Hij doet niet psssssssssst...

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Mark G schreef:Ik moet wel zeggen, sinds die zwarte Dump-Valve erop staat loopt de auto véél beter.
Oorzaak was volgens mij dat die via de dump valve lucht kon aanzuigen (via vacium slang).

Die zwarte dump's maken geen pssst geluid, maar hij blijft zeker zitten tot ik ooit een andere heb.
Gille, nogmaals bedankt voor de sponsering :D
your welcome my fello renault driver zeg als je er eentje koopt nie bij car-equipment man betaal je voor eentje wat je bij de carshop diest 2 voor hebt kwaliteit kan ik nie over klagen maar de prijs(285euro)vind ik voor wazt pissssssssssssshhhhhhhhhhht toch wat veel
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Die ik getest heb op m'n 5, koste die 285 Euro...?
Dat is wel een bom geld ja, maar hij deed het gewoon perfect...
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Mark G schreef:Die ik getest heb op m'n 5, koste die 285 Euro...?
Dat is wel een bom geld ja, maar hij deed het gewoon perfect...
ja die kost 285 euro heb het nagekeken op het bestelbon ga eens kijken bij de rallyschop in Diest telefoonnummer 013/311298
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

De volgende kosten iets minder... maar zijn ze goed?

FAST ROAD DUMP VALVE
£54.00
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... img189.jpg[/img]
Now available without the fitting kit, These Dump Valves feature:
An all alloy construction fitted with an uprated diaphragm, suggested for use on lower level modified cars (upto 20 PSI boost) offering a more cost effective approach without comprimise. Do not confuse these valves with lower cost inferior items.

Of...

GRP. A DUMP VALVE
£64.00
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... img190.jpg[/img]
Affordable and the best, All alloy and six bolt construction for strength and quality. Other features include large evacuation holes for pressure release, strengthened diaphragm suited to any boost pressure (tested to over 50 psi !!)
Now availble seperately.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Het voordeel is dat je de aansluiting al hebt zitten, dus die hoef je niet meer te kopen.

En hoeveel PSI is 1 Bar ook alweer? (Stomme engelse maten) Ik denk dat die fast road wel goed genoeg is.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Ik denk ook wel dat die fast road voldoende is.
Het is niet echt de bedoeling van met +200PK rond te rijden. Niet dat ik niet wil, maar mijn bank gaat dan moeilijk doen... :lol:

Hoeveel druk...? Geen idee.. die PSI zegt me niks.

Weet er iemand of dit dump-valves met zo'n rubber ding zijn? Nu heb ik er zo één en die gaan blijkbaar niet lang mee..
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

1 PSI is 1 pound per square inch.
1 Bar is ongeveer 1 kg per vierkante cm. (niet zeuren over newtons please, kg vind ik beter voor te stellen dan Newton)

1 pound = 0.45 kg, 1 inch = 2.54 cm
dus bij 1 PSI dat is 0.45 kg op 2.54 x 2.54 = 6.45 cm2

Op 1 cm2 staat dus 0.45/6.45 = 0.069 kg.
Dus 1 PSI is ongeveer 0.069 Bar, oftewel
1 bar is ongeveer 1/0.069 = 14.3 PS1.

zeg maar delen door 14. ;)

50 Pssssssssi -> 3.5 bar :lol:
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

3.5 bar...
Hmmm.. net voldoende dus :lol:
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Gille, heb je toevallig nog zo'n zwarte dump-valve liggen? Die er nu opzit sluit niet goed af.

Al was het maar om even te testen vanavond in Roosendaal.
Ik heb namelijk nog steeds niet beslist welke dump ik ga aanschaffen.. héhé..

Alvast bedankt... :wink:

(Nog snel ff vragen, je weet maar nooit...
Iemand een dump-valve te koop die naar Roosendaal gaat vandaag?)
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

ok breng ik mee.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

aj thank joe verrie mach :wink:
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

CycoMiko schreef:
Merijn schreef:[img]http://httpd.chello.nl/~a.dongstra/specs1.jpg[/img]

Deze ziet erg echt heel vet uit... Kosten? Merk?
Dit is de Baileys GroupA zuiger Dumpvalve bij improve-tuning weg. Prijs Fl 329,-
Fl 329,- ????

ik heb die gasten van improve-tuning gemaild, maar die vroegen 150 euro's voor de dumpvalve, en nog eens 61,30 euro's voor de aansluitset voor de R5.

