Ik heb hem

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
RickGT TURBO
Contacteer:

Hoi hoi,

ik heb m'n sloop auto :)

Gister avond naar Eindhoven gereden....
Daar voor 325 pleuro een GTT ph2 uit 88 gekocht. En vandaag geschorst...
Zat een nieuwe water pomp op en een goede startmotor.

Vanavond ga ik beginnen met het uitelkaar halen van de auto....
Heeft iemand nog onderdeeltjes nodig in goede staat dan moet je me maar even mailen.. :)

Wel grappig om te zien dat mijn auto dus echt wel zeker sneller is en veel happiger....
Ik draai voor 140 km/h dus echt minder toeren (zo een 500) en m'n turbo die blaast dus echt wel harder en sneller...

Verder natuurlijk even wat rubber verbrand... want maakte toch niets uit :)
Dirk (CRX)

RickGT TURBO schreef: Ik draai voor 140 km/h dus echt minder toeren (zo een 500) en m'n turbo die blaast dus echt wel harder en sneller...
Theoretische onmogelijkheid, precies dezelfde versnellingsbak, dus evenveel toeren bij km/h!! dus, flauwekul Rick :D misschien dat deze kilometerteller een andere afwijking heeft als de andere..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
jeroen.k

Gefeliciteerd man! Was de kleur ook goed? of spuit je carrosseriedelen toch opnieuw? Was de body nog een beetje hard? Of is het gewoon een roestbak?

:D
RickGT TURBO
Contacteer:

Dirk (CRX) schreef:
RickGT TURBO schreef: Ik draai voor 140 km/h dus echt minder toeren (zo een 500) en m'n turbo die blaast dus echt wel harder en sneller...
Theoretische onmogelijkheid, precies dezelfde versnellingsbak, dus evenveel toeren bij km/h!! dus, flauwekul Rick :D misschien dat deze kilometerteller een andere afwijking heeft als de andere..
Nou nee hoor...
Ik denk eerder dat er een andere bak gewoon onderhangt...
Maar dat ga ik wel zien zodra ik de bak er uitleg...

Maar het verschil is echt duidelijk.... Top van de sloopauto ligt beslist lager dan die van mijn baby.... We hebben het met twee auto's getest.....
RickGT TURBO
Contacteer:

jeroen.k schreef:Gefeliciteerd man! Was de kleur ook goed? of spuit je carrosseriedelen toch opnieuw? Was de body nog een beetje hard? Of is het gewoon een roestbak?

Nee, kleur is bagger... Het spuitwerk is helemaal vaal...
Maar interrieur kleur daar in tegen is wel weer goed :) Verder complete dashboard etc etc...

Maar motorisch is het belangrijkste...
Zodra het blok er naast ligt ga ik eens kijken qua reviseren van dat blok. Of mischien blaas ik er voor de gein eerst eens even de koppakking uit... (nee hoor geintje)
Dirk (CRX)

Rick niet volhouden :lol: neem nu maar van mij aan, PRECIES dezelfde versnellingsbak!!!

de topsnelheid heeft met PK's Nm's en luchtweerstand te maken.. en dan kan jouw 0,9 bar en verlaagde auto idd iets sneller zijn op zijn top.. zeker als je een betere motor hebt etc.etc.etc.

maar het toerental km/h verhouding is PRECIES hetzelfde.. ookal zouden er totaal verkeerde banden onder zitten, dan nog blijft die indicatie hetzelfde, al is de reeele snelheid dan misschien anders..
Jeroen V
Contacteer:

wie weet, heel misschien hoor, ik weet het niet zeker, maar heeft rick niet 15ich > dat is het verschil, grotere wielen, minder toeren bij dezelfde snelheid, alleen zal je ook weer een tellerafwijking hebben op die van rick. Maar als ze bijde dezelfde snelheid rijden zal die van rick minder toeren draaien.
RickGT TURBO
Contacteer:

Jeroen V schreef:wie weet, heel misschien hoor, ik weet het niet zeker, maar heeft rick niet 15ich > dat is het verschil, grotere wielen, minder toeren bij dezelfde snelheid, alleen zal je ook weer een tellerafwijking hebben op die van rick. Maar als ze bijde dezelfde snelheid rijden zal die van rick minder toeren draaien.
Dat zal het dan wel zijn. Inderdaad heb een mega teller afwijking momenteel... Moet het van de week even bijstellen...
Als ik 100 km/h op de snelweg rij dan zit ik altijd in de meest linkse rijbaan en vlieg ik de rest voorbij...

