Nou nou
ik heb het weer geweten hoor deze maand. Ten eerste heel onverwacht kregen we mijn vriendin en ik de sleutel van onze woning(zelf hadden we in gedachten pas december) en ja dit kost gewoon zwaar geld maar ja je wild samen wonen he.
nou dan mijn 16v schatje ja die heeft 2 ton gereden en die had een nieuwe distributie en multieriem nodig inclusief rollen nu kan je kiezen doorijden tot na de verhuizing met de kans dat je 16v blok in de shit rijdt of meteen maaar laten vervangen.
ik alles lekker laten vervangen inclusief ff een apk erop en kleine beurt ja want dit kwam er over een maand ook weer aan gelukkig in 1 x goed gekeurd dit had ik niet verwacht ivm blauwe remschijf en weing profiel op de bandjes en ruitenwissers die niet schoonvegen.
maandag middag was hij klaar en ik mocht meteen ff 675 euro betalen en dat doet gewoon ff pijn want hij word er niet mooier van en rijdt er ook niet harder van .
nu hebben ze 5w40 van elf erin gedaan eerst zat er 10w40 in en tikte me kleppen nu tikken ze helemaal niet meer en het nervouse gedrag en het inhouden bij koude motor is ook weg dus dat is een voordeel al moet je wel 10 euro de liter betalen
nu hoorde ik al eerder na de reparatie iets tikken of rommelen een erg raar geluid het kwam bij de distributie vandaan eerst dacht ik die moet nog ingereden worden maar na wat km gerden te hebben en wat me de toeren gespeeld te hebben bleef het rommelen vandaag maar weer naar de dealer en jahoor ik mocht haar meteen laten staan morgen ochtend gaan ze dat weer verhelpen. heeft iemand een idee wat het kan zijn (riem te strak?)
nu weten jullie ok weer wat deze reparatie kost mocht je wwqat willen weten over een prijs van bijv een spanrol dan moet je dt ff vragen heb hier namelijk de rekening
19 16v apk en distrubitie
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
nee hij gierde niet maar het geluid kwam echt vanonder die kap vandaan en die rollen kunnen er maar op 1 manier op ik snap er niks van gelukkigf zoeken zij het uit en kost het me niks alleen ben ik weer een dag me auto kwijt
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
vandaag ff terug geweest en ze konden mij vertellen dat de distributieriem te los zat en daardoor tegen de beschermkap aan kwam hmm slechte zaak dus
maar fijn alles weer gerepareed en ik ff eindeje toeren nee he wat nu weer zit die gvd riem weer te strak nu giert hij iets en ja dat hoort niet ik weer terug nu moet ik het weekend maar doorkomen en kijken of er iets rek in komt zo niet dan mag hij weer op de brug
en ik word hier echt gek van
maar fijn alles weer gerepareed en ik ff eindeje toeren nee he wat nu weer zit die gvd riem weer te strak nu giert hij iets en ja dat hoort niet ik weer terug nu moet ik het weekend maar doorkomen en kijken of er iets rek in komt zo niet dan mag hij weer op de brug
en ik word hier echt gek van
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: vr 19 okt 2001 0:00
- Locatie: Meganefreak-city
- Contacteer:
waar heb je het laten doen dan, kunnen ze niet goed distr. riemen afstellen daar of zo?????
Dit heb ik vandaag ook laten doen, APK en distrubutie riem en spanwiel.
Ik had bij het voorkeuren al een beetje olie lekkage gezien rechtvoor bij de de motor en dit bleek de krukaskeering te zijn, dus die is ook meteen vervangen.
Ik had bij het voorkeuren al een beetje olie lekkage gezien rechtvoor bij de de motor en dit bleek de krukaskeering te zijn, dus die is ook meteen vervangen.
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
ik heb het in oosterbeek laten doen lekker dichtbij ik kon ook wel naar hercom gaan maar ja dat is verder weg.
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Bij G.J Vette in Oosterbeek?? kun je beter naar vd Brink op de Roosendaalseweg gaan .....is ook een renaultspecialist en nog eens stukken goedkoper ook!mark -19- 16v schreef:ik heb het in oosterbeek laten doen lekker dichtbij ik kon ook wel naar hercom gaan maar ja dat is verder weg.
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
hmm klinkt intressant maar renault dealers zullen de uurloonen toch wel gelijk hebben liggen?passkey schreef:Bij G.J Vette in Oosterbeek?? kun je beter naar vd Brink op de Roosendaalseweg gaan .....is ook een renaultspecialist en nog eens stukken goedkoper ook!mark -19- 16v schreef:ik heb het in oosterbeek laten doen lekker dichtbij ik kon ook wel naar hercom gaan maar ja dat is verder weg.
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Nee want bij Bochane of Vette(een echte dealer dus betaal je 60 euro per uur dacht ik) en bij vd Brink betaal je iets van 40 euro per uur . vd Brink is nl geen dealer maar doet wel alleen maar Reno verkopen cq repareren........maar goed weet je t voor de volgende keer.
Ik ga voor mijn clio meestal naar vd Brink of naar SAS uitlaatservice op de Markt in Arnhem ,die is qua prijzen t meest schappelijk vind ik.
Grtz Passkey
Ik ga voor mijn clio meestal naar vd Brink of naar SAS uitlaatservice op de Markt in Arnhem ,die is qua prijzen t meest schappelijk vind ik.
Grtz Passkey
-
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: vr 19 okt 2001 0:00
- Locatie: Meganefreak-city
- Contacteer:
nee, verstandig dat je niet bij hercom bent geweest juistmark -19- 16v schreef:ik heb het in oosterbeek laten doen lekker dichtbij ik kon ook wel naar hercom gaan maar ja dat is verder weg.

