achterwisser stopt op vreemde plek
Ik heb op mijn nieuwe GTtje het probleem dat de achterwisser elke keer op een willekeurige plek lijkt te stoppen. Via de aan/knop werkt hij helemaal niet (zit wel aangesloten) Alleen via de sproeiknop doet ie wat, maar stop dus elke keer ergens midden op het achterraam.
Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn ? Hoe weet de wisser normaal gesproken waar te stoppen
Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn ? Hoe weet de wisser normaal gesproken waar te stoppen
ruitenwissertuning? 

Waar zit dat relais ? Ik kan het bij het zekeringenkastje niet vinden ?Merijn schreef:Ik denk dat het relais kapot is. Gokje...
Is dan de enige logische conclusie dat ik op de sloop effe een andere moet scoren, of heb ik je dan verkeerd begrepen ?Menno schreef:d'r zit een afslagcontact in de motor zelf. Die zorgt er voor dat ie op de goede plaats stopt.
Weet je toevallig ook waar die klok zit ? Is dat hetzelfde als waar menno het over had in de motor zelf ?Troj schreef:Heb ik ook gehad, er schijnt een klok ofzo in te zitten?? (Ben geen techneut hoor!) Heb ik laten
vervangen, was niet duur, zal nog ff nakijken hoeveel, en hij deed het weer perfect!!
kevinb schreef:achterruitzwitsers zijn voor bomma's![]()
als er iemand een motertje moet hebben laat maar iets weten. Heb dat van mij er afgezwierd.
Ik ben me alvast aan het voorbereiden op de toekomst !!

En je oplossing is doorrijden tot de accu leeg is ?Mark G schreef:Als het goed is ga ik hier een vraag aan koppelen.
Mijn achterwisser stopt nooit.
Drukken, rammen, meppen haalt niets uit.![]()
Ik vermoed dat we beide ergens met hetzelfde probleem zitten..

