Karten. Wat is een goeie, mooie, leuke, spectaculaire baan?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Howdy.

Zoals de titel al min of meer 'verraad', ben ik dus op zoek naar een goeie, mooie, leuke, spectaculaire kartbaan.

Ik weet dat er erg veel zijn, maar ik weet niet welke vet zijn.

Misschien dat mensen hier wel wat meer ervaring hebben met dergelijke banen en misschien wat kunnen aan- of AFraden.

Als je iets aan- of afraad, zet er dan efffies bij WAAAROM!
Het liefst van de aan te raden banen effies adres en tel nr als je dat hebt.

En het gaat mij (ons) vooral om het rijden.
Leuke bar en gezelligheid is natuurlijk altijd goed, maar niet het belangrijkste!
Een vette baan is 'top-priority'!
EN goede karts zijn natuuuurlijk ook zeeeer belangrijk!!

Let me know people!

tenks!

mazzl.
Nick (germanstyle)

Nordhorn Karting (net over degrens bij Enschede/Oldenzaal)
Echt een leuke baan, heel lang en heeft een paar bochten waar je echt na moet denken hoe je die moet rijden en ook veel bochten waar je door lef heel veel tijd wint.
http://www.nordhornkarting.com

Of Nijverdal:

Leuke baan met een paar gave bochten. Ze willen weer gaan verbouwen hoorde ik.
Je kunt er ook nog bowlen, poolen e.d.

Heeft geen URL dacht ik zo
Ben

Huizen sux, rotbaan en karts rijden op gas niet vooruit te branden, en je staat veel met pech langs de ant en dan kan je achteraan beginnen :evil: Coronell sux. of hoe je het ook typt.
spir@l
Contacteer:

Die NordHorn ziet er erg cool uit!

maarr...eehh.....wel een bietje ver voor mij....
kan ik om te beginnen al van de ene kant van NL. naar de andere "karten"....

Misschien iets ietsie pietsie dichterbij iemand??

Thanx Nick.

Ben: -> Is dat 1 baan?? Coronell in Huizen?? En die is dus prut?? Okilidokili!
Thanx!

nog meer??

Oh...ik had vernomen dat die baan in Oss ook niet echt goed was....Klopt dat??

mazzl.
dennis16v

heb vroeger heel wat banen gezien. en nijvedal was toch echt 1 van de beroerdste samen met heereveen. tjezus wat een dramabanen.

ikzelf ga nu regelmatig naar hoogeveen toe. kleine baan. wienig te beleven maar de baan opzich is enorm leuk. aangelegt door de eigenaart die ook kampion karten is geweest.

daarnaast is delft wel grappig. wat meer in de buurt heb je emmen en groningen wat wel leuk is.

daarnaast kan je erg gemakkelijk ronderecords breken in emmeloord omdat daar bep. bochten uit strobalen bestaat. dus na een paar keer met ze allen fors in die balen te rijden heb je in 1x 2 bochten minder. gnagna
Anonymous

Nijverdal vond ik wel grappig, paar rare bochten

Almelo heeft er ook 1 met een bruggetje...wel grappig

ga niet naar oldenzaal want die karts zijn traag en de baan is ook niet je van het

nordhorn karting ja..als je in hengelo in omstreken HOT radio beluisterd word je helemaal ziek gegooid met die commercial van ze...

nordhorn karting, entertainment zonder grenzen..jaja..met snitzel restaurant
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 13 jun 2002 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Contacteer:

me broertje en ik zijn al een tijd de snelste op Bleekermolen amsterdam, maja, baan is minder snel geworden (meer hairpins) en de karts rijden op gas (is goedkoper natuurlijk).

verder komen er wel veel lekkere dames en het is er gezellig, maar dat is het al gauw als je met een grotere groep bent.

dus wie gaat ons een keer verslaan?? :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Nick (germanstyle)

Die kartbaan in Almelo is toch al een 1,5 jaar dicht .... Die is toen dichtgegaan omdat de eigenaar toen bij Miracle Planet die kartbaan begon (maar nu is heel Miracle Planet al weer dicht)

In Miracle Planet komt nu binnenkort een kartbaan van Coronel.
Nick (germanstyle)

Ray, we starten een keer een RTC kartavond op... lijkt me leuk!! ... doen jij en ik de organisatie.
spir@l
Contacteer:

Bleekemolen ken ik ja....

