ik kan je meedelen dat ik blij ben dat deze club daar niet aan mee doet.Door Paul Smits
Rotterdam - Illegale autoracers hebben vrijdagavond enorme vernielingen aangericht bij United Container Terminals (UCT). Dat gebeurde aan de vooravond van het afsluiten van de Bunschotenweg bij Heijplaat als maatregel tegen het racen in dit deel van de haven. UCT-directeur J. Gordijn schat de schade op 30.000 euro.
Voor het eerst zijn dit weekend havengebieden ontoegankelijk gemaakt voor de liefhebbers van het illegale racen. Op de Bunschotenweg en de Sluisjesdijk, aan de oostkant van de Waalhaven, zijn barricades opgeworpen zodat alleen bestemmingsverkeer erdoor kon. Vrijdagavond ging de Sluisjesdijk 'op slot', een dag later de Bunschotenweg.
Het uitgebreide wegennet in de haven, zonder al te veel pottenkijkers, is een populaire plek voor het scheuren in de weekends. Met name UCT aan de Bunschotenweg ondervindt overlast. Het bedrijf vindt dat haar personeel dat in het weekend werkt, gevaar loopt, en klaagt ook over ongewenst bezoek tijdens de racerij.
Juist op het moment dat er met toestemming van de autoriteiten maatregelen zouden worden getroffen, is het havenbedrijf getroffen door iets dat alleen als wraakactie kan worden uitgelegd. UCT- directeur Gordijn: ,,Vrijdagavond waren hier tussen de tweehonderdvijftig en vierhonderd man, met allerlei auto's. Vooral de kantine aan het eind van de weg moest het ontgelden. Ruiten zijn ingegooid, deuren eruit gebeukt en koffieautomaten, magnetrons, elektrisch gereedschap en auto's beschadigd. Het is vreselijk.''
Er werkten nog mensen. ,,Ze hebben de politie gebeld, maar die is niet gekomen. Ja, zaterdagochtend zijn ze komen kijken. Van de week is er weer overleg met de politie en het Gemeentelijk Havenbedrijf. Nou moet de Bunschotenweg op dat soort tijdstippen maar echt helemaal dicht, met een hek. Desnoods met een portier.''
Bij de politie en het Gemeentelijk Havenbedrijf kon vanochtend niemand toelichting geven op het voorval van dit weekend. Voor zover bekend is de proef met afsluiten van de Sluisjesdijk wel goed verlopen.
Illegale autoracers terroriseren bedrijf
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/modules ... te=Artikel
-
- Über-Spammer
Zeg dat wel..
wat een verhaal...
wat een verhaal...
deze kan dus weer in het hokje van, een paar pubers verpesten het voor de rest.
Wat een gore rotpoeten :-*
:-*
Hoop dat ze gepakt worden.
Autoracen moet net legaal worden en nu het zo goed gaat en het einde van de lange touwtrekkerij in zicht lijkt gooien deze shitventjes effe een zak roet in het eten.
Kotsen moet ik van deze ventjes.
hersenloze pubers
Wat een gore rotpoeten :-*

Autoracen moet net legaal worden en nu het zo goed gaat en het einde van de lange touwtrekkerij in zicht lijkt gooien deze shitventjes effe een zak roet in het eten.
hersenloze pubers
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Jezus zeg, da's toch wel iets waar ik niets eens iets vanaf zou willen weten, laat staan ermee geasocieerd worden.
Ik ben blij met onze rustige, gezellig 'koffie-meetings'.
Teering zeggg...
Ik ben blij met onze rustige, gezellig 'koffie-meetings'.
Teering zeggg...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
tja maar voor het "grote publiek" vallen wij autogekken allemaal op 1 hoopje volgens mij, dus positief kan het nooit uitwerken op onsMichel S. schreef:deze kan dus weer in het hokje van, een paar pubers verpesten het voor de rest.
Wat een gore rotpoeten :-*![]()
![]()
![]()
hersenloze pubers
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
my thoughts exactlyMarinus16V schreef:Jezus zeg, da's toch wel iets waar ik niets eens iets vanaf zou willen weten, laat staan ermee geasocieerd worden.
iddIk ben blij met onze rustige, gezellig 'koffie-meetings'.

