Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van de wastegate?
Bij m'n revisie turbo blijft hij nou voor de tweede keer hangen. En het komt volgens mij voornamelijk door koolstof vorming.
Ja, de tip minder rijk afstellen begrijp ik... Maar het gaat hier even om het schoonmaken. Iemand die het eerder heeft gedaan?
Gewoon met schuurpapier opschuren? Of zijn er andere middeltjes tegen koolstof die mischien werken?
tips wastegate schoonhouden/maken?
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Drive it like you stole it
scotch is altijd mooi spul om zoiets weg te halen. neem dan de rooie die is niet te hard en niet te zacht 
Je moet hem nooit schoon maken (misschien naar 100000Km), en moet je dat wel dan is er iets niet goed!RickGT TURBO schreef:Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van de wastegate?
Bij m'n revisie turbo blijft hij nou voor de tweede keer hangen. En het komt volgens mij voornamelijk door koolstof vorming.
Ja, de tip minder rijk afstellen begrijp ik... Maar het gaat hier even om het schoonmaken. Iemand die het eerder heeft gedaan?
Gewoon met schuurpapier opschuren? Of zijn er andere middeltjes tegen koolstof die mischien werken?
Gaat toch niet vertelen dat hem iedere maand uit elkaar haalt en schoon gaat maken hè.
Maar als het goed is kun je het met wasbenzine zo er af vegen.
S

-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ja, ach Turbo World dacht ook dat het koolstof was....Sander schreef:Je moet hem nooit schoon maken (misschien naar 100000Km), en moet je dat wel dan is er iets niet goed!RickGT TURBO schreef:Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van de wastegate?
Bij m'n revisie turbo blijft hij nou voor de tweede keer hangen. En het komt volgens mij voornamelijk door koolstof vorming.
Ja, de tip minder rijk afstellen begrijp ik... Maar het gaat hier even om het schoonmaken. Iemand die het eerder heeft gedaan?
Gewoon met schuurpapier opschuren? Of zijn er andere middeltjes tegen koolstof die mischien werken?
Gaat toch niet vertelen dat hem iedere maand uit elkaar haalt en schoon gaat maken hè.
Maar als het goed is kun je het met wasbenzine zo er af vegen.
Snder
De vorige keer toen de klep openbleef staan heb ik wat met het schildje op de wastegate gespeeld/gedraaid. Zodat alles vrij kan bewegen en prompt deed hij het gelijk weer perfect....
Maar na een week staat hij weer open.
Iedere keer is het na een nachtje staan en een hele ochtend in de zon baden....
Ik heb nog een andere actuator liggen hier die ik er op kan zetten. Maar het is een revisie turbo met nieuwe actuator. Dus het zou een goede moeten zijn...
Maar mischien is het de veer ofzo...
Want met voelen (schroevedraaier) veert de actuator gewoon terug. Maar word toch de wastegate niet goed afgesloten....
Drive it like you stole it
Nee die veer van die actuator kan het niet zijn, het is dan het zuigertje wat in de actuator stroef kan lopen, je kan ff proberen door er een pietsie wd40 in te spuiten, zodat het zuigertje lekker heen en weer kan bewegen. (ik kan me niet bedenken waarom het schadelijk zou zijn).
Heb je verder al gecontroleerd of het scharnier van de wastegate zelf wel lekker loopt? Daar kan het ook aan liggen.
En waarop baseer jij dat ie open blijft hangen? Naast dat er geen druk is...
Heb je verder al gecontroleerd of het scharnier van de wastegate zelf wel lekker loopt? Daar kan het ook aan liggen.
En waarop baseer jij dat ie open blijft hangen? Naast dat er geen druk is...
Rick, je moet nooit met een schroevendraaier zitten pielen in de actuator, zijn nogal gevoelige aparaatjes. Je hebt waarschijnlijk toch nog wel garantie op die revisieturbo? Gewoon teruggaan!RickGT TURBO schreef:Sander schreef:RickGT TURBO schreef:Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van de wastegate?
Bij m'n revisie turbo blijft hij nou voor de tweede keer hangen. En het komt volgens mij voornamelijk door koolstof vorming.
Maar mischien is het de veer ofzo...
Want met voelen (schroevedraaier) veert de actuator gewoon terug. Maar word toch de wastegate niet goed afgesloten....
omdat het geen zuiger is, maar een metalen cup die in een rubber rol-membraam hangt. rubber en wd40 don't mix.Steven(ventieldopje) schreef:Nee die veer van die actuator kan het niet zijn, het is dan het zuigertje wat in de actuator stroef kan lopen, je kan ff proberen door er een pietsie wd40 in te spuiten, zodat het zuigertje lekker heen en weer kan bewegen. (ik kan me niet bedenken waarom het schadelijk zou zijn)....
nou joe meeks sens.Steven(ventieldopje) schreef: Heb je verder al gecontroleerd of het scharnier van de wastegate zelf wel lekker loopt? Daar kan het ook aan liggen.
En waarop baseer jij dat ie open blijft hangen? Naast dat er geen druk is...