Maar dat is misschien ook wel de rede dat ik hier vraag voor VETTE banen.

Vriend van me zegt dat die baan ook niet alles is...

En tja....gezellig is het natuurlijk altijd als je met een groep gaat karten.
En leuke meissies helpen daar natuurlijk ook bij, maar =het gaat mij echt om het racen!
Mooie, goeie baan en snelle goed werkende karts!

Oh ja...
Alleen aan plaatsnamen heb ik nie zo heel erg veel...
Als je toevallig een naam of adres of tel nr hebt...
Dat werkt wat makkelijker.

THANX Kart fans!
Ben

spir@l schreef: Ben: -> Is dat 1 baan?? Coronell in Huizen?? En die is dus prut?? Okilidokili!
Thanx!

mazzl.
Meerdere banen ik vind ze nix. Het enige wat lekker was toen ze nog op benzine reden was dat je onder de tunnel die in een bocht loopt lekker glijdend doorheen kon gassen en net voor de bocht zit een nouwe s bocht die is wel leuk, en over de brug heen was leuk want dan kwam je flink los maar dat is verleden tijd.
Ben

Welke banen hebben nog karts op benzine? Ik ging toen der tijd elke zondag karten, maar sinds ze op gas rijden kart ik niet meer.
spir@l
Contacteer:

Kheb zelf trouwens vroeger veel in Valkenburg gekart... (vakanties... :) )
Was een beetje een klein baantje, maar wel errug lachen!

Vriend van me nog een flinke klapper gemaakt!
Zelfs zn helm vloog van zn kop af!!! :lol:
But no harm done.

Lijkt me lachen om een "RTC-kart-day" te hebben een keertje!!
Want lachen is zoiets ALTIJD!!!
Lekker kloten in die herrie-bakkies...

mazzl.
Laatst gewijzigd door spir@l op do 13 jun 2002 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
spir@l
Contacteer:

Rijden ze nou overal op gas dan?!?!?!?!!?

dat sucks behoorlijk dan!

Ik heb het al een tijd niet meer gedaan merk ik....

DAmn!

Maar dan gaan ze toch ook een stuk minder snel?!?!?!
Of nie??

:(

:evil:
Anonymous

tilburg geen gas en een hele vette baan zelfs met een bruggetje!!!!! :D
Rudo

Krijn, in Zwanenburg zit wel een leuke baan. Ook met een bruggetje én een verdieping! Is voor jou niet al te ver weg en zeker de moeite waard om te proberen! :D

(ik zal ff adres opzoeken)

Iemand: weet iemand hier hoe de baan in Limmen is? (Sven??)
turborap

Tilburg: mooie baan, goede karts, wel hopen dat ze het dak gemaakt hebben of dat het goed weer is

Utrecht: Zeer lange mooie baan, je kan geen specifieke kart regelen, karts zijn redelijk

Uden: K*t karts (5 sec. verschil tussen snelste/langzaamste), geen grip

Eindhoven: Spectaculaire baan (nieuwe kombocht), redelijke karts, meestal kan je een kart regelen.

Bleekemolen A'dam: alleen kleine baan geprobeerd, landingen na SPRONGEN! kunnen hard aankomen, weinig grip, trage karts
clio_rally
Contacteer:

Ik ga meestal naar Bleekemolen Delft, hier om de hoek. Wel een ok baan. Zit een hele snelle bocht in als je naar beneden komt. Even opletten bij de hairpin, en je hebt, vindt ik, een paar hele mooie plekken om in te halen, wat best belangrijk is. Verder wel karts op gas, maar wel betrouwbaar. Als er al iets kapot gaat, zit je meteen weer in een ander.

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
catrinus

Ik ga altijd naar veendam toe. Het is daar vrij rustig(vooral op zondag) en ze hebben daar goede karts (benzine) plus een brute baan (600m lang). Verder hebben ze nu lasergame en sumo worstelen.

Harderwijk is ook wel een coole baan. Vooral na de viaduct. Daar komt een hele brute 180 graden bocht. En na afloop kun je daar lekker eten.

