GTT motorkap bekleding
-
- Contacteer:
Wat doet de binnen bekleding van de kap nou precies? Ik neem aan dat dat brandwerend en warmtewerend is? Want dan zou het logisch zijn om het weg te halen... zodat de warmte makelijker weg kan door de kap...
Of is hem om lak aantasting door hoge hitte tegen te gaan?
Of is hem om lak aantasting door hoge hitte tegen te gaan?
Drive it like you stole it
Ben heeft al es aangetoond dat het goed fikt, dus dat is al 1 reden om het weg te halen.
Het is voornamenlijk geluiddempend, ik hoorde me dumpvalve veel slechter met die rotzooi erin, dus dat was weer een reden voor mij om het eruit te smijten. (ik hoor ook liever een beetje wat er onder het kappie gebeurt).
En me motorkap wordt wel redelijk warm zonder hitteschild en als ik een flink stuk geblazen heb. Maar nog lang niet zo erg dat je je nagels erin kan zetten. Dus die lak houd het wel ff uit.
Bij mij hing het ook half los in die witte kap, dus ik vond het sowieso gene gezicht.
Mijn advies: Eruit met die rotzooi!
Het is voornamenlijk geluiddempend, ik hoorde me dumpvalve veel slechter met die rotzooi erin, dus dat was weer een reden voor mij om het eruit te smijten. (ik hoor ook liever een beetje wat er onder het kappie gebeurt).
En me motorkap wordt wel redelijk warm zonder hitteschild en als ik een flink stuk geblazen heb. Maar nog lang niet zo erg dat je je nagels erin kan zetten. Dus die lak houd het wel ff uit.
Bij mij hing het ook half los in die witte kap, dus ik vond het sowieso gene gezicht.
Mijn advies: Eruit met die rotzooi!
-
- Contacteer:
Ik haal het er vanavond wel even uit. Ik heb toch nog m'n tweede kappie staan. Welke ik toch ga spuiten nog... 
Thanks!

Thanks!
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
heeeeeee......
Hier zat ik ook al een tijdje meeeeee....
Maar is dit ECHT NIET SCHADELIJK OM WEG TE HALEN?!?!!?
Bij mij gaan er namenlijk af en toe een paar plekkies al schroeien...
gaat behoorlijk stinken.
Ik dacht er ook al aan om die bende eruit te smijten.
Ik dacht alleen dat dat er zat om idd je lak op je kap te beschermen tegen de hitte...
Daarom liet ik het maar zitten.
Dus nogmaals....
KUN JE DIE ROMMEL WEGHALEN ZONDER RISICO???
thanx.
Hier zat ik ook al een tijdje meeeeee....
Maar is dit ECHT NIET SCHADELIJK OM WEG TE HALEN?!?!!?
Bij mij gaan er namenlijk af en toe een paar plekkies al schroeien...
gaat behoorlijk stinken.
Ik dacht er ook al aan om die bende eruit te smijten.
Ik dacht alleen dat dat er zat om idd je lak op je kap te beschermen tegen de hitte...
Daarom liet ik het maar zitten.
Dus nogmaals....
KUN JE DIE ROMMEL WEGHALEN ZONDER RISICO???
thanx.
Jaaaah!
Ik stond afgelopen zaterdag nog met gloeiende turbo zonder hitteschild ff te praten met een vriend, had me hand op motorkap --> redelijk warm maar niet meer dan 60 graden en dat moet je lak wel kunnen hebben.
Bovendien als je rijd wordt ie niet warm, hij wordt gekoeld door de buitenlucht.
Voel maar eens direct als je uitstapt en dan 2 minuten later.
Ik stond afgelopen zaterdag nog met gloeiende turbo zonder hitteschild ff te praten met een vriend, had me hand op motorkap --> redelijk warm maar niet meer dan 60 graden en dat moet je lak wel kunnen hebben.
Bovendien als je rijd wordt ie niet warm, hij wordt gekoeld door de buitenlucht.
Voel maar eens direct als je uitstapt en dan 2 minuten later.
-
- Contacteer:
Ik weet dat mn motorkap nadat ik (flink hard!
) gereden heb NIET warm is.
Maar ik dacht dus juist dat dat door die bende kwam!
Ik schrok me wel bijna een hartverzakking toen ik de eerste keer een raar branderig luchie rook door mn verqwarmingsroostertjes....
Meteen de kap open.
Bleek idd dat op een paar plekken die shite aan het smeulen/smelten was...
Dus....:
OPSOUTEN MET DIE SHITE!!!!
ik ga het er meteen uitknallen.
thanx mensen.

