Wie heeft er nu eigenlijk allemaal een turbo op zn clio?
Een clio turbo, is dat een beetje betrouwbaar? iets minder dan gtt?
En is dat nou evensnel of minder snel of sneller dan gtt? (0 tot 100, vind ik belangrijkste
)
En is dat nou evensnel of minder snel of sneller dan gtt? (0 tot 100, vind ik belangrijkste

1.4 turbo 8v, of 1.8 turbo 16v, lijkt me duidelijk.
Alleen het afstellen is moeilijk. Iemand trouwens goede adressen voor het afstellen? Mn ecu is al bij elia geweest, maar vraag me af wat je nog meer kunt doen. iemand suggesties?
Alleen het afstellen is moeilijk. Iemand trouwens goede adressen voor het afstellen? Mn ecu is al bij elia geweest, maar vraag me af wat je nog meer kunt doen. iemand suggesties?
-
- Contacteer:
Chip filter cat uitlaat, daarna ga je de motor in.MyZ schreef:1.4 turbo 8v, of 1.8 turbo 16v, lijkt me duidelijk.
Voor dat afstellen kun je eens informeren bij Speed Center in Geldermalsen.(0345-684477)Meten ze gelijk of je genoeg vermogen hebt.
Dar twijfel ik toch wel aan. Want er zijn zoveel verschillende mogelijkheden qua opstelling.MyZ schreef:1.4 turbo 8v, of 1.8 turbo 16v, lijkt me duidelijk.
Hoeveel bar, wat voor nokken-assen, wat voor bak enz enz enz.
Je weet het nooit totdat je ze naast elkaar zet.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
De Carisma 5 GT Turbo heeft 370 PK. Dus dan mag je weer wat tunen aan de clio.MyZ schreef:dan mag je een 5je nog wel heel goed tunen
Volgens mij is het gewoon wie het meeste geld ter beschikking heeft.
Het moge duidelijk zijn dat een 5 GTT met dezelfde druk minder PK zal hebben dan een clio met die druk.
Maar ja, clio heeft een grotere inhoudt en 16 kleppers. Daarbij heeft de 5 een carburateur die behoorlijk knijpt. Dus eigenlijk is het niet te vergelijken. Al zal duidelijk zijn dat er uit een 1.8 16V meer te halen valt dan een 1.4 8v.
Maar wederom, zal om het grootste budget gaan.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
5 weegt een stuk minder dan een Clio (het blok ook) dus zo duidelijk lijkt het me nog niet!MyZ schreef:1.4 turbo 8v, of 1.8 turbo 16v, lijkt me duidelijk.

sorrie dat red je never nooit niet. clio zit op een 200+ pk,s is toch even net een andere ervaring als rijden in een gtt.jeroen.k schreef:5 weegt een stuk minder dan een Clio (het blok ook) dus zo duidelijk lijkt het me nog niet!MyZ schreef:1.4 turbo 8v, of 1.8 turbo 16v, lijkt me duidelijk.Doe mij maar een 5 en dan tegen die Clio. Heb je toch betere kans denk ik! En zo heeeel erg goed hoef je hem niet eens te tunen dan denk ik!
oja? ja. heb 2 clio,s een 1800 een 2.0 turbo en een gt turbo. tis mijzelf errug duidelijk wat nou het snelst is.
enige wat nog net even een vlottere duw in je rug geeft is een 21 turbo. maar is weer het verschil tussen een grote auto met wat minder leuk bochten effect en een klein autotje.
21 turbo op de snelweg heb je echt nogweer een verhaal apart.
Ja okee. Maar wat heeft het gekost om die 2.0 om te bouwen naar turbo.dennis16v schreef:sorrie dat red je never nooit niet. clio zit op een 200+ pk,s is toch even net een andere ervaring als rijden in een gtt.jeroen.k schreef:5 weegt een stuk minder dan een Clio (het blok ook) dus zo duidelijk lijkt het me nog niet!MyZ schreef:1.4 turbo 8v, of 1.8 turbo 16v, lijkt me duidelijk.Doe mij maar een 5 en dan tegen die Clio. Heb je toch betere kans denk ik! En zo heeeel erg goed hoef je hem niet eens te tunen dan denk ik!
oja? ja. heb 2 clio,s een 1800 een 2.0 turbo en een gt turbo. tis mijzelf errug duidelijk wat nou het snelst is.
enige wat nog net even een vlottere duw in je rug geeft is een 21 turbo. maar is weer het verschil tussen een grote auto met wat minder leuk bochten effect en een klein autotje.
21 turbo op de snelweg heb je echt nogweer een verhaal apart.
Pak dat bedrag en duw dat in de GTT. Want dan is het alleen maar eerlijk. Je moet geen standard GTT met een 2.0 turbo gaan vergelijken waar voor een mille of 5 aan vesleuteld is.
Dan wil ik het nog wel eens zien.
Heb je die 2.0 turbo nog??? Wil de mijne er later wel eens naast zetten. Kunnen we kijken wat sneller is, en natuurlijk effe het prijslijstje en de specs vergelijken.
hmmm maar als je dus een 1.4 met een turbo wil opzadelen mag je dus ook wat aan de remmen gaan doen en de wegligging, en het 1 en ander verstevingen...tjing tjing $$$ ...wel leuk project..

