Mijn Willi ingeruild en 24 uur later vakkundig gesloopt

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Merijn.V
Contacteer:

Na een lange wederzijdse proefrit, Boris in mijn Willi (ca. 50 km) en ik in zijn T4, zijn we tot de conclusie gekomen dat we de wagens gingen omruilen.

Daarnaast heb ik nog een bedrag bij de volvo moeten leggen, wat de Willi feitelijk een beetje geweld aandoet, maar als je de koerslijsten moet geloven mag ik m'n handjes 5 keer dichtknijpen, dus ben ik akkoord gegaan.

Redelijk tevreden, ik hou van volvo's en heb altijd een T4 willen hebben, maar m'n Willi waar ik al m'n zakcenten in gepompt heb en die ik ook altijd had willen hebben, die deed ik toch wel weg met een gebroken hart. Ik heb gewoon een auto nodig die geschikter is voor gezin, files, etc.

Zondag kreeg ik Boris teleurgesteld aan de telefoon, of ik niks verzwegen had, want hij had rustig gereden en nu was de bak verrot. Na een tijdje praten kreeg ik het gevoel dat er iets aan de aandrijfas mankeerde.

Nu kreeg ik laatst deze link van hem, en ik mag toch wel constateren dat "m'n" Willi vakkundig gesloopt wordt. :evil: Lees en huiver:.....................

http://www.gummen.org/newforum/forum_me ... id=0119367

En als je dan nagaat hoevel geld ik erin gepompt heb en hoe vreselijk snel het beestje wel niet was..... *vraag maar aan opa :D *
Jeroen V
Contacteer:

dat is echt genaait
Jeroen
Contacteer:

Zo lekker dan..

Maar ik begrijp uit de verhalen dat Boris dus niet de schuld bij jou legt.

Maar het is zwaar k*t als je dit over je ouwe auto moet lezen.
Steven
Car: M536

Hij was dus, als ik het goed begrijp, naar die circuitdag van gummen.net geweest. Kreeg daar problemen met die aandrijfas, de anwb heeft em verder gesloopt alvorens em op de oprijwagen te zetten?

Tering, das aardig naadje :S Ik zou de ANWB dus echwel aansprakelijk stellen.

Zonde :(
Mickael

He marinus,

Ach he nu weet jij dus ook dat het niet jou schuld is met zijn verborgen gebreken. Hij cq ANWB heeft het gesloopt. Zou jou wel ets van rust moeten geven.

Het is echter waarschijnlijk dat dit jou toch 'pijn' doet aangezien de kosten die jij hebt gehad met deze auto.
Merijn.V
Contacteer:

*KNIP* Ja, misschien moeten zoveel mogelijk mensen dit weten.

We weten allebij dat de clio gewoon goed was, okay een aandrijfas kan altijd
problemen geven, of misschien was het de homokineet, of noem maar op (dat
moet achterberg morgen nog uitzoeken)

Maar de auto was nog tip top totdat de anwb erbij kwam. Op dat as
probleempje na dan.
Ik ben nog nooit zo erg genaaid in m'n leven.

ik dacht dat die kerels wel wat verstand hadden

*EINDE KNIP*

Boris legt de fout inderdaad niet bij mij, na een stukje discussie van mijn kant.

Maar verkocht of niet, het blijft mijn kindje, ik heb hem snel gemaakt, ik heb hier voor het eerst het kart gevoel gehad met een personenwagen. Kortom, scheiden doet leiden en als mensen dan de boel slopen, dan baal ik daar van.....
jeroen.k

Dit is echt focked up man! ik zou die tweede gast al niet eens meer hebben laten rijden (die eerste ook niet, tenzij ik er naast zou zitten). Als ze dan ook nog eens stilstaand gaan lopen fokken met mn auto dan zou ik hem er dus echt wel aan zn oren uitrekken (hoeveel koppen die ook groter is).

Dit lijkt me dus echt kut voor je Marinus, het blijft toch ltijd je kindje zo'n auto en van je kinderen moeten ze afblijven! :(

Hoop hier veel over te horen in het nieuws! (dan wordt er tenminste wat aan gedaan)
Merijn.V
Contacteer:

Ik zou zeggen check regelmatig de 'gummer-forum-link', en zodra ik een overzicht van de schade heb, dan hoor je meer van me.
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

WHAAAAT!?!?!!?!!?!?!?!?!! :(

2 ANWB-dudes die een vette willi de tieffus in helpen?!!?!?!!?!?!?! :evil:

Ik vraag me af....
WAAROM LAAT JE ZOIETS TOE?!
EN waarom sla je die gasten na zo'n "sloop-test" niet bewusteloos?!

Want die gasten zijn er nu toch vandoor?
Die zullen dus ook alles ontkennen denk ik.