Tsja, net als in de politiek, wij als RTC kunnen ons gewoon openlijk distantiëren van dergelijke taferelen, meer EN minder kunnen we niet doen.dennisvr schreef:tja maar voor het "grote publiek" vallen wij autogekken allemaal op 1 hoopje volgens mij, dus positief kan het nooit uitwerken op onsMichel S. schreef:deze kan dus weer in het hokje van, een paar pubers verpesten het voor de rest.
Wat een gore rotpoeten :-*![]()
![]()
![]()
hersenloze pubers
Maar meer OF minder kunnen mensen van de RTC ook niet verwachten. Men moet het er maar mee doen.
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
tja....
Weer een flinke negatieve stap terug om straatracen een beetje legaal te krijgen.
Werd het net een beetje aangepakt om te kijken en bespreken of er plekken zijn waar dit soort dingen legaal kunnen platsvinden, krijg je zoiets!
Ze ver-neuken het voor zichzelf!
Echt een heele domme actie dit!
En:
"stupid is as stupid does..."
mazzl.
Weer een flinke negatieve stap terug om straatracen een beetje legaal te krijgen.
Werd het net een beetje aangepakt om te kijken en bespreken of er plekken zijn waar dit soort dingen legaal kunnen platsvinden, krijg je zoiets!

Ze ver-neuken het voor zichzelf!
Echt een heele domme actie dit!
En:
"stupid is as stupid does..."
mazzl.
Ik moet zeggen dat ik dit een zeer vreemd verhaal vind. Vrienden van mij zijn daar vrijdag geweest en ik ben zaterdag met hun ook mee geweest. (niet met eigen auto).
Ik heb dus niets van deze verhalen gehoort en gezien. We zijn wel langs het betreffende bedrijf gereden, maar toen was me niets opgevallen.
Ik vind als dit ECHT gebeurt is zeer jammer, maar denk eerlijk gezegt niet dat dit helemaal klopt. Ook moet ik zeggen dat de sfeer ook zeker niet die kant op gaat daar.
Voor het bedrijf is het erg vervelend als dit waar mocht zijn. En voor de politie heb ik alleen maar te zeggen had de MAASVLAKTE maar opgehouden dan had je dit gezeik niet gehad.
En nog even dit: als ze lopen te zeuren over de veiligheid moeten ze (politie) vooral zo door gaan, de lokatie's worden alleen maar gevaarlijker op deze manier. Het begon op een af gelegen industrie terein zonder zijwegen waar nooit iemand s'avonds kwam en nu op een centraler terein waar ook andere nog rijden met vele zijwegen. Probeer het nu eens niet tegen te gaan maar probeer oplossingen te zoeken. Ipv. elkeer kat en muis spel te spelen een goede lokatie te vinden waar dit gecontrolleerd paats kan vinden. Rotterdam Airport??
Ik weet dat de club er niets en dan ook echt niets mee te maken wil hebben en ga daarom ook niet met mijn bestickerde clio naartoe.
Edit) Het stoppen van dit zal ze niet lukken ook al proberen ze het. Ze zijn al minstens 4 jaar bezig in Rotterdam het te proberen te stoppen. Waar een weg is is een wil en waar een wil is is een weg! Zo lang er geen lokatie wordt vrijgegeven zal dit (het racen) denk ik toch door gaan.
Ik heb dus niets van deze verhalen gehoort en gezien. We zijn wel langs het betreffende bedrijf gereden, maar toen was me niets opgevallen.
Ik vind als dit ECHT gebeurt is zeer jammer, maar denk eerlijk gezegt niet dat dit helemaal klopt. Ook moet ik zeggen dat de sfeer ook zeker niet die kant op gaat daar.
Voor het bedrijf is het erg vervelend als dit waar mocht zijn. En voor de politie heb ik alleen maar te zeggen had de MAASVLAKTE maar opgehouden dan had je dit gezeik niet gehad.
En nog even dit: als ze lopen te zeuren over de veiligheid moeten ze (politie) vooral zo door gaan, de lokatie's worden alleen maar gevaarlijker op deze manier. Het begon op een af gelegen industrie terein zonder zijwegen waar nooit iemand s'avonds kwam en nu op een centraler terein waar ook andere nog rijden met vele zijwegen. Probeer het nu eens niet tegen te gaan maar probeer oplossingen te zoeken. Ipv. elkeer kat en muis spel te spelen een goede lokatie te vinden waar dit gecontrolleerd paats kan vinden. Rotterdam Airport??