Maar ik dacht dus juist dat dat door die bende kwam!
Ik schrok me wel bijna een hartverzakking toen ik de eerste keer een raar branderig luchie rook door mn verqwarmingsroostertjes....

Meteen de kap open.
Bleek idd dat op een paar plekken die shite aan het smeulen/smelten was...
Dus....:
OPSOUTEN MET DIE SHITE!!!!
ik ga het er meteen uitknallen.
thanx mensen.
lak is erg sterk, ga maar na hoe warm een zwarte auto wordt in de sahara daar leg jij je hand niet op. en als je het wel doet krijg je hem er nooit meer af 

Ok, ik weet wat me te doen staat.
Overigens, ik denk dat de brandbaarheid ook komt doordat in de loop der jaren het spul rijkelijk voorzien is van oliesputters e.d.
Dat spul heb ik er als één van de eerste dingen uitgehaald,het is volgens mij alleen voor geluiddemping,en zonder wordt de warmte onder de kap via de motorkap beter afgevoerd omdat de motorkap ook warmte opneemt en aan de andere kant wordt gekoeld door rijwind.
klinkt dat aannemelijk?
klinkt dat aannemelijk?
-
- Contacteer:
tja....
Zet me toch effies aan t denken hoor dat filmpie...
Het ziet er bij mij namenlijk best behoorlijk verschroeid uit op meerdere plekken....
Voor hetzelfde geld vloog het compleet in de fik!
shit man!
That shit is outta there man!!
En van die lak is ook natuurlijk zo.
Als-ie in de volle zon staat de hele dag, dan is die zwarte drol van me echt fokking veel heter dan wanneer ik er een flink stuk mee heb gescheurd.
dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
Thanx voor het opnieuw posten van t filmpie.
mazzl.
Zet me toch effies aan t denken hoor dat filmpie...
Het ziet er bij mij namenlijk best behoorlijk verschroeid uit op meerdere plekken....

Voor hetzelfde geld vloog het compleet in de fik!

shit man!
That shit is outta there man!!
En van die lak is ook natuurlijk zo.
Als-ie in de volle zon staat de hele dag, dan is die zwarte drol van me echt fokking veel heter dan wanneer ik er een flink stuk mee heb gescheurd.
dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
Thanx voor het opnieuw posten van t filmpie.
mazzl.

there is no spoon.
-
- Contacteer:
Ik ben sinds gister avond ook de officieele eigenaar van een verbrand hitte schild.....
Het begon te gloeien en toen gloeide het door tot er alleen nog wat draadjes over was......
Het begon te gloeien en toen gloeide het door tot er alleen nog wat draadjes over was......
-
- Über-Spammer
Verder niets gebeurd hoop ik ... toch rick?RickGT TURBO schreef:Ik ben sinds gister avond ook de officieele eigenaar van een verbrand hitte schild.....
-
- Contacteer:
Nee hoor...Maik (WOOFER) schreef:Verder niets gebeurd hoop ik ... toch rick?RickGT TURBO schreef:Ik ben sinds gister avond ook de officieele eigenaar van een verbrand hitte schild.....
gewoon lekker koud rijden en door laten smeulen. Want ik wil turbo plus uitlaat spruitstuk niet slopen met koud water ofzo....
Verder alles goed.. alleen wat asbest geinhaleerd...
Het verwijderen van het hitteschild boven turbo en uitlaatsysteem heeft dat dan geen schadelijke gevolgen. Voor de benzine in de carburateur ofzoiets. Dat ding zit er natuurlijk ook niet voor niets en het uitlaatsysteem wordt wel echt heet (ivm de motorkap...
).
Maar het grootste voordeel van het achterwege laten van dat hitteschild is toch wel de sleutelvriendelijkheid.

