Nokken-as laten slijpen/bewerken??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Hey People,

Ik heb ooit eens iets gelezen hier over je nokken-as te laten aanpassen. Ik wil namelijk voor het blok voor in de gele voor op het circuit een iets scherpere nok hebben. Mag wat wilder.

Wie o wie kan dat doen, en wat kost het.

En wat kan ik het beste nemen uiteraard. Auto wordt voor op het circuit te scheuren, maar ook op de straat. Maar hoofdzakelijk op het circuit.

iemand een idee wie dat doet en wat het kost??

alvast bedankt.

P.s. ben tot nu toe alleen effe op zoek naar info, wil nog niks kopen ofzo. Anders krijg ik misschien verkeerde reacties.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Michel S.
Contacteer:

Maak me wild >-) >-) >-) >-) >-) >-)

Ik heb al een nokken-as hier liggen een scherpe, maar die zit en is voor mijn blauwe GTT. een Pipercam285.

Maar die wil ik niet gaan gebruiken. Die is behoorlijk wild en was ook behoorlijk prijzig. Maar daarom ben ik eens aan het kijken wat een bestaande nokken-stok aanpassen kost.

Meer informatie is welkom
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
robert

er zijn meerdere bedrijven die nokkenassen kunnen slijpen. De goede onderscheiden zich van de slechte door de manier van harding daarna.
Ik zal morgen even vragen wat de goede hardingsmethode is.
Sander
Contacteer:

Michel S. schreef:
Maak me wild >-) >-) >-) >-) >-) >-)

Ik heb al een nokken-as hier liggen een scherpe, maar die zit en is voor mijn blauwe GTT. een Pipercam285.

Maar die wil ik niet gaan gebruiken. Die is behoorlijk wild en was ook behoorlijk prijzig. Maar daarom ben ik eens aan het kijken wat een bestaande nokken-stok aanpassen kost.

Meer informatie is welkom
Improve-tuning

:D
jacco 16v

stomme vraag misschien.
maar als je een nokkenas gaat slijpen dan kan hij daar toch nooit wilder van worden?
temminste je haalt dan toch matriaal weg waardoor de lift hoogte en de openings duur korter worden?
of heb ik dat mis.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
jetab
Contacteer:

Als je bijvoorbeeld de hoogte van de nok hetzelfde houd maar de afloop korter dan krijg je dus dat de klep sneller opent en/of sneller dicht gaat... Je kan dus kiezen voor vanalles.... inlaat snel open en langzaam dicht en uitlaat langzaam open en snel dicht of zo....
Menno

jacco 16v schreef:stomme vraag misschien.
maar als je een nokkenas gaat slijpen dan kan hij daar toch nooit wilder van worden?
temminste je haalt dan toch matriaal weg waardoor de lift hoogte en de openings duur korter worden?
of heb ik dat mis.
Door gewoon de basiscirkel kleiner te slijpen, kan je alsnog alle kanten op met 't profiel. Je kunt 'm dan dus ook mee lift geven, en langer open laten.
rev it like a rental
Plaats reactie