En de toeren van de sloop wagen liggen beslist hoger dan die van m'n baby. Dus ik hou beslist meer speling over qua motor met m'n babytje....
Ik denk zelf dat ik mijn baby tegen de 200 km/h moet krijgen net in de 6000 toeren.

Nou dat krijg ik die sloop wagen never te nooit... hij draaid 4500-5000 toeren al bij 150.
Dirk (CRX)

Jeroen V schreef:wie weet, heel misschien hoor, ik weet het niet zeker, maar heeft rick niet 15ich > dat is het verschil, grotere wielen, minder toeren bij dezelfde snelheid, alleen zal je ook weer een tellerafwijking hebben op die van rick. Maar als ze bijde dezelfde snelheid rijden zal die van rick minder toeren draaien.
Ja maar dan rijdt je op de TELLER nog wel precies dezelfde snelheid als toeren alleen rijdt hij in werkelijke kilometers sneller, behalve als hij 195/45/15 banden heeft dan is het verschil nog 1,6% ofzo en dat is bijna niet te zien op je tellertje..

bij 195/50/15 is het verschil 6 á 7% en dat merk je wel idd!
RickGT TURBO
Contacteer:

Dirk (CRX) schreef:
Ja maar dan rijdt je op de TELLER nog wel precies dezelfde snelheid als toeren alleen rijdt hij in werkelijke kilometers sneller, behalve als hij 195/45/15 banden heeft dan is het verschil nog 1,6% ofzo en dat is bijna niet te zien op je tellertje..

bij 195/50/15 is het verschil 6 á 7% en dat merk je wel idd!
Aangezien ik de teller stekker los had gehaald en m'n maatje achter me reed met een goed geeikte km/h meter. En we aan het mobielen waren en hij 140 km/h reed. Weet ik dat het 140 km/h was bij 4500 toeren. En dat toen ik het zelfde deed met mijn babytje ik 3700-4000 toeren ongevoor maar liep.

Dus oftewel de sloop bak loopt gewoon meer toeren voor die snelheid.

Daar zitten overigens de orginele velgen plus rubber op...
jeroen.k

Toch heeft dirk gelijk, want je toerenteller pakt zijn toeren niet van de wielen maar van de krukas? iig voor de wielen en de snelheidsmeter doet dit ook vor de wielen. Dus de verhouding snelheid op de teller en aantal toeren p/min op de teller kan nooit verschillen en banden mogen daar geen invloed op hebben. De werkelijke snelheid en aantal toeren, das weer een heel ander verhaal. Daar is wel één en ander over te zeggen.
Jeroen V
Contacteer:

als twee auto's met de exact zelfde snelheid rijden, dan is de sneleheid met dezelfde wielmaat hetzelfde. MAAR!! als de een grotere wielen heeft zal de omweneteling van de krukas meer effect hebben, dus met hetzelfde aantal toeren een hogere snelheid, de toerenteller meet op de krukas, dus als de krukas eveneveel toeren maakt als bij de 5 met gewone wielen ,zal de gene met de grote wielen dus harder gaan, zo logisch als wat. en zal de ene auto met de grote wielen dus gewoon minder toeren maken bij dezelfde snelheid. als een auto 18 inch eronder heeft liggen trekt hij ook minder op, het lijkt dan of de bakverhoudingen lager zijn geworden, maar dat ligt puur aan de wielen.
clio_rally
Contacteer:

En de toeren van de sloop wagen liggen beslist hoger dan die van m'n baby. Dus ik hou beslist meer speling over qua motor met m'n babytje....
Ik denk zelf dat ik mijn baby tegen de 200 km/h moet krijgen net in de 6000 toeren.