Kom ik met een kleine rekensom toch bover de Fl 329,- uit!

hoe zit dit?, of is die Fl 329,- zonder aansluitset ?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Dit is inderdaad zonder aansluitset.
5 GT Turbo '88 GT5
Anonymous

Maak maar 216 Euro over en dan komt ie vanzelf naar je toe. Was indd de prijs van de dumpvalve zelf.

De 216 Euro is inclusief aansluitstuk.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Hij doet nu wel degelijk psssssst...

Ik heb de GRP. A Dump Valve aangekregen van BBperformance (maandag besteld).
Wat maakt dat ding een kabaal.. :D
Enorm. Kwaliteit bovenste plank bij die mensen daar.
( Info Dump )
Ook de pakking set voor de carb was erbij.
Deze is nog niet geplaatst, maar daar maak ik nog een andere topic voor.
Anonymous

een vraagje dan,

ik heb me laten "wijsmaken"
dat n dumpvalve zo dicht
mogenlijk bij de carb.
moet zitten!

Tell me.......


"n Renault-0-fiel

ps. m'n contributie is onderweg!!! :)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Maakt nioet uit waar hij zit als hij er maar tussen zit. Als het goed is heeft hij overal evenveel druk :)
5 GT Turbo '88 GT5
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Hoe dicht bij de gasklep hoe sneller als weer op druk is na het sluit van de dump-valve. Het is gewoon het best om hem zo dicht mogenlijk bij de gas klep te zet, maar het is niet zo dat hij anders niet goed werkt.

S :D nder
marco
Berichten: 2614
Lid geworden op: do 22 feb 2001 0:00
Locatie: maastricht

CycoMiko schreef:Maak maar 216 Euro over en dan komt ie vanzelf naar je toe. Was indd de prijs van de dumpvalve zelf.

De 216 Euro is inclusief aansluitstuk.

hmmmmm, dit kan dus echt niet he mensen ,ik heb diezelfde bailey groep a zuiger dumpvalve gehad en ook besteld bij improve tuning,dit was op 1/3/2001
heb de facktuur nog steeds :D ,en ik heb hiervoor betaald en let goed op

1 -- bailey A zuiger dv + kit fl 315,13

2 -- adm. + transport kosten fl 15,00
----------
330.13
btw 19% 62.72
-----------
totaal 392.85

en nu zie ik hier staan 216 euro voor diezelfde dumpvalve :evil: ,dat ken toch niet ????
als ik het omreken is 216 euro 476,00 gulden ,is die dan 84,85 gestegen in prijs in een jaar tijd?????
deze prijs kan dus echt absoluut niet kloppen
als dit wel zo is dan vindt ik het persoonlijk een beetje oplichterij,want zo een prijsverschil kan gewoonweg niet ,ach ja zal wel aan de euro liggen :evil:
greetz marco
Anonymous

inclusief aansluitstuk loco..... :p

Bailey Groep A zuiger dump-valve.
Prijs: fl. 329,--
Dump-valve aansluit-set:
Alu verchroomd T-stuk voor intercoolerslang/dump-valve, Samco siliconen aansluitslangen, T-stuk vacuum ontstekingsmodule en slangklemmen.
Prijs: fl. 135,--
marco
Berichten: 2614
Lid geworden op: do 22 feb 2001 0:00
Locatie: maastricht

ik had hem geheel inclusief ,ik heb de bon hiero , en als het moet scan ik hem nog in ook,ken je het zien,was geheel compleet,dus die 216 euro is gewoon veel te duur :evil: ,
greetz marco
Anonymous

ghehe zal wel een actie geweest zijn ofzo...
Boeit me eigelijk weinig. Wat niet weet, wat niet deert. toch? :wink:
Plaats reactie