spruitstuk optische tuning??
Gasten
Mjn spruitstuk is gewoon lelijk zal wel bij veel onder ons zijn waarschijnlijk. Weet iemand toevallig iets van een hoes ofzo diek hier omheen kan doen of wat dan ook dat het onder de kap er wat netter uitziet?
En de alufolie die de warmte van het spruitstuk tegenhoud heeft iemand deze ook vervangen voor iets veeel netters?? tell me tell me
ojah fotootje zou vet zijn
de groeten
Mjn spruitstuk is gewoon lelijk zal wel bij veel onder ons zijn waarschijnlijk. Weet iemand toevallig iets van een hoes ofzo diek hier omheen kan doen of wat dan ook dat het onder de kap er wat netter uitziet?
En de alufolie die de warmte van het spruitstuk tegenhoud heeft iemand deze ook vervangen voor iets veeel netters?? tell me tell me
ojah fotootje zou vet zijn
de groeten
ff in aanda8 komen met deze poll krijg zo weinig reactie!
zo nu staat ie weer bovenaan de latest posts
zo nu staat ie weer bovenaan de latest posts
-
Er zit gewoon een hitte schil...deze zou je kunnen vervangen als je dat mooier vindt. Lijkt mij een beetje overbodige 'tuning' 

-
-
tevens goed het verschil te zien tussen een Willi (rond) spruitstuk en een 16v (vierkanten buizen).
Jah dat is toch lelijk moet je toch iets aan kunnen doen!
Als ik kijk onder de kap het eerste wat ik zie is zo.n verroest spruitstuk
Als ik kijk onder de kap het eerste wat ik zie is zo.n verroest spruitstuk
-
...volgens mij snap je niet helemaal hoe auto's werken...
-
Maar als je het niet mooi vindt kan je er best een latex verfje overheen halen!!

Laatst gewijzigd door Robert dB. op vr 14 jun 2002 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
ehhhm een auto is toch als je op het pedaaltje gaat staat je vooruit gaat duuuuuhhh iedereen weet da toch
ik wil gewoon iets van een mooie kap eromheen thats it.
en jah latexverfje zal wel goed komen jah kunt het ook mooi opstucen!
ik wil gewoon iets van een mooie kap eromheen thats it.
en jah latexverfje zal wel goed komen jah kunt het ook mooi opstucen!
-
Heb je weleens goed gekeken wat die happer in je motorkap doet?
das wel vet jah maar zal superduur zijn geloof ik ook en de hele moter moet eruit ofniet om het spruitstuk eraf te kunnen halen
-
- Moderator
- Car: MB
waar maak je je druk om Martijn. Dit vind ik persoonlijk een beetje onzin. Ik snap best dat je het liever mooi wil hebben maar zo is het nu eenmaal bij iedere auto. En dat verschromen lijkt me niet nodig (mijn mening)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
een al geroeste uitlaat kan je niet verchromen.
o-tuurlijk stralen gaat best en er komt ook wel wat chroom op. 1 maand. (i've done it)
Ook vernikkelen lukt even (not) goed.
voor technici: dat komt doodat roest kleine putjes in je materiaal maakt, en electrolytische behandelingen 'komt' niet in putjes.
dan kan je er nog hittebestendige verf op spuiten. (eerst stralen natuurlijk) tot 600 graden!! tuurlijk: hmm.. 2 weken. (i've done it)
voor techinici: hittebestendige verf is heel poreus, en houdt absoluut geen vocht tegen. Dus in no time roest onder de lak.
dan kan je ook nog eens diep in de buidel tasten en een keramische 'lak' kopen. (ik zei het al: eerste stralen) tot 1200 graden, ook tuurlijk: nou 1.5 maand maximaal. (i've done it)
Voor technici: door temperatuursverschillen en verschillen in uitzetting komen er al snel barstjes in het keramiek. Je mag het ook maar heeel dun opbrengen.
endan..
herinner je de ouwe gietijzeren potkachels van vroeger. Die werden opgepoetst met: kachelzwart. Zo heet dat spul, ziet er een beetje uit als schoensmeer.
beetje losseroest verwijderen met staalborstel en poetsen maar. iedere 2maand herhalen. i've done it
overigens heeft reno het dus erg moeilijk met al die hete uitlaten zo achter dat blok. De luchthapper zit er niet voor de show op. (he jammer) ga je die koelende luchtflow verstoren dan wordt je uitlaat veels te heet. (scheuren,onderdelen te heet,brand)
o-tuurlijk stralen gaat best en er komt ook wel wat chroom op. 1 maand. (i've done it)