Juist.... geld moet rollen anders hadden ze het wel vierkant gemaaktJasper clio 16v schreef:wat boeit dat geld nou allemaal, geld moet rollen

dat ding wordt behoorlijk verstevigd, ook de remmen zullen een grote diameter krijgen. 288 ofzo.Yr! schreef:hmmm maar als je dus een 1.4 met een turbo wil opzadelen mag je dus ook wat aan de remmen gaan doen en de wegligging, en het 1 en ander verstevingen...tjing tjing $$$ ...wel leuk project..
en dna gegroefde en gepreforeerd. Dus stilkomen moet lukken.
Ja okee. Maar wat heeft het gekost om die 2.0 om te bouwen naar turbo.
Pak dat bedrag en duw dat in de GTT. Want dan is het alleen maar eerlijk. Je moet geen standard GTT met een 2.0 turbo gaan vergelijken waar voor een mille of 5 aan vesleuteld is.
mille of 5??? was het maar waar.....
maar je haalt het even door elkaar heen. de beste jongen heeft het over een normale gtt en dan hoeft hij nieteens ercht getuned te zijn.
dat is wat hij zegt.
tuurlijk als je ergens centen in gaat dowen gaat het sneller.
maar je haalt het even door elkaar heen. de beste jongen heeft het over een normale gtt en dan hoeft hij nieteens ercht getuned te zijn.
dat is wat hij zegt.
hij heeft het over een normale GT, maar wel een getunde 2.0 turbo. Beetje apels met peren vergelijken, vindt je niet.dennis16v schreef:Ja okee. Maar wat heeft het gekost om die 2.0 om te bouwen naar turbo.
dat is wat hij zegt.
Dat is het punt wat ik duidelijk wil maken. Als je bij de ene een schep geld ertegen aan doet, moet je niet aan de andere kant een orgineel kistje neerzetten, dan gooi daar ook iets wat gekieteld is voor een leuk bedrag. Dan is het pas eerlijk.
Of mis ik een stuk van het verhaal?
Die Clio zal ongetwijfeld sneller zijn, maar zal de 0-100 ook zo super veel sneller zijn? (16v tegen 8v?) 16v hebben toch altijd een beetje moeite met lage toeren? qua vermogen en koppel? Of denk ik nu helemaal verkeerd.
Daarbij in de 5 maxi-turbo zit een 1.6 8v turbo-blok (toch?) en die pompt daar 400 pk uit (toch?) wat dat betreft zou ik dus niet alleen naar cilinderinhoud en aantal kleppen kijken.