Ik weet dat de club er niets en dan ook echt niets mee te maken wil hebben en ga daarom ook niet met mijn bestickerde clio naartoe.
Edit) Het stoppen van dit zal ze niet lukken ook al proberen ze het. Ze zijn al minstens 4 jaar bezig in Rotterdam het te proberen te stoppen. Waar een weg is is een wil en waar een wil is is een weg! Zo lang er geen lokatie wordt vrijgegeven zal dit (het racen) denk ik toch door gaan.
Op zich een terechte opmerking, de pers is op z'n zachtst gezegd een onbetrouwbare partij in deze.
Ik was er even klakkeloos van uit gegaan dat hetgene wat geschreven staat daadwerkelijk waar is.
Maar goed, dat zullen we misschien wel nooit weten.
In elk geval is het denk wel slim en belangrijk dat als RTC'ers belangstelling hebben voor straatracing dat ze daar niet als RTC-lid aanwezig zijn, hetzij zonder eigen auto hetzij zonder belettering.
Want een hele groep mensen moet altijd bloeden voor het gedrag van een eenling. Dat weten we maar al te goed.
Ik was er even klakkeloos van uit gegaan dat hetgene wat geschreven staat daadwerkelijk waar is.
Maar goed, dat zullen we misschien wel nooit weten.
In elk geval is het denk wel slim en belangrijk dat als RTC'ers belangstelling hebben voor straatracing dat ze daar niet als RTC-lid aanwezig zijn, hetzij zonder eigen auto hetzij zonder belettering.
Want een hele groep mensen moet altijd bloeden voor het gedrag van een eenling. Dat weten we maar al te goed.
-
- Contacteer:
er vanuit gaande dat hetgeen geschreven is in de krant waar is, vind ik dat ook de politie in deze schuldig is. Ze willen de hele handel lam leggen door afzettingen om op die manier het probleem makkelijk op te lossen en als dan blijkt dat het probleem zich niet zo makkelijk op laat lossen en de situatie uit de hand loopt, dan geven ze niet thuis. Dan krijgen ze schrik, want er staan daar 250+ man die zichzelf helemaal opgenaaid hebben en op een confrontatie aansturen (anders kan ik die vernielingen ook niet interpreteren) Ik vind dat als de politie zo'n grote mond heeft over dat ze het gaan bestrijden, dat ze dan ook consequent moeten zijn en gewoon ingrijpen als zo'n menigte zich gaat misdragen. Maar ja, dat levert niks op en flitsen wel, bovendien moeten die agenten ook aan hun boete quotum komen ieder jaar en wat is nou makkelijker, een onschuldige burger flitsen die 3 km per uur te hard rijd, of illegale straatracers bekeuren die met 250 man zin hebben om je kop in te slaan.
Blijkbaar weten ze bij de politie dus niet, dat de ME buiten bij voetbalwedstrijden ook bij andere gelegenheden kan worden ingezet, want ik zie dit soort gedrag in 1 lijn met hooligans.
Kortom, die straatracers zijn fout, maar de politie naar mijn mening op zijn minst even fout.
Blijkbaar weten ze bij de politie dus niet, dat de ME buiten bij voetbalwedstrijden ook bij andere gelegenheden kan worden ingezet, want ik zie dit soort gedrag in 1 lijn met hooligans.
Kortom, die straatracers zijn fout, maar de politie naar mijn mening op zijn minst even fout.
Goh, wat een trieste thread is dit. Gelukkig had ik dit weekend heel andere, wel leuke activiteiten.
Als het artikel een correcte weergave is van de gebeurtenissen, hebben we hier nog jaren last van.
Wat de politie betreft, die niet thuis geeft als ze nodig zijn, die jongens zijn het laatste restje crediet erg effectief aan het weggooien.
Als het hele verhaal niet klopt, zullen we er helaas ook last van hebben. Eerlijk gezegd vind ik de opmerking over de politie geloofwaardiger dan de rest. Ook de geschatte schade komt niet overeen met de ernst en omvang van de rest van het verhaal.
