Probleempje Stuurbekrachtiging Clio 16V?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Tim B.

Hi all,

Nou gaat het sturen in mn Clio vrij zwaar, vooral in vergelijking met een andere Clio 16V waar ik dit weekend ff in gereden heb, terwijl er op beide stuurbekrachtiging zit. Ik "hoor" de stuurbekrachtiging wel trouwens als ik aant stuur draai, en er zit ook genoeg olie in het systeem. ik heb dus het idee dat ie het niet tot nauwelijks doet, voor de rest rijdt hij perfect. :)

Ik heb al ff een search gedaan maar kon niet zo snel een soortgelijk topic vinden. Deze week krijgt ie een grote beurt en wordt ie helemaal nagekeken, maar heeft 1 van jullie hier ervaring mee of een idee wat dit kan zijn???

Thanx :)
Tim B.

Niemand?
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

heb je er ook zulke sloffen onder als mij dan?
215 40 r16?
:)

want dan lijkt het inderdaad of je geen stuurverkrachtiging heb. :)

het is weer laatjes dus ik gaat me beddie opzoeken :)

laturrr
Tim B.

Nope...nog niet :D

Kheb er 185-ers onder zitten dus dat valt reuze mee, t zijn de originele velgen.
BartK (Adrenalin)

Tim B. schreef:Ik "hoor" de stuurbekrachtiging wel trouwens als ik aant stuur draai, en er zit ook genoeg olie in het systeem.
Ik hoor mijn stuurbekrachtiging ook! Vooral als mijn clio even stil heeft gestaan. Als ik dan vanuit stilstand weg rijd en een bocht maak, hoor ik hem heel goed. Daarna hoor ik hem vrijwel niet meer.
Tim B.

BartK (Adrenalin) schreef:
Tim B. schreef:Ik "hoor" de stuurbekrachtiging wel trouwens als ik aant stuur draai, en er zit ook genoeg olie in het systeem.
Ik hoor mijn stuurbekrachtiging ook! Vooral als mijn clio even stil heeft gestaan. Als ik dan vanuit stilstand weg rijd en een bocht maak, hoor ik hem heel goed. Daarna hoor ik hem vrijwel niet meer.
Volgens mij hoort dit zo...
RonaldClio16v
Contacteer:

Tim B. schreef:
Dat geluidje heb ik ook da's goed laat hij even horen dat i nog werkt. Toen ik op zoek was om een clio te kopen heb ik ook in zo'n ding gereden waar de stuurbekrachtegin meer tegen werkt als mee. Dit is niet goed volgens mij mischien vocht in stuurvloeistof (overgens gewoon remvloeistof.)
BartK (Adrenalin)

Tim B. schreef: Volgens mij hoort dit zo...
Dat denk ik dus ook :D .
Armando

Tim B. schreef: Volgens mij hoort dit zo...
Dat denk ik dus ook :D .
Me toooo... :wink:
Bart V

RonaldClio16v schreef:
Tim B. schreef:
Dat geluidje heb ik ook da's goed laat hij even horen dat i nog werkt. Toen ik op zoek was om een clio te kopen heb ik ook in zo'n ding gereden waar de stuurbekrachtegin meer tegen werkt als mee. Dit is niet goed volgens mij mischien vocht in stuurvloeistof (overgens gewoon remvloeistof.)
Remvloeistof?? wij gooien er altijd ATF in, die rooie meuk. Volgens mij is remvloeistof niet echt geschikt voor stuurbekrachtiging.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

[quote="BartK (Adrenalin)]
Ik hoor mijn stuurbekrachtiging ook! Vooral als mijn clio even stil heeft gestaan. Als ik dan vanuit stilstand weg rijd en een bocht maak, hoor ik hem heel goed. Daarna hoor ik hem vrijwel niet meer.[/quote]

ik ook
Tim B.

Ja nou dat geluid heb ik dus ook, dus dat zit wel goed dacht ik zo. Alleen.....hij stuurt zo zwaar!!!! Geen idee waar dat aan kan liggen...
Armando

Trekt ie misschien naar een bepaalde kant toe als je het stuur los laat ??
Dirk (CRX)

Tim B. schreef:Ja nou dat geluid heb ik dus ook, dus dat zit wel goed dacht ik zo. Alleen.....hij stuurt zo zwaar!!!! Geen idee waar dat aan kan liggen...
Banden zacht, wiellagers rot, stuurkogels rot, stuurpenlagers stuk..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Tim B.

Dirk (CRX) schreef:
Tim B. schreef:Ja nou dat geluid heb ik dus ook, dus dat zit wel goed dacht ik zo. Alleen.....hij stuurt zo zwaar!!!! Geen idee waar dat aan kan liggen...
Banden zacht, wiellagers rot, stuurkogels rot, stuurpenlagers stuk..
Nee, nee, nee, nee :D

Binnenkort gaan we de distributieriem vervangen, iemand hier ervaring mee wat dan handig is om nog meer te vervangen/op te letten? Aangezien je dan toch t hele blok eruit hebt.

En wat kost zoiets? Distributieriem/spanrollen?
En ik heb ook wel eens gehoord dat jeje waterpomp dan ook moet vervangen?

anybody? :D
Plaats reactie