Daarbij in de 5 maxi-turbo zit een 1.6 8v turbo-blok (toch?) en die pompt daar 400 pk uit (toch?) wat dat betreft zou ik dus niet alleen naar cilinderinhoud en aantal kleppen kijken.

dat is wat hij zegt.
tuurlijk als je ergens centen in gaat dowen gaat het sneller.[/quote]hij heeft het over een normale GT, maar wel een getunde 2.0 turbo. Beetje apels met peren vergelijken, vindt je niet.
Dat is het punt wat ik duidelijk wil maken. Als je bij de ene een schep geld ertegen aan doet, moet je niet aan de andere kant een orgineel kistje neerzetten, dan gooi daar ook iets wat gekieteld is voor een leuk bedrag. Dan is het pas eerlijk.
nee ik haal het niet door elkaar. tuurlijk ga je geen snel ding tegen een standaard karretje zetten,
kijk jeroen hier wil het graag eens proberen met zijn net even meer als standard 5 turbo tje.
leg hem dus ff netjes uit dat het hem niet gaat lukken.
bedoel maar ik maak hier de vergelijking niet. reageer alleen even netjes dat het dan een ongelijke strijd is.
maar met alle plezier wil ik wel een keer naast hem gaan staan op een stuk asfalt.
dat is wat hij zegt.
tuurlijk als je ergens centen in gaat dowen gaat het sneller.[/quote]hij heeft het over een normale GT, maar wel een getunde 2.0 turbo. Beetje apels met peren vergelijken, vindt je niet.
nee ik haal het niet door elkaar. tuurlijk ga je geen snel ding tegen een standaard karretje zetten,
kijk jeroen hier wil het graag eens proberen met zijn net even meer als standard 5 turbo tje.
bedoel maar ik maak hier de vergelijking niet. reageer alleen even netjes dat het dan een ongelijke strijd is.
maar met alle plezier wil ik wel een keer naast hem gaan staan op een stuk asfalt.
Hoeveel koppel denk je dat een clio turbo heeft dan? Echt wel een stuk meer dan een 5. Dat is juist wat een clio mist. Met een turbo kun je dat dus mooi compenseren. Maar dennis, vertel me ff of nu je een willie hebt gekocht en daar een turbo op gaat zetten, ben erg benieuwd
hij heeft het over een normale GT, maar wel een getunde 2.0 turbo. Beetje apels met peren vergelijken, vindt je niet.dennis16v schreef:maar je haalt het even door elkaar heen. de beste jongen heeft het over een normale gtt en dan hoeft hij nieteens ercht getuned te zijn.
dat is wat hij zegt.
maar met alle plezier wil ik wel een keer naast hem gaan staan op een stuk asfalt.[/quote]
Ten eerste heb ik geen GTT (had ik em maar) et was eigenlijk meer een hersenspinseltje van me! Clio heeft idd met turbo veel meer pk's en Nm's is wellicht een stukkie zwaarder (1100 kg?) dan de 5 (840 kg), maar dan staat 120 pk nog niet tegenover 200+ pk. Ik was alleen in de veronderstelling dat 16v motoren hun vermogen vrijwel altijd in een vrijwel hoog toerenbereik halen en dat 8v motoren dit wat lager hadden zitten. vandaar dat ik eigenlijk aanam dat je met een beetje getuned 5-je (130-140 pk) in de 0-100 sprint wel een redelijke kans zou moeten hebben tegen een clio 1.8 16v (want daar hadden we het toen nog over) met turbo. Daarna ben je niks meer, maar in die 1e 100 meter hangt het toch aardig af van de bestuurder lijkt me toch? Of praat ik nu poep?

