Renault Clio kilometers

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hoi!!

Ik wil een Renault Clio gaan kopen en heb een hele mooie gezien. Maar die is wel van het vorige model en hij heeft maar 20.000 kilometer gelopen.
Daarom twijfel ik dus een beetje want dat vind ik erg weinig. Misschien is de kilometerteller dus wel terug gedraait. Is het makkelijk om bij een Clio dat te doen? En is ergens aan te zien of de teller terug is gedraait?

Groetjes van Melissa!! :)
Tom
Moderator
Car: MB

Hoi Melissa, Welkom!! Het zou leuk zijn als je je even voorstelde in de topic "wie is wie" in het Chat forum.

Over de auto. 20.000 is idd niet veel, maar natuurlijk niet onmogelijk. Probeer ander NAP (nationale auto pas) eens. Als het goed hebben ze daar een kloppende kilometer registratie van een heele hoop nederlandse auto's
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
edwinvr
Contacteer:

hoi

uit welk jaar komt die clio die je gaat kopen?? wij hebben namelijk ook een clio (november 2000) en daar staat ook nog maar net 20000 km op, dus het kan best hoor. Bovendien zit in de nieuwere versie clio een digitale kilometerteller, waarvoor ze in de elektronica zouden moeten gaan rommelen om hem terug te draaien...

hoop je een beetje te hebben geholpen,

grtz
Edwin
Jasper16v

de clio is van het vorige model
dus een clio I neem ik aan ?
die zijn gemaakt tot '96/'97 ?

mijn oma heeft ook een auto uit 94/95 met zo rond de 30.000 km, maar dat ruik je bijna gewoon nog (de nieuwigheid) en zie je zeer zeker aan het interieur

dus let op het interieur !
Jasper16v

owja, wat voor clio ? welke uitvoering ?
clio_rally
Contacteer:

Zoals sommige mensen al zeiden autopas aanvragen, scheelt toch. Goed kijken of ze een geschiedenis hebben, bonnetjes, reparaties, beurten, alles. Een hoop reparaties komen pas na een bep. aantal km's kijken. Als er een koppeling bijstaat, weet je bijvoorbeeld dat hij of heel slecht gereden is, of al veel meer gereden heeft. Verder geeft het interieur een goeie indicatie. Met name dingen als de pook, het stuur en de pedalen, klinkt heel stom, maar daar kun je vaak een hoop aan zien...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Anonymous

Jasper clio 16v schreef:de clio is van het vorige model dus een clio I neem ik aan ?
die zijn gemaakt tot '96/'97 ?
Nee ik bedoel een die in 2001 gemaakt is. In maart. Maar laatst heeft de Clio een facelift gehad en die is het dus niet. En vanaf maar 2001 tot nu (juni 2002) maar 20.000 km rijden vind ik wel erg weinig. En het gekke vind ik dus dat ze 3 van die clioos hebben staan daar. Alleen rond de 20.000 km en allemaal van rond die tijd.
Hij kost trouwens iets meer als 10.000 euro. Is dat erg duur of juist goedkoop?

Groetjes vam Melissa!! :)
Anonymous

edwinvr schreef:hoi

uit welk jaar komt die clio die je gaat kopen?? wij hebben namelijk ook een clio (november 2000) en daar staat ook nog maar net 20000 km op, dus het kan best hoor. Bovendien zit in de nieuwere versie clio een digitale kilometerteller, waarvoor ze in de elektronica zouden moeten gaan rommelen om hem terug te draaien...
Hij is van maart 2001 en dus nog vrij nieuw maar mijn auto is van januari 2001 en ik heb al ruim 60.000 op de teller.
Maar je zegt dus dat het rommelen met de teller moeilijk is? Is het wel te zien als ze dat hebben gedaan?

Groetjes van Melissa!!
Anonymous

clio_rally schreef:Zoals sommige mensen al zeiden autopas aanvragen, scheelt toch. Goed kijken of ze een geschiedenis hebben, bonnetjes, reparaties, beurten, alles. Een hoop reparaties komen pas na een bep. aantal km's kijken. Als er een koppeling bijstaat, weet je bijvoorbeeld dat hij of heel slecht gereden is, of al veel meer gereden heeft. Verder geeft het interieur een goeie indicatie. Met name dingen als de pook, het stuur en de pedalen, klinkt heel stom, maar daar kun je vaak een hoop aan zien...
De auto staat bij een dealer. Hebben die dan ook bonnetjes en zo?

Groetjes van Melissa!!
Steven
Car: M536

Nou die prijzne weetikniet, maar klinkt niet echt duur? Nieuw waren ze toch iets van 50.000 piek?

Goed die km-stand is niet zo gek, 20.000 km per jaar is redelijk fors. Das gemmideld 55 km per dag!

Dus das wel redelijk ok.
Steven
Car: M536

melizza schreef:
edwinvr schreef:hoi

Hij is van maart 2001 en dus nog vrij nieuw maar mijn auto is van januari 2001 en ik heb al ruim 60.000 op de teller.
Maar je zegt dus dat het rommelen met de teller moeilijk is? Is het wel te zien als ze dat hebben gedaan?

Groetjes van Melissa!!
Dan rijd je behoorlijk veel! Heel veel zelfs! Dat is gemmideld 164 km per dag en aangezien er ook dagen zijn dat je niet rijd loopt het al gauw op tot 200 km per dag!
Anonymous

De dealer tekent het onderhoudsboekje af, als het goed is, staat er een stempel bij 15.000 km.
10.000 euro is een normale prijs, me zusje heeft laatst een '99 clio 1.2 Max gekocht, kostte 8500 euro met 50.000km en 2 jaar Reno garantie
Marcel dLC

20.000 km voor een auto uit maart 2001 vind ik zo vreemd niet hoor....ik rij ook maar 15000km per jaar ofzo.

Marcel
Tim B.

Marcel dLC schreef:20.000 km voor een auto uit maart 2001 vind ik zo vreemd niet hoor....ik rij ook maar 15000km per jaar ofzo.

Marcel
Pcies...ik denk dat een groot deel van de Nederlandse autorijders onder de 20.000 km per jaar rijden..
clio_rally
Contacteer:

[quote="melizza
De auto staat bij een dealer. Hebben die dan ook bonnetjes en zo?

Groetjes van Melissa!![/quote]

Als de wagen bij de dealer staat waar hij ook gekocht is, moet deze zeker de hele geschiedenis kennen. In het onderhoudsboekje moeten dan ale beurtjes staan. Maar is het een Reno-dealer of een occassion dealer? De laatste moet je dan wel goed checken, die willen nog wel eens sjoemelen, hoeft natuurlijk absoluut niet. Oh, en digitale tellers zijn ook waanzinnig makkelijk te veranderen, kijk maar in de Telegraaf, ze komen voor iets van 50 euro bij je aan de deur...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Plaats reactie