Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Ha gasten,

Nou, ik heb mijn hele turbo vandaag weer opgebouwd (motor opgetuigd, koplampen erin en bumper d'r an), nadat ik de drijfstang- en hoofdlagers had vervangen. Toen kwam het uur van de waarheid, de gt achter de mercedes 190d van mijn pa gehangen, en aanslepen (het blok zat nogal vast, startmotor kreeg 't niet voor elkaar), dus met sleepkabel achter de 190 aan en in de 2 koppeling op laten komen....

Nou, dat was geen succes, want de motor kwam dus niet los!! :sad: Het apparaat hing achter de 190 met blokkerende wielen op een gegeven moment, koppeling stinken en dus motor niet los...

Ben ik de afgelopen 2 weken voor bijna nix bezig geweest... :sad: damn!!!

Wie heeft er nog een blokje in de aanbieding? (moet dus gegarandeerd GOED lopen) :smile: Ik heb het dan over blok + eventueel cilinderkop, alle andere meuk heb ik nog wel.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Pieter
Contacteer:

Ik heb die witte gtturbo nog (http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 99&forum=6). je mag het blokje overnemen van mij, hij loopt goed, alleen ik heb dus geen vertrouwen meer in en slechte ervaringen met de hele auto. Je moet anders maar even komen luisteren, dan kun je hem nog horen lopen, hij zit er nog in en we kunnen het motortje gewoon even starten.

De prijs, daar komen we wel uit. Eerst moet je maar eens komen luisteren of je vertrouwen in het blokje hebt. Je mag ook de auto in z'n geheel overnemen van mij. Heb je ook mooi wat reserveonderdelen.

mail me eventjes, want ik wil ook heel graag van die auto af en als jij er wat aan hebt kunnen we en leuke prijs afspreken.

groeten Pieter
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Bassie, kijk je blok gewoon ff na voordat je je in de kosten jaagt! Hoe kan je blok nu opeens zo vast zitten? Misschien is het iets met de versnellingsbak of zo. DENK GOED NA wat je misschien verkeerd heb gedaan. Het is misschien makkelijk om te zeggen "hup, nieuw blok en geen gezeik" maar een echte freak zal proberen DIT blok weer aan de praat te krijgen....

Ach, mocht het echt niet lukken, dan weet ik nog wel iemand die een 1989 blok verkoopt (ALLES ERBIJ, interkoeler/turbo/ radiateur/filter zelfs de uitlaat!) voor 1350,- (Die gek wilt een clio blok in zijn renault 5 leggen en heeft hier dus niets meer aan) Ik heb zelf nog blokken zat (3 of zo) maar die doe ik (NOG) niet weg, eerst laten checken welke ik gebruik en welke ik eventueel reserve hou.

De groeten!
Michel S.
Contacteer:

Misschien een raar ideetje, maar rol de auto eens op terug en zet hem in de 2de versnelling. Misschien helpt dat. Kan niet veel zijn. Met hoeveel NM heb je de lagerschalen aangetrokken???

Ik hoor het wel

Mzzl
Menno

Niet toevallig, in een poging vriendelijk te zijn voor je torretje, een overmaat aan oncomprimeeerbare olie in je verbrandingskamer?
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Grossie - sorry ik heb al een ander blok gekocht, van Tackinardie. Ik ga het daarmee proberen.

Jetab - Ja je hebt eigenlijk wel gelijk, maar dit is mijn 3e gt en in al die tijd dat ik ze heb gehad heb ik in TOTAAL 200 KM kunnen rijden :smile:

Mclain - uit mijn hoofd: hoofdlagers met 7.0 NM en drijfstanglagers met 5.0 NM (moest eigenlijk 5.5-6.5 en 4.5 zijn volgens Renault, maar die zeggen wel meer :smile: ). Ik denk niet dat ze te vast zitten.

Menno - Wat bedoel je precies???
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Menno

Ik neem aan dat je alles rijkelijk van olie hebt voorzien tijdens 't in elkaar zetten. Ik heb wel eens een alpine turbo blokje gehad waarbij zoveel olie in de verbrandingskamer stond, dat dit tijdens een compressieslag niet meer weg kon. Je motor kan dan met geen mogelijkheid meer ronddraaien, totdat je de bougies er uit haalt. 't is te vergelijken met een waterslag
Michel S.
Contacteer:

Heel oud topic wat ik effe omhoog schop. Ik denk dat ik weet wat het probleem was.

Is het trouwns al opgelost??

Heb het probleem zelf laatst ontdekt.
Als je de drijfstang lager kapjes verkeerd om monteerd krijg je er geen beweging meer in.

Kan dat het zijn geweest???
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Plaats reactie