Groningen is ook leuk maar het is daar mega druk. Soms zo druk dat ze niet eens de tijd hebben om hulpmiddelen te monteren zodat je dichter bij de pedalen komt. Verder kleeft de baan vreselijk (je kunt niet eens lekker driften) en de karts rijden op gas.

Verder ben ik (nog) niet gekomen kwa kartbanen.
There will be plenty of time to rest when your dead
Anonymous

hoe beter de kleef hoe beter de baan!
Rudo

Hier even een linkje naar een kartbaan in Zaandam. Ze claimen de langste baan van Noord-Holland te hebben, en karts die niet begrenst zijn! :D :

http://www.kartcity.nl/framezaanstad.htm

En hier de link naar Zwanenburg:

http://www.silverstone.nl/site.html

Hier nog even wat informatie over De Fabrique in Utrecht, volgens sommigen een baan waar je geweest moet zijn!!:

http://www.kartinfo.nl/indoorkart/defab ... recht.html
speedline

Er schijnt een Nederlandse kartbaan (geweest !?) te zijn met een 2e IJS-circuit. Voor de driftliefhebbers onder ons een must :D Iemand een idee waar deze gelegen is/ was ?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

speedline schreef:Er schijnt een Nederlandse kartbaan (geweest !?) te zijn met een 2e IJS-circuit. Voor de driftliefhebbers onder ons een must :D Iemand een idee waar deze gelegen is/ was ?
Den Haag..

UITHOF :D super bruut.
Merijn
Über-Spammer

turborap schreef:Uden: K*t karts (5 sec. verschil tussen snelste/langzaamste), geen grip

Eindhoven: Spectaculaire baan (nieuwe kombocht), redelijke karts, meestal kan je een kart regelen.
Uden: Mee eens, die karts zijn echt heel erg verschillend. Op zich zijn ze niet zo slecht, maar het is wel frustrerend als ze je soms op het rechte stuk gewoon voorbij gereden komen! Verder vind ik de grip wel okay. Niet té veel, want dan is er ook niks meer aan. Je moet wel het gevoel hebben dat je een bocht goed instuurd en wanneer je dat niet doet dat je ook op je vingers getikt wordt... De indeling van de baan vind ik wel okay. Materiaal is niet alles, vooral de helmen zijn slecht. Wel nieuwe overalls geloof ik. En een voordeel: verplicht een ribprotector!

Eindhoven: Inderdaad een spectaculaire baan, maar op de 'begane grond' in het bochtige gedeelte echt griploos als je een beetje van de ideale lijn afwijkt! Dat is gewoon jammer voor de huis-tuin-keuken karter. Verder echt leuk, ja... Bocht na start-finish is GAAF! :)

Nijmegen: Leuke baan, maar niks aparts. Veel grip, competatieve karts en goed materiaal (helmen, overalls).

Oss: Leuk, maar slechte karts. Leuke fly-over en timing-systeem op het stuur. Verder niet zo heel speciaal. Wel leuk om een keer gereden te hebben. Wel erg pijn aan je rug na afloop! Althans, ik wel...
Anonymous

Ray (Zonnebril) schreef:me broertje en ik zijn al een tijd de snelste op Bleekermolen amsterdam, maja, baan is minder snel geworden (meer hairpins) en de karts rijden op gas (is goedkoper natuurlijk).

verder komen er wel veel lekkere dames en het is er gezellig, maar dat is het al gauw als je met een grotere groep bent.

dus wie gaat ons een keer verslaan?? :)
Je weet zelf ook wel dat JIJ altijd 2e bent en IK 1e. gna gna gniffel gniffel 8)
spir@l
Contacteer:

zeer vriendelijk bedankt mensen!

Die in Zwanenburg, utrecht en Zaandam zijn voor mij erg goed te bereiken.
En schijnen dus nog goed te zijn ook!!

GRRREAT!

Ik ga ze gewoon allemaal wel effies langs... :)

Mazzl!

En misschien tot ziens op de baan!! >-) :)
Anonymous

Rotterdam Spaansepolder: leuke kleine baan met in de zomer ook een klein stukje buiten over asfalt.

Zwijndrecht: slechte baan met gaten in weg. karts zijn wel goed en je kan overal inhalen.

Dordrecht: leuke baan, met "parkeergarage omhooggaarondje". Wel altijd heel druk met bedrijfsfeestjes.
Plaats reactie