Maar het grootste voordeel van het achterwege laten van dat hitteschild is toch wel de sleutelvriendelijkheid.
[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]
als het niet ff vastgerot zitSteven(ventieldopje) schreef:Als je een cupsysteem actuator-aansturing hebt niet, anders moet je ff dat stalen pijpje wat op de elleboog voor d edownpipe zit er ff afhalen.
werkje van nix dus...

there is no spoon.
-
- Contacteer:
Ik heb altijd met hitteschild gereden en nooit problemen gehad. Ik heb wel van een vriend van mij (die sleutelde in de 5 turbo cup) gehoord dat je ten alle tijden een hitteschild moet hebben anders heb je kans op fik onder je motorkap, ook wordt je carborateur verhit en dat betekend weer warmere inlaat.....dus pk verlies.
maar in de cup was het wel verplicht het standaard phase 2 schild voor een metalen versie te vervangen (en je moest er een gat in knippen bijde actuator zodat de druk eenvoudig te meten en af te stellen was)
there is no spoon.
-
- Contacteer:
cool.
Zonder die bende onder mn motorkappie hoor ik ineens mn turbootje veel beter opkomen!
Je hoort het blokkie veel meer blazen en zuigen en schreeuwen om meer power!
Hij dwingt me nu echt om mn rechtervoet naar beneden te trappen!
Hij Hypnotiseerd me en bedrijgt me als ik te langzaam ga!!
Hij fluisterd naar me dat ik TOCH die auto moet inhalen terwijl dat helemaal niet nodig is!!
Hij zegt dan......[slik]....
eeeehhmm...sorry mensen....
Ik liet me even gaan.
Maar Dat ik mn turbo nu beter hoor vind ik wel cool!
mazzl.
Zonder die bende onder mn motorkappie hoor ik ineens mn turbootje veel beter opkomen!

Je hoort het blokkie veel meer blazen en zuigen en schreeuwen om meer power!
Hij dwingt me nu echt om mn rechtervoet naar beneden te trappen!
Hij Hypnotiseerd me en bedrijgt me als ik te langzaam ga!!
Hij fluisterd naar me dat ik TOCH die auto moet inhalen terwijl dat helemaal niet nodig is!!
Hij zegt dan......[slik]....
eeeehhmm...sorry mensen....
Ik liet me even gaan.
Maar Dat ik mn turbo nu beter hoor vind ik wel cool!
mazzl.
-
- Contacteer:
Ik heb net m'n hitte schild uit van BBperformancetuning binnen. Das echt rete snel. Van de week besteld en nu al in huis. 
Wel een duur geintje voor dit hoor. Dit schild zit maar met twee ophang punten vast. Hij loopt dus niet helemaal door tot achter onder de carb.
Verder het verwijderen van het motorkap issolatie materiaal maakt toch echt zeker wel veel verschil. Ik denk dat m'n koelvloeistof toch echt wel zeker 5 graden kouders is nu.

