GTT :: Rottend zijscherm (& kokerbalk)

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Erix
Contacteer:

Na gisteren mijn nummer plaat + verlichting weer te hebben verplaatst van mijn achterbumper naar de kofferklep zag ik bij het wegwerken van de kabel een piep klein lichtpuntje in de ruimte achter de achterlichten. Ik pakte een zaklamp om de ruimte te verlichten. Tot mijn schrik waren er enkele kleine blaasjes te zien in de lak en prikte er zachtjes met een schroevedraaier in. Nou prikken was eigenlijk niet eens nodig, ik denk dat een windvlaag genoeg geweest zou zijn. Het geheel waar de kop van de schroevendraaier doorheen ging was slechts laag lak en tectyl en daartussen een beetje gruis :(

Na de middelste bevestigingen van de achterbumper te hebben lost gemaakt sodemieterde het zaakje vanzelf naar beneden. De bevestigingen aan de zijkant waren er al dus niet eens meer... *slecht teken*. Vol verslagenheid toch maar eventjes foto's gemaakt van het drama die hieronder te zien zijn.

[img]http://home.wanadoo.nl/camenco/GTT/imag ... est/01.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/camenco/GTT/imag ... est/02.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/camenco/GTT/imag ... est/03.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/camenco/GTT/imag ... est/04.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/camenco/GTT/imag ... est/05.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/camenco/GTT/imag ... est/06.jpg[/img]

Ik weet helemaal niet wat ik hier mee moet beginnen. Een half jaar geleden wist ik op de specificaties na helemaal nix van auto's af. Alles in het motorruim begin ik nu wel zo'n beetje te kennen maar wat ik met zoiets als dit moet doen?!

Dus alle hulp is meer dan welkom....

Grtz,
Eric
Laatst gewijzigd door Erix op za 8 jun 2002 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
catrinus

Dit valt wel te lassen zo te zien. Dit is nou ook een typisch kwaaltje van een gtt. Net zoals de dorpels.
There will be plenty of time to rest when your dead
Erix
Contacteer:

Wat gaat er dan pcies gelast worden? Achterschermen en dat stuk van de achterkant?

Wat kost het ongeveer om zoiets te laten lassen?
catrinus

Een beetje plaatwerker/lasser last dat wel weer dicht. kosten zou ik niet weten.
There will be plenty of time to rest when your dead
Jan-Geert (Momentsleutel)

dit valt wel dicht te lassen ja....
ed_pret

ja das echt heel snel gelast,

ik had zelfde probleem, vanuit me achterbak kon ik gewoon naar de straatstenen kijken :)

Laswerk ben je 100 euro kwijt (grove schatting) Ik had het bij me apk keuring laten doen en was toen zoiets kwijt

maak je niet druk, rij naar een lasbedrijfje en laat ut fixxen :)

succes!

ps waarom heb je een reserve VELG zonder band?
Riël
Über-Spammer

Heej don't worry bij mij ziet 't er hetzelfde uit. Komt ook nog een lasbeurtje voor :)
ed_pret schreef:ja das echt heel snel gelast,

ps waarom heb je een reserve VELG zonder band?
:lol: zag 't ook
Erix
Contacteer:

Ikke zijn arme student...

Kan net rondkomen op dit moment dus ga aan onnodige dingen geen geld uitgeven. Onder de stoel ligt een mouse flakkon dus geen reserve wiel voor Erix.

Ohja als dat rek leeg is rammeld dat nogal dus vandaar die velg ;)
Steven
Car: M536

Haal dan het hele rek eruit

En student + gtt = op een houtje bijten, ik weet er alles van...
ed_pret

juist haal die hele tering rek weg :)

ik had een 205gti daar had ik die rek ook weggehaald en reed ook met zo'n busje vulspul rond, nu rij ik ook zonder rekje want me uitlaat loopt daar :D
Steven
Car: M536

Ik heb me rekje met band en al een x op de weg laten kletteren bij het achteruit oprijden van ene stoepje.

Sindsdien staat dat nu in de garage :) Moet alleen nog zo'n bussie kopen.
Goof

Niks aan de hand, lasser fixt dit wel voor je. En 100 euro lijkt me al erg ruim.
Kan net rondkomen op dit moment dus ga aan onnodige dingen geen geld uitgeven.
En dit lijkt me dus niet onnodig ;)
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

tja...dit komt me allemaal maar al te bekend voor :(
Ik heb exact hetzelfde.