Nou dat krijg ik die sloop wagen never te nooit... hij draaid 4500-5000 toeren al bij 150.
Ehm, 4500 toeren, 150 km/u? Dat is dus 6000 toeren bij 200 km/u! :p
Neem dan een kleine fout in je eigen meter, klopt het toch? De fout in je eigen meter is al snel 10% standaard. Deze hele discussie kun je trouwens meteen opdoeken als iemand even heel simpel opzoekt wat de overbrengingen zijn in de vijfde versnelling...

Gijs

PS: Wat versta je trouwens onder een 'goed geeikte snelheidsmeter'?
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Dirk (CRX)

OF je wilt me niet snappen of je snapt me niet :lol: maar ik blijf erbij Jeroen en ik hebben gelijk, pure wiskunde, simpel zat..
Menno

Dirk (CRX) schreef:OF je wilt me niet snappen of je snapt me niet :lol: maar ik blijf erbij Jeroen en ik hebben gelijk, pure wiskunde, simpel zat..
Jeroen heeft wel gelijk. 't verschil wat hij noemt zie je echter niet op de teller, maar wel in de werkelijke snelheid.
rev it like a rental
Rudo

Maar heb je nu een GT gekocht of een kinderwagen??! :)
Anonymous

Menno schreef:
Dirk (CRX) schreef:OF je wilt me niet snappen of je snapt me niet :lol: maar ik blijf erbij Jeroen en ik hebben gelijk, pure wiskunde, simpel zat..
Jeroen heeft wel gelijk. 't verschil wat hij noemt zie je echter niet op de teller, maar wel in de werkelijke snelheid.
yep ik sluit me aan bij menno en jeroen.
Tijn
Contacteer:

Als de auto met te grote wielen nou om 5 uur uit deventer vertrekt, en we gaan er van uit dat hij 80 km/uur op zijn eigen teller rijdt, en de auto met de juiste wielomtrek vertrekt om 4 uur uit amsterdam, hoe laat ontmoeten ze elkaar dan op de F.N.B, als de auto uit amsterdam 50k/m uur rijdt en file heeft onderweg ?
there is no spoon.
Rudo

Tijn schreef:Als de auto met te grote wielen nou om 5 uur uit deventer vertrekt, en we gaan er van uit dat hij 80 km/uur op zijn eigen teller rijdt, en de auto met de juiste wielomtrek vertrekt om 4 uur uit amsterdam, hoe laat ontmoeten ze elkaar dan op de F.N.B, als de auto uit amsterdam 50k/m uur rijdt en file heeft onderweg ?

Hmmm, volgens mij zijn er iets te veel onbekende variabelen :)
Tijn
Contacteer:

nee hoor, tussen 8 en 9 ... je weet toch hoe laat de FNB begint ? :p
there is no spoon.
jeroen.k

:lol: Dat ligt aan de bandenmaat van de persoon die voor je rijdt in de file! :lol:
Visscher
Contacteer:

:D :D :D :D :D :D :D 8)
RickGT TURBO
Contacteer:

Effe twee dingen...

1 dit is een nodeloze discussie....

2. Met een auto op de bumper van de sloopauto 140 km/h rijden (volgens km teller volg auto) en dan 4500 toeren draaien volgens dashboard meter (en gehoor).
En dan daarna direct met dezelfde volg auto op de bumper met m'n babytje 140 km/h rijden volgens km teller zelfde volg auto) maar dan geeft m'n dashboard meter 4000 toeren aan. (Wat overigens m'n gehoor ook weer geeft)

Dus dan kan ik wel stellen dat er een toerental verschil tussen de twee auto's zit. Wat daar dan de reden van mag zijn dat maakt niet uit.