Wel een duur geintje voor dit hoor. Dit schild zit maar met twee ophang punten vast. Hij loopt dus niet helemaal door tot achter onder de carb.
Verder het verwijderen van het motorkap issolatie materiaal maakt toch echt zeker wel veel verschil. Ik denk dat m'n koelvloeistof toch echt wel zeker 5 graden kouders is nu.
Haha, ik denk het niet hoor Rick, misschien dat het in de motorruimte ietsje koeler wordt, omdat de warmte ietsje beter wegkan.RickGT TURBO schreef:Ik heb net m'n hitte schild Verder het verwijderen van het motorkap issolatie materiaal maakt toch echt zeker wel veel verschil. Ik denk dat m'n koelvloeistof toch echt wel zeker 5 graden kouders is nu.
Maar dat zel je toch echt niet kunnen merken aan je koelvloeistof temperatuur. (die is zo instabiel als wat, bij vochtig weer koelt ie beter bijv.)
Anyway het zal wel ietsie voordeliger zijn voor je motor jah..
-
- Contacteer:
Steven,Steven(ventieldopje) schreef:Haha, ik denk het niet hoor Rick, misschien dat het in de motorruimte ietsje koeler wordt, omdat de warmte ietsje beter wegkan.RickGT TURBO schreef:Ik heb net m'n hitte schild Verder het verwijderen van het motorkap issolatie materiaal maakt toch echt zeker wel veel verschil. Ik denk dat m'n koelvloeistof toch echt wel zeker 5 graden kouders is nu.
Maar dat zel je toch echt niet kunnen merken aan je koelvloeistof temperatuur. (die is zo instabiel als wat, bij vochtig weer koelt ie beter bijv.)
Anyway het zal wel ietsie voordeliger zijn voor je motor jah..
heb je denk ik wel gelijk in.

Ik zie het alleen dat m'n dashboard metertje (zo onnauwkeurig als wat natuurlijk) nu minder ver opkomt. Dus die meet minder warmte.
Ik dacht dat die sensor de koelvloeistof meet zodoende...
Jah maar je koelvloeistof heeft vrij weinig emt dit verhaal te maken, aangezien je radiateur aan de voorkant zit.
En hij zal nu echt niet zoveel beter gaan koelen dat het hele blok afkoelt en daardoor minder warmte opgenomen wordt in het koelcircuit.
Zoals ik al zei, de koeling hangt ook zeer sterk van het weer af, als ik met regen over de snelweg rijd blijft ie zelfs onder het eerste streepje als ik rustig rijd (als we het platte streepje ff als 0 beschouwen). Is het daarentgen mooi warm weer dan zittie er al een stuk boven. Dus denk ik dat die motorkapbekleding hier vrij weinig mee te maken heeft.
En hij zal nu echt niet zoveel beter gaan koelen dat het hele blok afkoelt en daardoor minder warmte opgenomen wordt in het koelcircuit.
Zoals ik al zei, de koeling hangt ook zeer sterk van het weer af, als ik met regen over de snelweg rijd blijft ie zelfs onder het eerste streepje als ik rustig rijd (als we het platte streepje ff als 0 beschouwen). Is het daarentgen mooi warm weer dan zittie er al een stuk boven. Dus denk ik dat die motorkapbekleding hier vrij weinig mee te maken heeft.
-
- Contacteer:
Dat begrijp ik... Maar toch ben ik er van overtuigt dat hij nu z'n warmte beter kwijt kan.
Ik spreek dus vooral over warmte gegenereerd door de Turbo. Want das wat alles extra warm maakt.
Openluchtfilter zuigt nu dus ook makelijker koudere lucht aan....
Ik spreek dus vooral over warmte gegenereerd door de Turbo. Want das wat alles extra warm maakt.
Openluchtfilter zuigt nu dus ook makelijker koudere lucht aan....
Over warmteafvoer gesproken: kan iemand me een antwoord geven waarom die ventilator van de radiateur naar binnen blaast, alle warmte wordt als het ware gerecycled!! Ik denk dat hierdoor de temperatuur te ver oploopt in de file, en voor het starten met warme motor.
Voordat je een gat knipt in je motorkap, kun je de ventilator niet aan de andere kant plaatsen of iets dergelijks; naar buiten met die hitte.
Voordat je een gat knipt in je motorkap, kun je de ventilator niet aan de andere kant plaatsen of iets dergelijks; naar buiten met die hitte.