Als het artikel een correcte weergave is van de gebeurtenissen, hebben we hier nog jaren last van.
Wat de politie betreft, die niet thuis geeft als ze nodig zijn, die jongens zijn het laatste restje crediet erg effectief aan het weggooien.
Als het hele verhaal niet klopt, zullen we er helaas ook last van hebben. Eerlijk gezegd vind ik de opmerking over de politie geloofwaardiger dan de rest. Ook de geschatte schade komt niet overeen met de ernst en omvang van de rest van het verhaal.
te triest voor woorden dit weer. De hoogte van het IQ van dat soort figuren druipt er weer van af... sjongejonge zeg...dennisvr schreef:http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/modules ... te=Artikelik kan je meedelen dat ik blij ben dat deze club daar niet aan mee doet.Door Paul Smits
Rotterdam - Illegale autoracers hebben vrijdagavond enorme vernielingen aangericht bij United Container Terminals (UCT). Dat gebeurde aan de vooravond van het afsluiten van de Bunschotenweg bij Heijplaat als maatregel tegen het racen in dit deel van de haven. UCT-directeur J. Gordijn schat de schade op 30.000 euro.
Voor het eerst zijn dit weekend havengebieden ontoegankelijk gemaakt voor de liefhebbers van het illegale racen. Op de Bunschotenweg en de Sluisjesdijk, aan de oostkant van de Waalhaven, zijn barricades opgeworpen zodat alleen bestemmingsverkeer erdoor kon. Vrijdagavond ging de Sluisjesdijk 'op slot', een dag later de Bunschotenweg.
Het uitgebreide wegennet in de haven, zonder al te veel pottenkijkers, is een populaire plek voor het scheuren in de weekends. Met name UCT aan de Bunschotenweg ondervindt overlast. Het bedrijf vindt dat haar personeel dat in het weekend werkt, gevaar loopt, en klaagt ook over ongewenst bezoek tijdens de racerij.
Juist op het moment dat er met toestemming van de autoriteiten maatregelen zouden worden getroffen, is het havenbedrijf getroffen door iets dat alleen als wraakactie kan worden uitgelegd. UCT- directeur Gordijn: ,,Vrijdagavond waren hier tussen de tweehonderdvijftig en vierhonderd man, met allerlei auto's. Vooral de kantine aan het eind van de weg moest het ontgelden. Ruiten zijn ingegooid, deuren eruit gebeukt en koffieautomaten, magnetrons, elektrisch gereedschap en auto's beschadigd. Het is vreselijk.''
Er werkten nog mensen. ,,Ze hebben de politie gebeld, maar die is niet gekomen. Ja, zaterdagochtend zijn ze komen kijken. Van de week is er weer overleg met de politie en het Gemeentelijk Havenbedrijf. Nou moet de Bunschotenweg op dat soort tijdstippen maar echt helemaal dicht, met een hek. Desnoods met een portier.''
Bij de politie en het Gemeentelijk Havenbedrijf kon vanochtend niemand toelichting geven op het voorval van dit weekend. Voor zover bekend is de proef met afsluiten van de Sluisjesdijk wel goed verlopen.
Ben toevallig vorige week zaterdag ook ff met iemand meegeweest die daar naartoe ging en ik kan melden dat het soort mensen wat ik daar tegen kwam, ik niet tegen HOEF te komen... gezellig blowen met zn allen en vervolgens in de auto stappen, heel slim!
Ben blij dat ik renault rijder ben, en van een tuning club lid ben die hier niets mee te maken wil hebben: HULDE AAN DE RTC!!!
-
- Über-Spammer
Goof schreef:Sorry hoor, maar zullen we blowen en straatracen even niet met elkaar verbinden!?!?edwinvr schreef:
gezellig blowen met zn allen en vervolgens in de auto stappen, heel slim!
zit er verschil tussen dan??

Rij alcohol vrij??
Blow alcohol vrij??
of
Rij blow vrij??
Erg raar verhaal dit. Ik heb gehoord wat er geburd is maar dat is niet het verhaal wat in de krant staat.
Iedereen gaat er gelijk van uit dat die straatracers het op hun geweten hebben maar dat is onzin. Weer zo'n actie om die gasten voor de rest van Nederland zuur te maken.
