geen BOOM BOOM BOEM

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Marcel dLC

Mensen, wie helpt mij....

Zondag naar Den Haag geweest om daar de versterker en subs van Ploegah te kopen. Zelfde avond nog ff snel aangesloten en toen deed hij het ook even. De volgende keer dat ik hem aanzette deed hij niets meer :evil:
Ik heb ondertussen de zekering vervangen door een van 60A want die was ondertussen ook kapot. (in eerste instantie nog niet).
heb net ook even een nieuw setje versterkerkabels aangesloten maar dat hielp ook al niet....

De versterker krijgt wel stroom want het lampje van het metertje gaat gewoon branden als ik hem aanzet (remote is dus ook goed).

Ik word er helemaal gek van!

Ik ben morgenavond waarschijnlijk ook bij de FNB dus als er daar iemand naar wil kijken dan graag!

Groeten,

Marcel
gille
Contacteer:

neem een 12v draadje oftewel van je radio oftewel rechtstreeks van je battery en sluit dat op je remote ff aan dan je plus en je min doet ie het dan is je remote stuk in je radio (gebeurt veel)
jean-paul

ik ben er morgen ook dus ken ik wel ff kijken voor je
Roy
Moderator

Precies kom morgen naar Bodegraven dan word het heus wel gefixt :)
5 GT Turbo '88 GT5
cliomaniac

waarom denk je dat hij ze verkocht heeft? de eindtrap zal er wel uit liggen
if it isn't possible it is not impossible
Roy
Moderator

Jaja hij heeft het verkocht omdat hij een andere auto heeft gekocht waar alles niet meer in paste.
5 GT Turbo '88 GT5
Menno

cliomaniac schreef:waarom denk je dat hij ze verkocht heeft? de eindtrap zal er wel uit liggen
owkut, ik heb hier ook nog 2 versterkers liggen die ik van 'm over heb genomen. Nog niet getest. En die gozert is nog te groot ook om in de pan te hakken :lol: :lol: :lol:
rev it like a rental
rasit..

:D
MyZ

Vaak is je versterker ook zelf gezekerd, de andere zekering is alleen om brand tegen te gaan. Check de zekeringen van je versterker ook, aangezien de andere ook kapot is.
Dirk (CRX)

cliomaniac schreef:waarom denk je dat hij ze verkocht heeft? de eindtrap zal er wel uit liggen
daar soort opmerkingen zou ik niet te vaak plaatsen, als ik jou was!!
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Riël
Über-Spammer

als het lampje brandt zou ie aan moeten staan. Heb je signaal? De line-kabels zitten goed? Je kan ook de + even splitsen bij de versterker, dus de remote doorverbinden met de +.

Verder had ik er een met een reset knop erop. Maar dat was denk ik voor de instellingen met dat schermpje apart. Dat deed bij mij ook wonderen.

mzzl.
rasit..

Dirk (CRX) schreef:

hij heeft wel vaker van die uitspattingen als ik oude berichten zo'n beetje doorlees
Marcel dLC

Bedankt mensen!
Ik kom vanavond naar Bodegraven, dus dan mogen de vrijwilligers zich op dit mysterie loslaten.

En ja hij zal hem wel verkocht hebben omdat hij kapot is.....vandaar dat ik hem eerst nog in zijn auto mocht beluisteren! :)
Dirk (CRX)

gille 21TURBO schreef:neem een 12v draadje oftewel van je radio oftewel rechtstreeks van je battery en sluit dat op je remote ff aan dan je plus en je min doet ie het dan is je remote stuk in je radio (gebeurt veel)
Lees ik dat goed? begeefd onze eerwaarde belg zich op glad ICE? :lol: Maar de remote wil inderdaad wel eens sneuvelen, maar gezien zijn lampie wel gaat branden, zit dat wel snor..
Dirk (CRX)

RaSiT schreef:
Dirk (CRX) schreef:

hij heeft wel vaker van die uitspattingen als ik oude berichten zo'n beetje doorlees
Dat soort volk moet ik niet :lol: heel vreemd hè...
Dirk (CRX)

Marcel dLC schreef:Bedankt mensen!
Ik kom vanavond naar Bodegraven, dus dan mogen de vrijwilligers zich op dit mysterie loslaten.

En ja hij zal hem wel verkocht hebben omdat hij kapot is.....vandaar dat ik hem eerst nog in zijn auto mocht beluisteren! :)
Misschien een hele domme vraag, maar weet je ook zeker dat de SPEAKERS wel aangesloten zijn? ook binnen in de kist? (want Paul en ik hebben ze nog even los gehad om de Rockfords testen) het kan zijn dat TOEVALLIG beide speakers een plugje erafgeflikkerd is tijdens transport?? Is de moeite waard om te testen, lijkt mij..