De ene auto heeft gewoon minder reserves over dan de andere. (de ene loopt het makelijk en de ander loopt het moeilijker)

ps geeikt... nou ja... niet echt :) Maar wel consequent met dezelfde auto/meter gemeten. Dus dan kan je het natuurlijk gewoon vergelijken...
jeroen.k

1. je hebt gelijk

2. wat boeit het! Je hebt iig een mooie sloper voor onderdelen

RickGT TURBO
Contacteer:

jeroen.k schreef:1. je hebt gelijk

2. wat boeit het! Je hebt iig een mooie sloper voor onderdelen

Inderdaad :) :) :) :lol: :lol: :lol:
clio_rally
Contacteer:

[quote]

De ene auto heeft gewoon minder reserves over dan de andere. (de ene loopt het makelijk en de ander loopt het moeilijker)

quote]

Sorry, ik wil deze discussie niet onnodig rekken, maar dit vind ik wel heel erg interessant. Wat bedoel je in hemelsnaam met moeilijker of makkelijker lopen? Dat jouw blok wat beter is en daardoor met een lager toerental een hogere snelheid kan halen? Ik neem aan dat je dat niet bedoelt, maar in het geval dat je dat wel bedoelt: Je toerental is rechtlijnig evenredig met je snelheid (tenzij je koppeling slipt). Dus dit hele verhaal kan niet, 100% niet... :wink:

Gijs
Bezemer Rally Team

Steven
Car: M536

Volgens mij is geen enkele GT hetzelfde qua motorgedrag. En over die afwijkingen is nou wel gneoeg gezegd. Alles kan afwijken...

BTW dat 'babytje' klinkt wel heel schattig hoor, maar we hebben het hier toch echt over een auto.....
clio_rally
Contacteer:

Nee, dat geloof ik graag. Maar neem je een gtt die top loopt, en eentje die belabberd loop (drie poten bijvoorbeeld :evil: ), dan nog hebben ze dezelfde snelheid bij hetzelfde toerental...de ene komt er alleen wat sneller dan de ander... :p

Gijs
Bezemer Rally Team

Steven

Dat hangt weer van de bandenmaat en spanning af, lekker belangrijk allemaal het ding wordt toch gesloopt. :)
RickGT TURBO
Contacteer:

Steven(ventieldopje) schreef: BTW dat 'babytje' klinkt wel heel schattig hoor, maar we hebben het hier toch echt over een auto.....
Laat m'n vriendin dit maar niet horen maar als ik heel eerlijk ben en ik moet kiezen tussen vriendin inwissellen of m'n kleine patsertje... nou dan weet ik het wel.....

In m'n auto zitten heel wat meer tune uurtjes dan in m'n vriendin....

Dus een nieuwe vriendin is makelijker te tunen dan de auto... :)
:)
jeroen.k

Steven(ventieldopje) schreef:Dat hangt weer van de bandenmaat en spanning af, lekker belangrijk allemaal het ding wordt toch gesloopt. :)
NEE JUIST NIET! :lol:

hehehe discussions are endless, they are usual stopped because people get tired! :D
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Rick ik ben nog steeds geintresseerd in onderdelen..

vooral dat phase2spul:

-expantievat (+ bijbehorende dingentjes)
-ontgassingspompje (+ bijbehorende dingentjes)
-klemmemtjes(van slangen)
-(slangen) <- nieuwe is beter dus denk dat ik maar nieuwe koop..
Steven

Slangenklemmen moet je ook nieuw kopen, kost toch geen drol.

Ik zoek trouwens nog een temperatuurschakelaar die in de radiateur zit.
Kosda Rick? :)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Steven(ventieldopje) schreef:Slangenklemmen moet je ook nieuw kopen, kost toch geen drol.

Ik zoek trouwens nog een temperatuurschakelaar die in de radiateur zit.
Kosda Rick? :)
NIEUWE kopen.. :D
rond de 25 Gulden.
Steven

Whehehe ik wist dat je erop ging happen :D

Kost trouwens 15 pleuro en das alweer een hoop voor mij :)
Moet btw eerst ff kijken of het uberhaupt die schakelaar wel is, voorlopig werkt het ijzerdraadje ook wel goed..

btw waar kan ik mooi een draad trekken van het motorruim naar de cabine? Dan maak ik ff een mooie schakelaar in me dash.
Plaats reactie