grapje, ik kom er ook nog wel hoor

maar toch moet een dealer het wel goed kunnen in principe
jaah goedkoper...maar ook beter...?Paskie schreef:Bij G.J Vette in Oosterbeek?? kun je beter naar vd Brink op de Roosendaalseweg gaan .....is ook een renaultspecialist en nog eens stukken goedkoper ook!mark -19- 16v schreef:ik heb het in oosterbeek laten doen lekker dichtbij ik kon ook wel naar hercom gaan maar ja dat is verder weg.

die zoekfunktie werkt goed hoor....


Laatst gewijzigd door Fleetwood op za 25 dec 2004 9:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Bedoel je die RS ph.1 ?
Staat er al een aardig tijdje, zie hem elke dag vanuit de bus
Maar ziet er netjes uit inderdaad.
Gr, Frits.
Staat er al een aardig tijdje, zie hem elke dag vanuit de bus

Maar ziet er netjes uit inderdaad.
Gr, Frits.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Oow, ik woon zelf in Renkum/Heelsum maar heb er nog niks van gehoord.
Gr, Frits.
Gr, Frits.
Helpt dit? Anders gooi ik dit er ook in, heb ook dat "nerveuse" gedrag bij koude motor!mark -19- 16v schreef:Nou nou
nu hebben ze 5w40 van elf erin gedaan eerst zat er 10w40 in en tikte me kleppen nu tikken ze helemaal niet meer en het nervouse gedrag en het inhouden bij koude motor is ook weg dus dat is een voordeel al moet je wel 10 euro de liter betalen
Kan je dat zomaar in een auto gooien die bijna 170K heeft gelopen?
Gr Maurice
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
dat klopt pand gaat tegen de vlakte en er komen huisjes.Fleetwood schreef:Heb gehoord dat Vette uit oosterbeek gaat verhuizen...
ik dacht richting renkum/heelsum.... ??
vette gaat naar renkum
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: vr 17 sep 2004 18:16
Heb net een andere R19 1.4 uit 93 gekocht, blok rammelt ook erg, klinkt een beetje als een diesel. (maar t is een benzine motor) Bij de garage zeiden ze dat het kwam door "kantelende zuigers". Daar heb ik nog nooit van gehoord, en de auto rookt absoluut niet, dus ik geloof niet dat er iets mis is met de zuigerveren. Ik heb ook wat vloeibare pakking gevonden rond mijn cilinderkop, dus ik denk dat B de Haas de kleppen ed de distributie heeft proberen te stellen. Is het moeilijk om die goed af te stellen, kan je het zelf doen of moet er speciale Renault apparatuur aan te pas komen?nu hoorde ik al eerder na de reparatie iets tikken of rommelen een erg raar geluid het kwam bij de distributie vandaan eerst dacht ik die moet nog ingereden worden maar na wat km gerden te hebben en wat me de toeren gespeeld te hebben bleef het rommelen
kleppen stellen is vrij makkelijk bij een 1.4tje (zowel C als E motoren) werkt gewoon met tuimelaars. Enige wat je nodig hebt is een schroevendraaier, sleuteltje 10, en een setje voelermaten.
Als je het nog nooit gedaan hebt, zou ik dr wel ff iemand bij halen die weet hoe t zit
Je kan dr ook ff mee langs een garage. Aangezien het vrij simpel zit bij deze motoren, zal het de wereld niet kosten.
Succes
Als je het nog nooit gedaan hebt, zou ik dr wel ff iemand bij halen die weet hoe t zit

Je kan dr ook ff mee langs een garage. Aangezien het vrij simpel zit bij deze motoren, zal het de wereld niet kosten.
Succes
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: vr 17 sep 2004 18:16
kee dank je, is het makkelijk om de nokkenas te verdraaien, of moet je de auto dan in zn versnelling een stukje vooruit duwen?
wat moet de aftand zijn tussen de tuimelaars en de kleppen? Heeft er iemand toevallig nog een werkplaats handboek
wat moet de aftand zijn tussen de tuimelaars en de kleppen? Heeft er iemand toevallig nog een werkplaats handboek
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: vr 17 sep 2004 18:16
heeft even geduurt, ik heb C3J blok, maar ik heb ondertussen ook een vraagbaak gekocht en daar staat t duidelijk in beschreven. In iedergeval bedankt