Piepende schokdemper / krakende veren. Normaal?

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Anonymous

Heren, het is weer zover. Ik erger me weer eens aan iets van mijn Clio en heb weer het idee dat jullie er het fijne van weten ;)

Wat dan? Nou, de eerste paar honderd km was mijn nieuwe Clio heel stil, met zijn Apex Sport Suspension kit (dus: van deie gele veren en rode dempers). Maar sindsdien maken die dingen achter een irritant kraakgeluid dat je vooral binnen de bebouwde kom heel erg hoort:
- de veren die 'kraken' (speling in de schotel waar ze in zitten?)
- 1 van de dempers die 'piept' als je over een kort hobbeltje rijdt (bijna alles dus). Voor zover ik kan bepalen doet 'ie dat bij de uitgaande slag. Enorm irri! :(

Is dat normaal? Kom ik er vanaf?
En belangrijker: zou ik tegen m'n dealer kunnen zeggen dat die ene piepende demper gewoonweg kapot is?

Iemand ervaring mee? (Sterker nog: RenaultClioII16v, Peter, had jij niet dezelfde kit?)

Thx!

Edo
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Nou edo dat is weer k#t....
Ik heb geen problemen (alleen te laag over de grond, zeker nu met dat lagunastripje onder de voorbumper)
maar ik heb dan ook alleen veren van apex...

Ik denk dat het gewoon garantiewerk wordt.....
Anonymous

He Peter,

Alleen de veren, en die kraken niet? Hmmm.
Mwah, ik ga maar eens polsen bij de dealer (maar misschien dat 'de rest' gaat roepen dat kraken/piepen normaal is ;) ) Kijken of ze na 8 weken eindelijk ook die stupide Sparco veerpootbrug hebben weten te bestellen.

Maarruh, te laag? I.t.t. wat ik verwachtte, heb ik namelijk helemaal nooit last van laag zijn. Heb je niet een fotootje van hoe je er tegenwoordig uit ziet (bij voorkeur van de zijkant) Ben benieuwd!
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Zal er wel een posten vanavond, 't is echt extreem :( , niet leuk meer
Anonymous

En zo wordt ik nog nieuwsgieriger! Ik zie hem morgen wel (ben 's avonds nooit online).
Ik zie nu trouwens wel dat je avatar andere gave plaatjes bevat. Maar die zijn ietsie pietsie te klein om dat lage 'front shot' goed te zien...
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Ja dat is zonde.... maar kom es naar een meeting!
Kunnen we es kennismaken en praten!
Anonymous

Yes, you're right...
Alleen bezoek jij de 'zuid' meetings en zit ik nu juist 'noord'. Effe naar Bergen op Zoom rijden is niet zo voor de hand liggend en ook beetje moeilijk te combineren met 'de baas z'n tijd'...

Dus moet ik het met fotootjes doen. En dit forum. Het leven is zo slecht nog niet 8)
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

En 30 juni in sixflags dan?
Dan kan je toch wel?
Anonymous

Da's auto-mania, nietwaar?

Maar op 30 juni is er ook Parkpop in Den Haag. Ook wel interessant, dacht ik.

En jij bent er blijkbaar alleen de 30e?
Moet ik over nadenken (ja, het is slecht afspraken maken met mij :lol: )
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Edo schreef:Da's auto-mania, nietwaar?

(ja, het is slecht afspraken maken met mij :lol: )
Idd!

Spreek je nou al ee paar maanden (maar nog nooit op msn ofzo) maar heb je nog nooit gezien!
Anonymous

tsjah, 'k ben niet zo'n groeps-beest, dus ik leef niet voor de meetings ;)

Maar niet op MSN? Ik heb jou (iets van denobaneeno of zo, alias Peerke) wel in mijn contacts staan, maar JIJ bent er ook nooit (tijdens kantooruren, wel te verstaan) ! Toeval?

Nou goed. We gaan maar weer eens verder. Ik hou 29 of 30 juni in de gaten (voor zover dat helpt ;) )
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Klopt allemaal wat je zegt, maar ik ben in tegenstelling tot jij 's avonds weer aktief op het net.

heb jouw er ook tussen staan. Iets met swift ofzo?

Maar we dwalen af van het kl#te probleem....
Kun je de radio niet wat harder zetten? :D ?

Maar ik zou gewoon teruggaan naar de garage.
Enigste wat ik weet is dat er wel es zand in de veerschotels zit en dat dan gaat schuren, maar voor die schokdemper weet ik niks.
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

ff kijken voor die foto:
[img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc096/Fotolijstje.jpg[/img]
Anonymous

Da's idd een fraaie lip! (en een fraai staaltje 'hoe hou ik mijn zwarte auto schoon' ;) )

In een eerste inschatting ook een goede 2 cm lager dan mijn officiele lip. Daarmee weet ik wel wat plekjes te vinden om eens lekker te schrapen...

MSN: swiv98 ja. (geen swift suzuki, nee. nooit). Ach, het ligt er wel eens uit. Hoewel ik m'n vriendin bijna dagelijks 'spreek'.
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Misschien heb je mijn andere topic ook gelezen:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 00#1112600
Ik wou mijn auto een protech behandeling laten geven, hoef ik 5 jaar niet te poetsen.
Afspuiten met warm water is voldoende om hem in showroomconditie te krijgen!