Maar aangezien mij bumper er nog wel aanhangt(wel scheef, maar goed...), en aangezien mijn lieve 5fie net al heeeel wat lasuurtjes achter de rug heeft ( :p ), laat ik dit nog maar even voor wat het is.

Ik verwacht ook niet dat dit een probleem is om te lassen.
Als MIJN dorpels gelast konden worden ( :) )...dan is dit absoluut te doen!

succes!
Job-turbo
Contacteer:

spir@l schreef:tja...dit komt me allemaal maar al te bekend voor :(
Ik heb exact hetzelfde.

Maar aangezien mij bumper er nog wel aanhangt(wel scheef, maar goed...), en aangezien mijn lieve 5fie net al heeeel wat lasuurtjes achter de rug heeft ( :p ), laat ik dit nog maar even voor wat het is.

Ik verwacht ook niet dat dit een probleem is om te lassen.
Als MIJN dorpels gelast konden worden ( :) )...dan is dit absoluut te doen!

succes!
Waarom heb je dat dan niet allemaal in 1 keer laten doen. Dan was het maar weer klaar. Nu moet je straks weer. Moet je hem weer missen :(
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Het ging mij er in eerste instantie om dat de auto APK gekeurd kan worden!

Dus echt alleen even de ECHT belangrijke dingen fixen.

Dit kan ik ALTIJD nog laten doen.

En ik EN mn portomonaie vonden het allemaal ook wel weer even genoeg voor deze keer... ($$$"bling bling, money is ALWAYS a thing"$$$)

Mijn redenatie:

IF it ain't broke-> DON'T fix it! Upgrade it!!
If it's a bit broke-> start thinking about fixing it!
if it's broke-> fix it!!
if it's completely fucked up-> Cry you're eyes out ...AND STILL FIX IT!!!!

:)

Zo denk ik er op dit moment nogsteeds over.

mazzl.
Erix
Contacteer:

Amen :D

maar dan moet je wel genoeg geld hebben inderdaad...
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Is echt fucked up Erix.
Gewoon effe schuren en dan lassen. Jij bent handig genoeg om dat zelf te kunnen.
Dan kost het misschien 10 a 15 euro of zo voor het huren of lenen van zoon lasapparaat.
Suc6 ermee en als je hulp nodig hebt dan bel je maar effe.

Mazzelzzzz
Erix
Contacteer:

Ben vandaag langs alle schade bedrijfjes hier in de buurt geweest ofdat ze dat zouden willen lassen maar werd hier niet vrolijker van. Gemiddelde prijs was zo'n 500 euro!!! :(

Zelf lassen gaat niet volgens enkele schadebedrijven omdat het doormiddel van "autogeenlassen" ofzowiets moet gebeuren en de benzinetank zit in de weg. Al is dat niet zo'n erg groot probleem denk ik.

Nu ik toch niet echt van plan ben hieraan 500 euro uit te geven ga ik dus waarschijnlijk zelf wat in elkaar kleien met Epoxy of een stukkie staal ertegen zetten. Heeft iemand hiervoor nog suggesties?
Job-turbo
Contacteer:

Erix schreef:Ben vandaag langs alle schade bedrijfjes hier in de buurt geweest ofdat ze dat zouden willen lassen maar werd hier niet vrolijker van. Gemiddelde prijs was zo'n 500 euro!!! :(

Zelf lassen gaat niet volgens enkele schadebedrijven omdat het doormiddel van "autogeenlassen" ofzowiets moet gebeuren en de benzinetank zit in de weg. Al is dat niet zo'n erg groot probleem denk ik.

Nu ik toch niet echt van plan ben hieraan 500 euro uit te geven ga ik dus waarschijnlijk zelf wat in elkaar kleien met Epoxy of een stukkie staal ertegen zetten. Heeft iemand hiervoor nog suggesties?

Je moet ook niet naar een schadehersteller gaan. Die zitten helemaal niet te wachten op dit werk. En drukken dus de prijs om hoog. Je moet gewoon een beunhaasje zoeken die goed is. Dan ben je een stuk goedkoper uit. Ik zou niet gaan klooien als ik jou was. Gaat je op den duur alleen maar meer kosten.
Daaf (Davy)

Ik heb mijn vijfje destijds door een vriend van Roy (signaalkabel)laten lassen. Vakwerk al zeg ik het zelf. Echt goed gefixt. Geen gat meer te zien. Behlave dan de gaten die ik later ontdekt had :lol:
Geloof dat zijn naam Nick was. Telnr. hebik misschien nog wel ergens anders moet je Roy effe mailen.
Plaats reactie