Maar ja...je verwacht natuurlijk ook dat die ANWB mensen weten hoe je met een auto moet omgaan....

Echt ZWAAAAAAAAAR klote-kutteruk voor jouw ook Marinus!
Net je "precious darling" verkocht, word-ie de hoeren in gereden door een paar ANWB-sletten.

Ik vind het allemaal heel erg raar.
Volgens mij hadden die eikels gewoon effies een "lolletje" of zo.
Zo van: "oooohh...die bak is toch al naar de hoeren, dus trashen we hem wel effe compleet!" :(

Hou ons op de hoogte van deze waanzin Marinus!

succes voor jouw EN ook vooral de nieuwe eigenaar.

ps: Steven:-> ik denk dat die circuit dag niet van gummen.net was...(check de link maar.. :lol: )
Merijn.V
Contacteer:

*KNIP*
Tommy
11-6-2002 14:37:31 Re: Clio Williams van Boris NA de ANWB
--------------------------------------------------------------------------------
Het is niet normaal, iedereen heeft kunnen zien hoe ik en Djurre bezig waren om de oorzaak van de ratel te zoeken. We konden langzaam wel sturen en rijden, maar met gasgeven sloeg het door. DIe eikel van de ANWB gaat dan met 4000rpm koppelen met het stuur vol ingedraaid, terwijl hij bokt houdt ie het gas vast ipv los te laten. De auto gaat roken.
Djurre zegt: "Hou nou op!!! Straks staat ie in de fik!" omdat er opeens allemaal rook uit kwam na die overhitsige ANWB'er.

Hoe ging de krik eronder, niet voorzichtig, maar door de krik bijna DOOR de onderspoiler heen te duwen, bumper stond krom OM de krik heen.*einde KNIP*
jeroen.k

Dit doet mij denken aan twee heel erg gefrustreerde manetjes die door menig ander auto liefhebber tegen de vlakte geslagen zou zijn. Ik zou zoiets echt nooit toelaten! :( :evil: stelletje ##$%##@!#%%%^%%
Vos

Zulke dingen hoor je wel vaker. heb zelf een keer een polo'tje ingevoerd (sorry) ding lag nog geen 10 cm van de grond, kom bij de keuring en moet de auto om de rembank of zoiets maar dat ligt dus lager, klapt die gast toch met een rotklap op de bodem. Ik kwaad, zegt ie ja kan ik ook niks aan doen terwijl er daarnaast een hogere rembank was.

Dus zulke dingen moet je altijd "zelf" doen ook al mag het niet gewoon aandringen tis JOUW auto en niet die van hun.!
Clio 16v.....
Goof

Ai, dit doe pijn. :evil:
Je mag verwachten als je ANWB belt je geholpen wordt door gasten met de nodige know-how.
Wegscheuren met 4000 rpm lijkt mij dus niet onder know-how vallen :(
Waarschijnlijk had ik die eerste ANWB'er al dood geknuppeld op het moment dat ie het gas zover intrapt, maargoed.

Ruk dat dit met je "kindje' gebeurd, Marinus.
Merijn.V
Contacteer:

Ja en dan krijg dus die soort postings op gummer.org:

*KNIP*
Tommy
11-6-2002 8:12:40 Re: T4 verkocht
--------------------------------------------------------------------------------
garantie tot de stoeprand van de verkoper......
*einde KNIP*

http://www.gummen.org/newforum/forum_me ... id=0118762

En zo gaat je goede naam dus door het slijk.
Anonymous

jammer van die willi...die lui van de anwb zijn niet goed bij hun hoofd...eikels..
BartK (Adrenalin)

Dit zijn toch de minder leuke topics... :evil:
Tom
Moderator
Car: MB

sterkte ermee iig. Dit is echt belachelijk!!!!

Hoe klote het op het moment ook is, de volgende keer (als die er al komt) dus NOOIT meer naast de auto blijven staan, maar gewoon meerijden!!!!! (dan kun je hem betijds op zijn @#%$$#@@!# slaan)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
slibbe
Contacteer:

We weten allebij dat de clio gewoon goed was, okay een aandrijfas kan altijd
problemen geven, of misschien was het de homokineet, of noem maar op (dat
moet achterberg morgen nog uitzoeken)

Maar de auto was nog tip top totdat de anwb erbij kwam. Op dat as probleempje na dan.
Ik ben nog nooit zo erg genaaid in m'n leven.
Marinus, het is zwaar kut, en ik begrijp heel goed hoe je je voelt, maar Djurre is degene die hopeloos genaaid is door die idioten.

Wat de 'garantie tot de stoeprand van de verkoper......'-achtige verhalen, ik keur ze niet goed, maar schaar ze in de onbekendheid van de meeste gummers met de RTC en vice versa. Als een zeer gewaardeerde RTC-er een Renault koopt van een gummer en er blijkt wat mee te zijn, heb je zulke verhalen helaas ook.