kijk maar naar de pk/kg:
Clio turbo = 0.203 pk/kg
5 GT turbo = 0.146 pk/kg
Standaard:
Clio 16v = 0.139 pk/kg
5 GT turbo = 0.146 pk/kg
Dit zegt natuurlijk weinig over de echte acceleratie tijden maar het geeft wel een indicatie.
Clio turbo = 0.203 pk/kg
5 GT turbo = 0.146 pk/kg
Standaard:
Clio 16v = 0.139 pk/kg
5 GT turbo = 0.146 pk/kg
Dit zegt natuurlijk weinig over de echte acceleratie tijden maar het geeft wel een indicatie.
MyZ schreef:Hoeveel koppel denk je dat een clio turbo heeft dan? Echt wel een stuk meer dan een 5. Dat is juist wat een clio mist. Met een turbo kun je dat dus mooi compenseren. Maar dennis, vertel me ff of nu je een willie hebt gekocht en daar een turbo op gaat zetten, ben erg benieuwd
nogniet kunnen meten maar volgens mijn bronnen moet het op een 250nm zitten.
vergelijk dat met een 21T die zit getuned op een 400 mn. als ik me niet vergis.
ff me autotje dr bij zetten.
[img]http://www.sk-tuning.de/web/shop/images ... axifr1.jpg[/img]
[img]http://www.sk-tuning.de/web/shop/images ... ifront.jpg[/img]
[img]http://www.sk-tuning.de/web/shop/images ... xiheck.jpg[/img][/quote]
tis een clio RSI/16v/williams.
dus samengesteld uit vanalles en nogwat.
-
- Contacteer:
Dit is wel een heel erg vreemde discussie. Mij lijkt het duidelijk dat een 2.016v (of 1.8 16v) altijd meer potentieel heeft dan een 1.4 8v. Kijk, natuurlijk kun je de 1.4 8v opfokken tot 400 pk whatever. Maar daar gaat het niet om. Wees eens eerlijk, dan is het toch heel simpel dat een motor met een grotere inhoud meer potentieel heeft? Dat hij dan ook nog 16 kleppen heeft is een extra-tje...
Gijs
PS: het vermogen op hoge toeren van een 16v maakt 0-100 weinig uit. Een integrale 16v heeft iets meer pk dan een 8v (uit het hoofdje 185 vs 200), maar idd bij een hoger toerental. Verder heeft de 8v iets meer koppel, ook nog eens bij een lager toerental. Toch is de 16v 0.3 sec sneller...
Gijs
PS: het vermogen op hoge toeren van een 16v maakt 0-100 weinig uit. Een integrale 16v heeft iets meer pk dan een 8v (uit het hoofdje 185 vs 200), maar idd bij een hoger toerental. Verder heeft de 8v iets meer koppel, ook nog eens bij een lager toerental. Toch is de 16v 0.3 sec sneller...
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
Ja Dennis 16V, ik ben er ook wel benieuwd naar of het een Willi blok is of een 1800 16V blok is dat verbouwd is.
't kwartje schijnt maar niet te willen vallen. (zie andere topics) maar de auto op de foto's is Dennis' Clio. Dus niet zoeen, of zo'n kit, of iets wat er een beetje op lijkt of wel eens in de buurt heeft gestaan, maar gewoon DIE auto.jeroen.k schreef:Heb je die kit er ook al om heen zitten?
rev it like a rental
Nee gaat er uiteraard niet om dat een 1.4 8v op te fokken valt tot 370 rijdbare PK's en nog wel hoger als het moet. Ging mij er effe om dat een standard 5 je naast een clio met turbo werdt gezet.clio_rally schreef:Dit is wel een heel erg vreemde discussie. Mij lijkt het duidelijk dat een 2.016v (of 1.8 16v) altijd meer potentieel heeft dan een 1.4 8v. Kijk, natuurlijk kun je de 1.4 8v opfokken tot 400 pk whatever. Maar daar gaat het niet om. Wees eens eerlijk, dan is het toch heel simpel dat een motor met een grotere inhoud meer potentieel heeft? Dat hij dan ook nog 16 kleppen heeft is een extra-tje...
Gijs
Dat de clio met grotere inhoudt meer potentie heeft dan een kleine inhoudt geloof ik ook wel. Maar het ging mij erom dat een standard 5GTT werdt vergeleken met een custom made 2.0 16v turbo. En dat moet je niet doen.
maar allemaal weer vriendjes

't kwartje schijnt maar niet te willen vallen. /quote]Menno schreef:jeroen.k schreef:Heb je die kit er ook al om heen zitten?
Misschien komt dat wel door de euro`s ......