalseweg gaan .....is ook een renaultspecialist en nog eens stukken goedkoper ook!
jaah goedkoper...maar ook beter...? :D

die zoekfunktie werkt goed hoor.... :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Fleetwood op za 25 dec 2004 9:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Vette had trouwens een fraaie Clio RS voor de deur staan zag ik gister.
rev it like a rental
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Bedoel je die RS ph.1 ?
Staat er al een aardig tijdje, zie hem elke dag vanuit de bus :)
Maar ziet er netjes uit inderdaad.

Gr, Frits.
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

Heb gehoord dat Vette uit oosterbeek gaat verhuizen...

ik dacht richting renkum/heelsum.... ??
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Oow, ik woon zelf in Renkum/Heelsum maar heb er nog niks van gehoord.

Gr, Frits.
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

mark -19- 16v schreef:Nou nou

nu hebben ze 5w40 van elf erin gedaan eerst zat er 10w40 in en tikte me kleppen nu tikken ze helemaal niet meer en het nervouse gedrag en het inhouden bij koude motor is ook weg dus dat is een voordeel al moet je wel 10 euro de liter betalen
Helpt dit? Anders gooi ik dit er ook in, heb ook dat "nerveuse" gedrag bij koude motor!
Kan je dat zomaar in een auto gooien die bijna 170K heeft gelopen?

Gr Maurice
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

Fleetwood schreef:Heb gehoord dat Vette uit oosterbeek gaat verhuizen...

ik dacht richting renkum/heelsum.... ??
dat klopt pand gaat tegen de vlakte en er komen huisjes.

vette gaat naar renkum
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
nubreektmijnklomp
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 18:16

nu hoorde ik al eerder na de reparatie iets tikken of rommelen een erg raar geluid het kwam bij de distributie vandaan eerst dacht ik die moet nog ingereden worden maar na wat km gerden te hebben en wat me de toeren gespeeld te hebben bleef het rommelen
Heb net een andere R19 1.4 uit 93 gekocht, blok rammelt ook erg, klinkt een beetje als een diesel. (maar t is een benzine motor) Bij de garage zeiden ze dat het kwam door "kantelende zuigers". Daar heb ik nog nooit van gehoord, en de auto rookt absoluut niet, dus ik geloof niet dat er iets mis is met de zuigerveren. Ik heb ook wat vloeibare pakking gevonden rond mijn cilinderkop, dus ik denk dat B de Haas de kleppen ed de distributie heeft proberen te stellen. Is het moeilijk om die goed af te stellen, kan je het zelf doen of moet er speciale Renault apparatuur aan te pas komen?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

kleppen stellen is vrij makkelijk bij een 1.4tje (zowel C als E motoren) werkt gewoon met tuimelaars. Enige wat je nodig hebt is een schroevendraaier, sleuteltje 10, en een setje voelermaten.

Als je het nog nooit gedaan hebt, zou ik dr wel ff iemand bij halen die weet hoe t zit :)

Je kan dr ook ff mee langs een garage. Aangezien het vrij simpel zit bij deze motoren, zal het de wereld niet kosten.

Succes
nubreektmijnklomp
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 18:16

kee dank je, is het makkelijk om de nokkenas te verdraaien, of moet je de auto dan in zn versnelling een stukje vooruit duwen?
wat moet de aftand zijn tussen de tuimelaars en de kleppen? Heeft er iemand toevallig nog een werkplaats handboek
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

welk type motor heb je?? Kunnen er 2 zijn (C3J en E7J) Staat er Energy Renault op de kleppendeksel?
nubreektmijnklomp
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 18:16

heeft even geduurt, ik heb C3J blok, maar ik heb ondertussen ook een vraagbaak gekocht en daar staat t duidelijk in beschreven. In iedergeval bedankt
Plaats reactie