ik heb een probleem. Gister zette ik me auto bij de Mac neer in maastricht, kom ik een half uurtje later terug, wil me deur openmaken, kan ik de sleutel niet omdraaien. meerdere malen geprobeerd op verschillende manieren, maar nix hielp, hij wilde echt niet meer.
Het slot doet het verder nog goed, alleen moet ik nou in de passagierskant de bestuurdersdeur gaan openmaken van binnenuit en dan weer omlopen, enz...erg irritant.
Nou vraag ik me af wat het is, ik heb er nog niet erg goed naar gekeken, maar ik vind het zo raar. Heb er nog niet eerder last van gehad en de rest van de sloten van de auto doen t prima. Er is geen braakschade of iets dergelijks, kan ook niet, want ik heb m continu in de gaten gehouden, er is geen kip bijgeweest.
Heb er al zooitje WD-40 ingespoten, maar dit helpt nix. Heb dit gedaan omdat ik de indruk had dat de tandjes aan de binnenkant van het slot vastzaten omdat je ze niet hoorde 'ratelen' als je de sleutel in het slot doet...
iemand een idee/tips?
[clio] deurslot kapot???
haal het deurpaneel er eens af, kijk eens hoe het daar zit. als het nou echt niet meer wil zal je toch een nieuwe moeten.....
Immer wieder die verdammte Holländer
ik ga er vrijdag mee aan de gang....alleen heb ik nog nooit een deur open gemaakt...Iemand enig idee waar ik naar moet kijken? Ik neem aan dat de cilinder zelf niet uit elkaar kan...toch?Ray (Zonnebril) schreef:haal het deurpaneel er eens af, kijk eens hoe het daar zit. als het nou echt niet meer wil zal je toch een nieuwe moeten.....
Nouja..ik kraam maar wat onzin uit..ik ga eerst wel aan de slag, als ik er niet uit kom, horen jullie het wel...
cilinder kun je inderdaad niet zelf uit mekaar halen (is al zo klein)...als dat ding kapot is zou je dus andere sloten aan moeten schaffen, opzich niet zoveel werk..en op de sloop hebben ze die dingen altijd wel op voorraad (stuk goedkoper dan nieuw) ...alleen moet je dan je contact slot ook doen, da's een heel gepiel... ik heb dat dus niet gedaan en heb nu 2 sleutels...1 voor de portieren en 1 voor het contact...maar ja went snel 
[edit]
de cilinder zit vergrendeld met een ijzerenplaatje, deze kun je er zo (of met enige kracht) ervan af schuiven en dan kun je de cilinder naar buiten drukken...verder valt er weinig aan te ontdekken..[/edit]

[edit]
de cilinder zit vergrendeld met een ijzerenplaatje, deze kun je er zo (of met enige kracht) ervan af schuiven en dan kun je de cilinder naar buiten drukken...verder valt er weinig aan te ontdekken..[/edit]
1 sleutel...2 sleutels....kan me op het moment niet veel boeien,als t maar weer werkt....Yr! schreef:cilinder kun je inderdaad niet zelf uit mekaar halen (is al zo klein)...als dat ding kapot is zou je dus andere sloten aan moeten schaffen, opzich niet zoveel werk..en op de sloop hebben ze die dingen altijd wel op voorraad (stuk goedkoper dan nieuw) ...alleen moet je dan je contact slot ook doen, da's een heel gepiel... ik heb dat dus niet gedaan en heb nu 2 sleutels...1 voor de portieren en 1 voor het contact...maar ja went snel
[edit]
niet elke cv is met ab...helaas..
anyway, haaz mocht het spul dus echt kapot zijn zou ik als ik jou was ff op de sloop een slotenset halen...was 40 euro voor mij toen...
anyway, haaz mocht het spul dus echt kapot zijn zou ik als ik jou was ff op de sloop een slotenset halen...was 40 euro voor mij toen...
Toch zonde op zo'n moment dat er op een 1.4S geen cv zit en al helemaal geen afstandsbedieningmartijnanus schreef:bij mij doen ze het geen 1 van 2en heb je toch een afstandbediening voor ofniet?

Wel jammer btw, wil ik nog wel een keer inbouwen...
-
mooie reden om sloten dicht te lassen en cv aan te schaffen
if it isn't possible it is not impossible
weet toch wel zeker dat ik daar op dit moment geen geld voor heb....cliomaniac schreef:mooie reden om sloten dicht te lassen en cv aan te schaffen
als ik dit slot niet helemaal goed meer krijg, wissel ik de sloten van de deuren om, dan maar een k*tslot aan de passagierskant, die doe ik toch 99% van de keren van binnenuit open...Als ik dan weer poen heb, koop ik wel een keer een nieuwe....
nice....tnxmartijnanus schreef:roy signaalkabeltje heeft nog een cv setje liggen!