geen wiellagers? wat dan?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Jongens ik heb speling om mijn linker voorwiel maar tijdens het ruijden heb ik geen last van gezoen (wat dus schijnbaar gebruikelijk is). Wel heb ik dat ik in de bochten een beetje een schrapend geluid heb. De bout op de as is het ook neit want je kunt hem aandraaien wat je wil maar het wiel blijft speling hebben. Wat is dit? help me

groeten anus
Merijn.V
Contacteer:

De kruiskoppelingen van je aandrijfas misschien?
Serge1916V

Als je een gezoem hoord dan is het je wiellager.
Je merkt het ook als je de ene kant instuurd dan word het geluid harder en als je de andere kant in stuurd dan word het minder.

EN als je door de bocht gaat en je hoort een geschraap dan moet jeh em snel gaan vervangen voordat je wiel eraf loopt tijdens het rijden. :D
Anonymous

Nope geen gezoen en beide kanten is het geluid het zelfde het zit echt in mijn wiel niet in de kruiskoppeling?

toch mijn lagers dan? weet het echt niet

wat kost dit trouwens omdit te laten maken?
jeroen.k

Heb hetzelfde probleem met de 19, zijn je aandrijfassen (dus geen zoem wel shrapend geluid in de bochten), kosten? Op de sloop 30 euro voor een aandrijfasje en dan nog erin zetten. Bij jou dus 2 keer als je het allebei de kanten op hebt.

Alleen als je ook speling op je wiel zelf hebt dan zou ik ook eens naar je stuurkogel kijken, als die op is hoor je nix, maar dan kun je wel flinke speling op de wielen hebben.
Serge1916V

Mijn lager is ook gaar!!
Maar als ik zo zit te frutsen aan mijn wiel lijkt hte toch echt dat ik geen speling heb, maar als ik tussen de 50 en 80 km/h rijd dan heb ik wel speling en is het ook zeker de wiellager.
Wiellager kost voor een Renault 19 78 euro. :(
BIj mij word ie maandag tijden de APK erop gelanceerd :D
Anonymous

op http://www.auto-onderdelen.com kost een wiellagerset 50 euro? moet je maar eens kijken.

Hmmm het zoiezo dus uit elkaat moeten laten halen volgende week heb ik een afspraak zal het dan wel zien word weer een duur geintjeh zeker?
clio_rally
Contacteer:

Wiellagers kun je ook vaak bij de lager-boer kopen va skf ofzo. Moet je uit zien te vinden wel nummer Reno gebruikt, kun je het direct kopen. Reno maakt de lagers ook niet zelf...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
robert

als je buitenmaat opmeet "D" en de maat van de as "d" en de breedte "B" en je weet wat voor soort lager het is (bv enkelrijige kogellager, hoekkontectlager, kegellager..)
dan zoek je op net even een catalogus. van skf bijvoorbeeld, en dan heb je het lagernummer. Die zijn voor alle merken gelijk. Loopje naar de ijzermaterialenzaak en bestel je em gewoon.

of -again- gewoon naar de brezan.

sim-pel!
Plaats reactie