Ook vernikkelen lukt even (not) goed.
voor technici: dat komt doodat roest kleine putjes in je materiaal maakt, en electrolytische behandelingen 'komt' niet in putjes.
dan kan je er nog hittebestendige verf op spuiten. (eerst stralen natuurlijk) tot 600 graden!! tuurlijk: hmm.. 2 weken. (i've done it)

voor techinici: hittebestendige verf is heel poreus, en houdt absoluut geen vocht tegen. Dus in no time roest onder de lak.
dan kan je ook nog eens diep in de buidel tasten en een keramische 'lak' kopen. (ik zei het al: eerste stralen) tot 1200 graden, ook tuurlijk: nou 1.5 maand maximaal. (i've done it)

Voor technici: door temperatuursverschillen en verschillen in uitzetting komen er al snel barstjes in het keramiek. Je mag het ook maar heeel dun opbrengen.
endan..
herinner je de ouwe gietijzeren potkachels van vroeger. Die werden opgepoetst met: kachelzwart. Zo heet dat spul, ziet er een beetje uit als schoensmeer.
beetje losseroest verwijderen met staalborstel en poetsen maar. iedere 2maand herhalen. i've done it

overigens heeft reno het dus erg moeilijk met al die hete uitlaten zo achter dat blok. De luchthapper zit er niet voor de show op. (he jammer) ga je die koelende luchtflow verstoren dan wordt je uitlaat veels te heet. (scheuren,onderdelen te heet,brand)
dat was ik jah en zie je ben niet de enige die er last van heeft! zie vorige post en die kachelpoets thanx man dat moet ik hebben
aangezien er geen andere oplossing is dus
Zoiets verkoopt toch ook gewoon beter (als ik hem al zou verkopen)
aangezien er geen andere oplossing is dus
Zoiets verkoopt toch ook gewoon beter (als ik hem al zou verkopen)
je kan er toch ook van dat hitte-tape omheen draaien? ziet er uit als ingezwachtelde enkels..... maar het kan.... is speciaal voor spruitstukken.
geen idee of je uitlaat dan gewoon te heet wordt en scheurt overigens, maar het kan....
geen idee of je uitlaat dan gewoon te heet wordt en scheurt overigens, maar het kan....
there is no spoon.
Tja Slim-anus, Als je een pedaal van een auto intrapt gaat deze niet automatisch vooruit, maar in sommige gevallen wel.
Koop een nieuw spruitstukkie en kijk maar hoelang deze chroom blijft...
Ook een leuk baantje is opschuren en bij de verfzaak verf halen die een gigantische hitte aankan.
Koop een nieuw spruitstukkie en kijk maar hoelang deze chroom blijft...
Ook een leuk baantje is opschuren en bij de verfzaak verf halen die een gigantische hitte aankan.
anders koop ik gewoon 12 nieuwe elke maand gewoon 1 kan ik zeker een jaartje vooruit goed iedee van je man thanx
plaatje!!! als het van gietijzer is schijnt het niet te kunnen. (maar je mag best proberen hoor
)
Het staat natuurlijk wel heel racy, en je motorruimte blijft ook nog eens veel koeler. Koel: het heeft nog functie ook!

Het staat natuurlijk wel heel racy, en je motorruimte blijft ook nog eens veel koeler. Koel: het heeft nog functie ook!
Waar gaat dit in godsnaam over????? Dat je je schoonmoeder nou niet mooi vindt, ok, maar als je nu over een spruitstuk begint wat achter de motor zit en onder de motorkap... Mijn god....

Nog even en we vinden de bodem van de auto niet mooi...

Nog even en we vinden de bodem van de auto niet mooi...
-
- Contacteer:
Je kan hem ook gewoon elke week met velgen zilver in spuiten. Dat blijft wel een weekje zitten , je ruikt het alleen wel goed als ie warm is .