Waterpomp loshalen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
RickGT TURBO
Contacteer:

Hoi,

ik heb gister alle schroeven die ik maar kan vinden aan de zij kant van de water pomp los gedraaid. Maar nog steeds zit dat ding muur en muur vast. En dat terwijl dit een pomp is die er 2 weken geleden opgezet was door de vorige eigenaar (is m'n sloop auto).

Ik heb ook de schroef die onder het wiel verstopt zit waar de vsnaar overheen loopt los gedraaid.

Iemand nog tips?
Drive it like you stole it
Sander
Contacteer:

Zit vast met vloeibare paking :D :D

S :wink: nder
RickGT TURBO
Contacteer:

Sander schreef:Zit vast met vloeibare paking :D :D

S :wink: nder
Das dus wat ik niet goed begrijp de pomp bestaat uit twee delen dacht ik. Daar zit een pakking tussen en is dicht geperst dmv die schroeven.
Dit zit weer tegen het blok aan geschroefd.
Ik dacht dat de pomp gewoon een los staande pomp was. Zit er dan nog een opening tussen blok en pomp?
Steven
Car: M536

Er zitten als het goed is 7 schroeven in, ik weet dat Tack een 'handdleiding' hiervoor had geschreven en er maar 6 vermeld had.

Rudo aan de hand van die handleiding dat ding eraf proberen te rossen, bleek dat er nog ene 7e bout in het midden zat :)

Kijk ff op .nl voor dat verslag en onthoud die 7e bout.
turborap

Heb je de bout achter de poelie los? (M13, dopsleutel door het gat in de poelie).
Moet er dan makkelijk afgaan, ik heb hem niet aangepoeierd.
Anonymous

chekc ff op .nl daar staat een mooi artikel over de waterpomp.
RickGT TURBO
Contacteer:

turborap schreef:Heb je de bout achter de poelie los? (M13, dopsleutel door het gat in de poelie).
Moet er dan makkelijk afgaan, ik heb hem niet aangepoeierd.
Ja,
raar is dat heh...

Ik heb toch echt alle bouten er uit. Ik denk dat hij een beetje vast gezogen/geklemt zit....

Ik ga het artikel op de nl site nu even lezen...
Anonymous

Steven(ventieldopje) schreef:Er zitten als het goed is 7 schroeven in, ik weet dat Tack een 'handdleiding' hiervoor had geschreven en er maar 6 vermeld had.

Rudo aan de hand van die handleiding dat ding eraf proberen te rossen, bleek dat er nog ene 7e bout in het midden zat :)

Kijk ff op .nl voor dat verslag en onthoud die 7e bout.
Inderdaad, ik heb het 2 weken geleden verbeterd, het zijn echt 7 bouten en let op dat je ze weer op de goede manier terug draait!
Plaats reactie