Iedereen gaat er gelijk van uit dat die straatracers het op hun geweten hebben maar dat is onzin. Weer zo'n actie om die gasten voor de rest van Nederland zuur te maken.
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
ajoh alles word tegenwoordig verdraait...
tis allemaal 1 pot nat
Kan jij het verhaal wel omschrijven dan roy?
tis allemaal 1 pot nat

Kan jij het verhaal wel omschrijven dan roy?
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
eeeeehhhmmm....
blowen en straatracen lijkt me ook niet slim nee.
Grote kans dat je minder snel start als je tegenstander.
Maar verder zal ik geen "blowen+rijden<->niet blowen+rijden discussie" opwekken.
Want ieder mens functioneerd anders onder het genot/ongenoegen van een jointje.
Zelfs hetzelfde mens kan op ieder tijdstip anders reageren.
Maak AUB NIET de vergelijking met drank en andere HARDdrugs.
Maar daar ging deze topic geloof ik ook niet over.
mazzl.
blowen en straatracen lijkt me ook niet slim nee.
Grote kans dat je minder snel start als je tegenstander.

Maar verder zal ik geen "blowen+rijden<->niet blowen+rijden discussie" opwekken.
Want ieder mens functioneerd anders onder het genot/ongenoegen van een jointje.
Zelfs hetzelfde mens kan op ieder tijdstip anders reageren.
Maak AUB NIET de vergelijking met drank en andere HARDdrugs.
Maar daar ging deze topic geloof ik ook niet over.
mazzl.
Tis een klote-actie dit, of van de police of van de straatracers, of van de krant, of van het bedrijf, maar daar laat ik me niet over uit aangezien ik nog nooit bij een straatrace geweest ben.
Ik hoop alleen dat de schuldigen hiervoor hun straf zulen krijgen en de onschuldigen wat hun toekomt.
mzzl
Ik hoop alleen dat de schuldigen hiervoor hun straf zulen krijgen en de onschuldigen wat hun toekomt.
mzzl
Blowen beinvloedt de rijvaardigheid niet, DUH.
1 biertje beinvloedt je rijvaardigheid ook niet, maar die gasten die zo duf zijn dat ze amperan overeind kunnen staan, die kunnen ook echt niet meer anticiperen in het verkeer hoor, laten we aub ff realistische blijven.
Blowen is best, zuipen is best, combineer het alleen niet met dingen waarbij je je concentratie en gezonde verstand nodig hebt, zoals bijvoorbeeld autorijden.
Overigens ben ik het met de opmerking van goof eens, blowen en streetracen hebben niks met elkaar te maken.
Net zoals zuipen, de genoemde vandalisme e.d. dingen zijn die iets met elkaar te maken hebben. Ik geloof dat elk individu de keuze heeft om te bepalen welke activiteiten hij doet en welke activiteiten die hij daarbij wil combineren.
Groepen moeten ook niet gestraft of geassocieerd worden n.a.v. individueel wangedrag, ik geloof dat de term daarvoor generaliseren heet.
1 biertje beinvloedt je rijvaardigheid ook niet, maar die gasten die zo duf zijn dat ze amperan overeind kunnen staan, die kunnen ook echt niet meer anticiperen in het verkeer hoor, laten we aub ff realistische blijven.
Blowen is best, zuipen is best, combineer het alleen niet met dingen waarbij je je concentratie en gezonde verstand nodig hebt, zoals bijvoorbeeld autorijden.
Overigens ben ik het met de opmerking van goof eens, blowen en streetracen hebben niks met elkaar te maken.
Net zoals zuipen, de genoemde vandalisme e.d. dingen zijn die iets met elkaar te maken hebben. Ik geloof dat elk individu de keuze heeft om te bepalen welke activiteiten hij doet en welke activiteiten die hij daarbij wil combineren.
Groepen moeten ook niet gestraft of geassocieerd worden n.a.v. individueel wangedrag, ik geloof dat de term daarvoor generaliseren heet.
ik meld alleen wat ik uit eigen waarneming heb gemerkt (en gerokenGoof schreef:Sorry hoor, maar zullen we blowen en straatracen even niet met elkaar verbinden!?!?edwinvr schreef:
gezellig blowen met zn allen en vervolgens in de auto stappen, heel slim!