Nee de motor draait gewoon 1 rondje, en niet meer. Het stangetje waar de ruitewisser op vastzit heeft eventjes geslipt denk ik, zodat de ruitewisser ten opzichte van de stand van het motortje ook verdraaid is. Je moet dus het de ruitenwisser van het asje waar ie opzit afhalen, eventueel nog je motor 1 rondje laten gaan, tot ie stilstaat, en dan je ruitenwisser weer goed vastzetten, in de ruststand.
Uh, hij stopt nu elke keer op een andere plek. Denk je dan nog steeds dat dit de oplossing is ?Riël schreef:Nee de motor draait gewoon 1 rondje, en niet meer. Het stangetje waar de ruitewisser op vastzit heeft eventjes geslipt denk ik, zodat de ruitewisser ten opzichte van de stand van het motortje ook verdraaid is. Je moet dus het de ruitenwisser van het asje waar ie opzit afhalen, eventueel nog je motor 1 rondje laten gaan, tot ie stilstaat, en dan je ruitenwisser weer goed vastzetten, in de ruststand.
Ja het betreft een nieuwe. Ik heb zelfs 2 nieuwe. Het probleem doet zich voor op de grijze. De blauwe ( YB85JL ) werkt goed.patrick b schreef:had de mijne ook!!je hebt het over nieuwe gt,hoelang heb jem al,is het een blauwe?
Ik heb geen idee. Ik zal er eens een ander inbouwen en kijken wat er gebeurt.patrick b schreef:kan het niet zijn dat het motortje is versleten op kontacten zodat hij impulsen krijgt maar kontact verliest ofzo?
Ik heb het motortje verwisseld met mijn andere GT, maar geen effect. Het blijft bij dezelfde auto vreemd doen.
Voor electrische storingen kijk dan METEEN bij het schanierpunt van de achterklep. Aan de linkerkant zit een rubberslang/hoes waar kabeltjes doorheen lopen, wed dat de meeste van jullie hier een openliggende kabel hebben of zelfs een kabels breuk.
-
- Contacteer:
Voor de ruitenwissermotor voor zit een aparte zekering voor het "nul punt "en interval , als deze kapot is blijft de wisser op de ruit staan als hij stopt , mischien zit er wel een aparte zekering voor de achterwisser ? (Ik weet niet precies hoe het bij een 5 zit )
Interessante ontdekking... De zekeringen zien er nog goed uit. Als ik ze er echter uit haalt verplaatst het probleem zich van de achterwisser naar de voorwissers. Dan werkt achter openeens wel.
Het rubber tussen de klep en de auto is inderdaad beschadigt. Ik kan echter niet zien of de draden erin nog ok zijn. Het zit te strak om er effe in te kijken.
Het rubber tussen de klep en de auto is inderdaad beschadigt. Ik kan echter niet zien of de draden erin nog ok zijn. Het zit te strak om er effe in te kijken.
Als ie elke keer wat slipt zou dit idd best kunnen ja.mpsanten schreef:Uh, hij stopt nu elke keer op een andere plek. Denk je dan nog steeds dat dit de oplossing is ?Riël schreef:Nee de motor draait gewoon 1 rondje, en niet meer. Het stangetje waar de ruitewisser op vastzit heeft eventjes geslipt denk ik, zodat de ruitewisser ten opzichte van de stand van het motortje ook verdraaid is. Je moet dus het de ruitenwisser van het asje waar ie opzit afhalen, eventueel nog je motor 1 rondje laten gaan, tot ie stilstaat, en dan je ruitenwisser weer goed vastzetten, in de ruststand.
Riël schreef:Als ie elke keer wat slipt zou dit idd best kunnen ja.mpsanten schreef:Uh, hij stopt nu elke keer op een andere plek. Denk je dan nog steeds dat dit de oplossing is ?Riël schreef:Nee de motor draait gewoon 1 rondje, en niet meer. Het stangetje waar de ruitewisser op vastzit heeft eventjes geslipt denk ik, zodat de ruitewisser ten opzichte van de stand van het motortje ook verdraaid is. Je moet dus het de ruitenwisser van het asje waar ie opzit afhalen, eventueel nog je motor 1 rondje laten gaan, tot ie stilstaat, en dan je ruitenwisser weer goed vastzetten, in de ruststand.
Ik heb het zojuist even geprobeerd met de wisser niet op het raam. Dat maakt dus niets uit. Of blijkt uit deze zelfverzonnen test dat ik het nog steed niet begrepen heb ?
Kan iemand mij misschien vertellen welke zekering dit is? Bij mijn willie heb ik namelijk het probleem dat de wissers direct stoppen, ik heb de zekeringen nagekeken maar kan niet direct iets vinden.Marcel (mlg) schreef:Voor de ruitenwissermotor voor zit een aparte zekering voor het "nul punt "en interval , als deze kapot is blijft de wisser op de ruit staan als hij stopt , mischien zit er wel een aparte zekering voor de achterwisser ? (Ik weet niet precies hoe het bij een 5 zit )
-
Ik heb ook precies hetzelfde probleem, mijn ruitenwisser voor stoppen zodra ik het contact uit doe, dus ik moet ze precies steeds op tijd uitzetten om te voorkomen dat ze niet halverwege mijn raam stil staan (heeeeel irritant). Ik heb ook alleen maar 2 standen, geen interval ofzo
. Wie weet wat het is en wat ik moet doen bij de clio???

-
- Moderator
- Car: MB
*Stephan_RSI* schreef:Ik heb ook precies hetzelfde probleem, mijn ruitenwisser voor stoppen zodra ik het contact uit doe, dus ik moet ze precies steeds op tijd uitzetten om te voorkomen dat ze niet halverwege mijn raam stil staan (heeeeel irritant). Ik heb ook alleen maar 2 standen, geen interval ofzo. Wie weet wat het is en wat ik moet doen bij de clio???
dit is volgens mij bij iedere auto hoor!!! Je moet gewoon je motor nog even wat seconden na laten draaien en dan heb je tijd zat om even aan dat hendeltje te trekken. Zeer kleine moeite !!!!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ik heb hetzelfde gehad bij een GTT (voor 1 dag) maar dit was eeb ph2, waar wel een knopje op zat om ze alleen te laten wisse, en niet te sproeien, etrwijl ik bij mijn ph1 alleen kan wissen (voor zover ik het me kan herinneren) En dan is het gewoon een kwestie van oefenen om je wissen onder te laten stilstaan en dan ervanaf blijven.
Niet dat je hier veel aan hebt, maar volgens mij is er ergens iets mis waardoor hij niet meer automatisch naar onder gaat. Ik denk een ralais of een zekering.
Want wie gebruikt zijn achterruitewisser nu? Je moet de auto's voor je toch inhalen niet achter je

Want wie gebruikt zijn achterruitewisser nu? Je moet de auto's voor je toch inhalen niet achter je

als ik die van mij aanzet dan doet ie niks en ben je paar kilometer op weg schrik je je dood want dan schraapt de achterwisser over de ruit. een paar cm meter en zo gaat het de hele tijd door. ligt dat aan het relais. met sproeierknop doet ie wel stopt alleen niet op de goede plek.