Djurre was mieters gelukkig met de Willi, en wij waren gelukkig voor hem.
Ik heb gezien hoe kapot Djurre van de schade voor de ANWB was, na het ANWB-gebeuren hebben we hem nog even gezien en vertwijfeld is het enige woord wat nog van toepassing is.
Die 'monteurs' hebben gewoon mazzel dat Djurre een hele aardige vent is, die er niet snel op slaat. Helaas, denk ik nu, want dat had hem heel wat schade bespaard.
cliomaniac

wat ben jij een schijnheilig figuur zeg jij bent genaaid ?????? en wat denk jedan van die koper denk je dat hij genoegen neemt met ja een aandrijfas die kan altijd problemen geven toevallig zomaar ineens ik zou maar eens na gaan denken
if it isn't possible it is not impossible
Merijn.V
Contacteer:

Zeg mafkees, je gaat me toch niet vertellen dat jij me ervan beschuldigd dat ik van tevoren weet, dat als je op een circuit gaat racen, dat een aandrijfas het dan begeeft, of begrijp ik je nu verkeerd??? :evil:

Ik heb die bak volledig tegoedertrouw verkocht.
Ik geloof djurre/boris op z'n woord dat ie geen rare dingen heeft gedaan op het circuit.

Toen de aandrijfas begon te rammelen, had ie geen meter verder moeten rijden, dat heeft hij wel gedaan. Da's niet slim, maar goed. Als je op tijd stopt, dan kost het je een nieuwe aandrijfas en that's it.

Ik was er niet bij, maar als het waar is, dat ze (ik neem aan de ANWB-meneer) veel gas gaven, met de wielen dwars en een defecte aandrijfas, dan wil ik wel geloven dat de motor ter plekke uit z'n motorsteunen scheurde.

De auto die verkocht was niet perfect, maar wel goed. Slijtage heb je, het is een auto van 9 jaar oud en op een circuit belast je de boel zwaarder dan op de weg.

Maar vertel MIJ niet dat ik een MALAFIDE VERKOPER ben. :(

Daarnaast ben ik niet genaaid, heb ik ook niet gezegd. Als alles gegaan is zoals ik op het gummer formu lees, dan is Djurre zwaar de lul dankzij buitengewoon ondeskundig gedrag met zijn nieuwe autootje.

Ik heb ik zelf regelmatig en goed contact met hem. Een rammelende aandrijfas dat hoor je en dat voel je met een proefrit. Zeker als bij die proefrit snelheden zijn gehaald, die boven bepaalde snelheden zijn gekomen.
Laatst gewijzigd door Merijn.V op di 11 jun 2002 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel B.

Trek je maar nix aan van die cliomaniac, is gewoon een gefrustreerd iemand die af en toe een beetje wil stoken, maar als het erop aankomt niets van zich laat horen...
Ik zou em niet serieus nemen.
Echt klote wat er met die bak is gebeurd, snap het ook niet... dat lijkt haast de ANWB niet...
Don't walk the grass... smoke it
cliomaniac

laat ik het anders stellen jij moet alles vergoeden wanneer blijkt dat je er verstand van hebt
Merijn.V
Contacteer:

Ja het klinkt inderdaad heel onwaarschijnlijk, maar ja, als je het forum leest dan moet je toch bijna wel de conclusie trekken dat het de ANWB is geweest die hele vreemde dingen heeft gedaan.

Nu heb ik met de Ford Taunus 15M XL Coupé (had een stationair probleem wat heel erg eenvoudig was)ook een erg slechte ervaring met ze. Ik stuurde hem de juiste kant op, maar hij beweerde bij hoog en bij laag dat m'n koppakking lekte en dus dat het niet kon zijn wat ik hem voorstelde.

Maar toen ik met pech langs de weg stond en gered werd door leden van de Taunus M club, en het in 15 minuten na een sleep van 40 min gerepareerd werd, bleek ik dus mooi gelijk te hebben. Waarom heb ik dan wegenwacht woonplaatsservice???
Jasper16v

cliomaniac leer eerst eens goed lezen en interpreteren voor je wat post !?
Jasper16v

tegen wie heb je het steven ?

[edit]
hmz post is weg :)
Merijn.V
Contacteer:

cliomaniac schreef:laat ik het anders stellen jij moet alles vergoeden wanneer blijkt dat je er verstand van hebt
??????

Ik moet schade vergoeden aan een auto die technisch goed verkocht is voor zover ik dat kan beoordelen, nadat deze tijdens een race op een circuit een mankement vertoont, waarmee men beter meteen kan stoppen.