Want je ziet alles op dat zwart hee!
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Als ik mijn sideskirts en grille heb zal ik wel weer een foto plaatsen
clio_rally
Contacteer:

Edo schreef:He Peter,

Alleen de veren, en die kraken niet? Hmmm.
Mwah, ik ga maar eens polsen bij de dealer (maar misschien dat 'de rest' gaat roepen dat kraken/piepen normaal is ;) ) Kijken of ze na 8 weken eindelijk ook die stupide Sparco veerpootbrug hebben weten te bestellen.
Sparco veerpootbrug? Als je het toch via Renault doetn, kun je dan geen Renault Sport veerpootbrug bestellen? Ik zal eens in hun boek kijken...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Weet je hoe duur dat spul is?

Ik wou renault sport pedaaltjes hebben, die kosten €45,- per stuk!
Anonymous

Geen idee hoe mijn dealer hier aan komt.
Ik heb ze alleen gevraagd om een stalen veerpootbrug voor. Liefst zonder schroeven en boren, verder niks. Improve verkoopt die dingen volgens mij per dozijn, maar nee, Obdam BV moest er een dure Sparco van maken. En die komen uit het verre verre Italie en dat is veeeeeeels te ver weg. Ofwel: 8 weken verder en alleen vage beloftes en schuld bij tussenpersonen leggen. Right.

Dat de RS onderdelen duur zijn kan ik me wel voorstellen. Waarschijnlijk ZO duur dat zelfs mijn dealer mij als lease-klant het me niet durfde aan te smeren. Te groot verschil met '3rd party'.
clio_rally
Contacteer:

Ik zal even het boek opzoeken. De prijzen varieren enorm. Een hoop dealers gooien er echt belachelijk veel op :-*

Gijs
Bezemer Rally Team

Anonymous

Nou, dat is misschien wel interessant. Kan ik ze zelf aan een alternatief helpen ;)

Op mijn offerte stond trouwens een Apex veerpootbrug, zie ik na wat zoekwerk. Wijken ze dus ook al weer van af. Maar die moest fl. 219,- (99,38 euro) kosten.
Komt een echte RS brug in de buurt??
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Maar edo heb jij straks een veerpootbrug, die je niet hoeft te schroeven?
Da's mooi, die zoek ik ook! Het liefst die ik na kan maken (foto?)
Anonymous

Edo schreef:Geen idee hoe mijn dealer hier aan komt.
Ik heb ze alleen gevraagd om een stalen veerpootbrug voor. Liefst zonder schroeven en boren, verder niks. Improve verkoopt die dingen volgens mij per dozijn, maar nee, Obdam BV moest er een dure Sparco van maken. En die komen uit het verre verre Italie en dat is veeeeeeels te ver weg. Ofwel: 8 weken verder en alleen vage beloftes en schuld bij tussenpersonen leggen. Right.
8 weken is gelul.

I kheb net een sparco naaf binnengekregen moest ook uit italie komen dit duurde alleen drie weken. Gekocht bij ECD autostyling Den Haag.
Anonymous

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Maar edo heb jij straks een veerpootbrug, die je niet hoeft te schroeven?
Da's mooi, die zoek ik ook! Het liefst die ik na kan maken (foto?)
Foto no problemo. Meten kan ik ook wel. Maar hoe je dat op een nette manier namaakt, dan mag je dan zelf uitzoeken! :p
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Dat is dan ook de uitdaging! :D
Ga ik lekker bij wouter16v(die hebben een werkplaats) zoŽn ding in mekaar bakken :lol:
clio_rally
Contacteer:

8 weken is gelul.
I kheb net een sparco naaf binnengekregen moest ook uit italie komen dit duurde alleen drie weken. Gekocht bij ECD autostyling Den Haag.
Ook meneer sparco heeft niet alles op orde. We hebben voor het rallyteam echt een hoop sparco en omp spul gekocht, maar alles komt op een andere datum binnen. Je kunt er echt geen pijl op trekken. Sommige spullen konden we na een week halen, mijn handschoenen zijn nu net aangekomen, na 2.5 maanden (da's ook wel erg extreem, maar toch...)

Gijs
Bezemer Rally Team

RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Dat duurt zeker errug lang....
Maar edo? ben je al naar de "vak"garage geweest?
Anonymous

Nee, nog niet. Op de tijden dat ik makkelijk langs kan, zijn er geen techneuten. Maar zaterdag is een optie, of misschien eerst op 'koopavond' donderdag proberen.

Maar het lijkt er op dat Sparco net zo lastig is als de dealer.
En ik kan moeilijk een verkoper gaan staan meppen. Schiet ik helemaal niks mee op :lol:

[edit: PS, Peter, je moet wel wat aan je avatar doen, want omdat 'ie het 64x48 gifje in de hoogte uitrekt naar 64x64 denk ik steeds dat je een Chrysler PT cruiser hebt! Echt ! :p )
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Edo schreef:
PS, Peter, je moet wel wat aan je avatar doen, want omdat 'ie het 64x48 gifje in de hoogte uitrekt naar 64x64 denk ik steeds dat je een Chrysler PT cruiser hebt! Echt ! :p )
Is het zo erg? Dacht dat het wel meeviel.....
Plaats reactie