Maar JP kijkt er vanavond al na, komt helemaal toppie!
Marcel dLC

Speakers zijn wel aangesloten ja. Ik heb de kist ook verbouwd dus hij is helemaal uit elkaar geweest en ik heb ze ook wel weer aangesloten.
Als ik de draden avn de achterspeakers erop aansluit doeen ze het ook wel dus....
Toch bedankt voor het meedenken ;)
Dirk (CRX)

Marcel dLC schreef:Speakers zijn wel aangesloten ja. Ik heb de kist ook verbouwd dus hij is helemaal uit elkaar geweest en ik heb ze ook wel weer aangesloten.
Als ik de draden avn de achterspeakers erop aansluit doeen ze het ook wel dus....
Toch bedankt voor het meedenken ;)
Zitten de tulpstekkers wel goed in de radio, staat de radio niet volledig op de voorspeakers zodat achter alsnog geen signaal krijgt?
Anonymous

Dirk (CRX) schreef:Zitten de tulpstekkers wel goed in de radio, staat de radio niet volledig op de voorspeakers zodat achter alsnog geen signaal krijgt?
Lijkt mij de volgende logische stap, ff het signaal checken.
Anonymous

He cliomaniac ik dacht dat je hier niet meer zou komen ?

PS kom anders eens gezellig op een meeting dan kunne we er eens over praten >-)
Marcel dLC

Probleem is dat ik geen multimeter ofzo heb, maar zal er van m' n werk vandaag wel ff eentje meenemen kan ik tenminste wat meten
rasit..

multimeter 6 euro ofzo in de winkel,altijd handig om te hebben
Dirk (CRX)

RaSiT schreef:multimeter 6 euro ofzo in de winkel,altijd handig om te hebben
Als je tenminse weet hoe je er mee om moet gaan :lol:

Sorry, schot voor open doel!
rasit..

:D ik heb zo mijn connecties die mij het dan uitleggen op msn :)
Dirk (CRX)

Marcel dLC schreef:Probleem is dat ik geen multimeter ofzo heb, maar zal er van m' n werk vandaag wel ff eentje meenemen kan ik tenminste wat meten
Multimeter heb je niet nodig, want de stroom is wel goed.. zit hem waarschijnlijk in iets lulligs, signaal, instelling, kabeltje.. zoiets.. de HU (Headunit) instellingen heb je zeker weten goed staan? kabels zitten er 100% zeker GOED in?
Dirk (CRX)

RaSiT schreef::D ik heb zo mijn connecties die mij het dan uitleggen op msn :)
Goh, doe mij es wat van die connecties :lol:
Anonymous

Marcel dLC schreef:Probleem is dat ik geen multimeter ofzo heb, maar zal er van m' n werk vandaag wel ff eentje meenemen kan ik tenminste wat meten
sluit anders je signaal eens aan op een versterker + boxen waarvan je ZEKER weet dat ze het doen.
Marcel dLC

Dat zal ik wel doen als mijn broertje straks thuis is, maar dat is altijd maar afwachten....
Marcel dLC

Versterker was dus kapot (jp, nog bedankt voor het doormeten!).
Zaterdag opengeschroeft, waren 3 condensators opengesprongen, is dus toch ergens iets fout gegaan bij het aansluiten....
Heb hem naar de locale electrozaak gebracht en het was nog te maken voor een bedrag wat toch wel wat minder was dan een nieuwe. Als alles meezit dus vandeweek wel een vette bass!

Groeten,

Marcel
Tom
Moderator
Car: MB

jammer voor je.

Vind het wel een beetje vreemd dat ze zijn opengesprongen. Wat heb je dan fout gedaan?? Condensatoren beginnen namelijk niet zomaar te "lekken""
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel dLC

Misschien + en - per ongeluk een keer verwisseld ofzo...zou het anders ook niet weten, anyway het komt weer goed dus ik ben al lang weer blij :)
jean-paul

als je slim bent verlaag je de zekeringen ook ff naar 2*20 A als ie het weer doet
Marcel dLC

Was ik al van plan ja, gebeurt het hopelijk wat minder snel...
gille
Contacteer:

bijmij ook niks meer boemboem bastube van mac audio spoel opgefikt zo maar ineens ik denk dat die rotversterker die overbrugging nie perfekt doet
Marcel dLC

Hmmmz ook zonde man!
Welcome to the bassless scene :lol:
Plaats reactie