Waarna vervolgens door zeer onderskundig gedrag de motor uit z'n steunen vandaan gedrukt wordt. En dat terwijl de koper en zijn vrienden/kennissen getuige zijn en constateren dat de monteur z'n Willi verkracht?

Doe ff normaal zeg. En daarnaast, de aandrijfas die ik nog heb liggen, heb ik hem meteen aangeboden omdat ik het harstikke rot vind.

Nee, sorrie, ik vind het vreselijk rot, maar ik hoef geen door derden gesloopte auto terug te nemen en zeker niet voor de kosten op te draaien.
Steven
Car: M536

Tegen cliomaniac, maar ik zag al dat er wat tussen gepost was, dus haalde ik em weg.

Maar ik vind dat Cliomaniac zich eerst eens in het verhaal moet verdiepen voor ie dit soort conclusies trekt.
Jasper16v

Marinus ik zou hem gewoon negeren als ik jou was...
cliomaniac

ik ben inderdaad gefrustreerd door dit soort 'koopjes' oxje en jasper jullie zullen het wel niet begrijpen want jullie zijn waarschijnlijk ook getild bv. een groene kleur is in haha en een 1.4 tje is heel zuinig tegenwoordig kun je alleen nog maar via via eerlijk behandeld worden ik meen dit echt en niet om jullie te 'kwetsen ah' maar eens echt na te gaan denken ipv die standaard meeltjes van jullie he jasper vreselijk he die vrijheid van meningsuitingen
slibbe
Contacteer:

Ik geloof djurre/boris op z'n woord dat ie geen rare dingen heeft gedaan op het circuit.

Toen de aandrijfas begon te rammelen, had ie geen meter verder moeten rijden, dat heeft hij wel gedaan. Da's niet slim, maar goed. Als je op tijd stopt, dan kost het je een nieuwe aandrijfas en that's it.
Voor de duidelijkheid, de koper heet Djurre, zijn kat heet Boris, en hij gebruikt Boris als nick op gummen.org .
Ik heb Boris geen rare dingen zien doen op het circuit, wel was hij akelig veel sneller dan vorig jaar :) .Ik vond sowieso dat hij meer had bijgeleerd dan alleen aan een andere auto kon liggen. En als je zo kunt rijden met een auto die je een dag hebt, hoe ga je er dan niet mee als je 'm kent ?

Nadat het gerammel begon, heeft Boris alleen nog maar zeer rustig gereden om uit te vinden wat het kon wezen. Dat dat niet slim was, had ik 'm niet kunnen vertellen, maar ik vergeet het nooit meer, net zo min als hijzelf. Ik hoop dat hij in de toekomst wel blijft genieten van de Willi in het bijzonder en van gummen in het algemeen.
Marcel B.

cliomaniac schreef:ik ben inderdaad gefrustreerd door dit soort 'koopjes' oxje en jasper jullie zullen het wel niet begrijpen want jullie zijn waarschijnlijk ook getild bv. een groene kleur is in haha en een 1.4 tje is heel zuinig tegenwoordig kun je alleen nog maar via via eerlijk behandeld worden ik meen dit echt en niet om jullie te 'kwetsen ah' maar eens echt na te gaan denken ipv die standaard meeltjes van jullie he jasper vreselijk he die vrijheid van meningsuitingen
*snif*
Don't walk the grass... smoke it
Jasper16v

cliomaniac schreef:ik ben inderdaad gefrustreerd door dit soort 'koopjes' oxje en jasper jullie zullen het wel niet begrijpen want jullie zijn waarschijnlijk ook getild bv. een groene kleur is in haha en een 1.4 tje is heel zuinig tegenwoordig kun je alleen nog maar via via eerlijk behandeld worden ik meen dit echt en niet om jullie te 'kwetsen ah' maar eens echt na te gaan denken ipv die standaard meeltjes van jullie he jasper vreselijk he die vrijheid van meningsuitingen
hahaha grappig mannetje ben jij !
de manier waarop jij schrijft zegt al genoeg over jezelf lijkt me
snap niet wat jij hier doet eigenlijk, beetje anderen afzeiken....komt erg sneu over
Merijn.V
Contacteer:

Ik geloof het direct. Zoals je ook op gummen-forum zult hebben gelezen.

Maar blijkbaar kunnen jullie als getuigen cliomaniak er niet van overtuigen dat de auto voor jullie ogen gesloopt is.
slibbe
Contacteer:

Cliomaniac, leestekens zullen je posts al enorm verduidelijken, en dan ga ik er niet eens inhoudelijk op in. No offence overigens :wink:
Anonymous

Marinus, denk dat die idioot dezelfde is als die mij tijdje terug af begon te zeiken. Boeien, lekker laten gaan. Krijg het idee dat het dezelfde idioot is die half jaartje terig onder Michel16V, berichten zat te posten....
Plaats reactie