Wel of geen filpjes in usericon?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren

Wel of geen filmpjes?

Peiling eindigde op zo 16 jun 2002 23:49

Wel!
28
48%
Geen!
30
52%

Totaal aantal stemmen: 58
RickGT TURBO
Contacteer:

Robert dB. schreef:
RickGT TURBO schreef:
Tijn schreef:
RickGeileTURBO schreef:
Maar die van mij is het geilst.....
8) 8) 8)

t@ring ik krijg alweer zin.....
ik zou hem eerder knap iritant noemen....
Ik denk dat het inderdaad zeer binnenkort tijd is voor een nieuw leuker icoontje...
Zodra m'n babytje gespoten is... :)
Zo je deze icoon tijdig willen veranderen Rick, niet iedereen wordt hier geil van, plus als ik relaxed op me werk aan het 'RTC-en' ben, kijkt men af en toe ook wat raar op...
bvd
Robert,

is goed.. ik had het al toegezegt. Ik zal het morgen op kantoor gelijk effe regelen.. :)
Riël
Über-Spammer

Meningen zijn verdeeld over de filmpjes. Laten we 't eerlijk houden, meerderheid telt, zal ik me op aanpassen. Zie de poll.
jeroen.k

Is het niet mogelijk om in je profiel aan te passen of je usericons groter dan...? weet ik veel hoeveel kb niet wil laden? Dan hebben mesen met een slome verbinding er geen last van en mensen met een snelle verbinding hadden dat sowieso al niet!

:D
Robert dB.

Zo was het eerst met versie 1.0, je moest toen een icoon uploaden waarbij een max. aantal kb's gekoppeld was. Dit lijkt mij nog steeds de beste oplossing, als ik het goed begrepen heb van Tijn komt er in de toekomst ook een dergelijk systeem.
jeroen.k

Nee ik bedoel meer dat als je een langzame verbinding hebt dat je dan aan kunt geven dat je usericons van anderen die groter zijn dan een x aantal kb's niet wil laden (dat je dan gewoon een plaatje ziet met usercin te groot ofzo) mensen met wel een snelle verbinding (de meesten toch wel denk ik) kunnen dan wel gewoon de kewle usericons bekijken! Als je het niet wil doe je het niet! Zo leek mij dat handig, maar weet natuurlijk niet of dit mogelijk is...
Riël
Über-Spammer

Zou een beetje jammer zijn, weer terug naar 6kb ... Maar ik vraag me af of mensen die usericons niet een een temp. internet dir. kunnen zetten, of een cache, zodat ze er na 1 keer laden ook geen last meer van hebben. Iemand een idee hoe dit werkt?
Tijn
Contacteer:

Riël schreef:Zou een beetje jammer zijn, weer terug naar 6kb ... Maar ik vraag me af of mensen die usericons niet een een temp. internet dir. kunnen zetten, of een cache, zodat ze er na 1 keer laden ook geen last meer van hebben. Iemand een idee hoe dit werkt?
dat zal vast al wel gebeuren bij de meeste, maar:

- jouw icoon is 73 kb.
- we hebben 1012 gebruikers

rekenvoorbeeldje:

als je een pagina laadt met 15 posts en gemiddeld is het usericoon zeg 25 kb en er zit nog een handig ontopic fototje in de post van zeg 60kb en je rekent de data van de site zelf mee moet je ongeveer 500 kb binnenhalen met je modempje, dat duurt met een 56k modem bij een goede verbinding, rekening houdende met overhead van het datatransport 80 seconden .... dat is dus ruk....

mijn icoon is 1.6kb en het is gewoon een fototje van mijn auto... het moet dus wel een ietsje kleiner kunnen
there is no spoon.
Robert dB.

Perfect voorbeeld Tijn!!
Riël
Über-Spammer

... kan je geen ongelijk geven ... mag ik weer trug vallen op de poll ... :D ??
jeroen.k

Is mijn idee niks dan? Voor het laden van de pagina een onderscheid maken tussen snelle en langzame modems? (in je profile ofzo?) dan is iedereen blij!

Dan moeten mensen met een filmpje bijvoorbeeld 2 usericons invullen het filmpje voor mensen met een snelle verbinding en dat als mensen met een langzame verbinding de site bekijken dat ze dan alleen een plaatje (van max 6kb) zien ofzo?
Robert dB.

jeroen.k schreef:Is mijn idee niks dan? Voor het laden van de pagina een onderscheid maken tussen snelle en langzame modems? (in je profile ofzo?) dan is iedereen blij!

Dan moeten mensen met een filmpje bijvoorbeeld 2 usericons invullen het filmpje voor mensen met een snelle verbinding en dat als mensen met een langzame verbinding de site bekijken dat ze dan alleen een plaatje (van max 6kb) zien ofzo?
Lijkt me wel een ingewikkelde manier. De beheerders/site admins zullen hier ook niet echt vrolijk van worden, ben ik bang.
Tijn
Contacteer:

filesize binnen de perken houden helpt echt al een heel eind gewoon.....

riel, jouw filmpje kan zonder zichtbaar kwaliteitsverlies verkleind worden naar 50 kb door het terugbrengen van het aantal kleuren.

even een voorbeeld van pure winst: het icoon van Ray:
(no offence, maar het dichtstbijzijnde voorbeeld)
dit is het geoptimaliseerde bestand , vergelijk het maar eens met het icoon een paar posts hierboven.

[img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc010/tankdop.jpg[/img]

origineel: 23 kb
geoptimaliseerd voor icoongebruik: 1.7 kb , 14x zo klein dus ...
there is no spoon.
Riël
Über-Spammer

Kun je dat niet voor me doen??
Roy
Moderator

Kan jij niet gewoon weer een plaatje nemen?
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Car: M536

Kijk, Roy heeft ook een acceptabele grootte ;)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Waarom die filmpjes :( ? Ik zie het nut er niet van in en sommige van die filmpjes hebben niks met Renault te maken. Of heeft Airwolf Renault turbine motoren of zo? Als je een pagina hebt waar meerdere posts op staan van personen met een filmpje dan duurt het bij mij ook t*ringlang voordat zo'n pagina geladen is(en aan mijn verbinding ligt het niet, want ik heb kabelinternet!)

Als je zo graag een filmpje van je auto wil laten zien, maak dan een topic aan.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Marcel O. schreef:Waarom die filmpjes :( ? Ik zie het nut er niet van in en sommige van die filmpjes hebben niks met Renault te maken. Of heeft Airwolf Renault turbine motoren of zo? Als je een pagina hebt waar meerdere posts op staan van personen met een filmpje dan duurt het bij mij ook t*ringlang voordat zo'n pagina geladen is(en aan mijn verbinding ligt het niet, want ik heb kabelinternet!)

Als je zo graag een filmpje van je auto wil laten zien, maak dan een topic aan.
die airwolf is al lang vertrokken hoor ;)
al na de eerste discussie over het formaat van de icons :)
edwinvr
Contacteer:

ik ben een bewegende maar die wordt gecached, dus daar hebbie maar 1x "last" van...
Riël
Über-Spammer

Die is nog groter dan de mijne :D
edwinvr
Contacteer:

Riël schreef:Die is nog groter dan de mijne :D
dat klopt:D [img]http://gathering.tweakers.net/i/s/hypocrite.gif[/img]
Roy
Moderator

Dat kan wel wezen maar als ik naar beneden scroll duurt het eerst 2 sec. voordat hij gaat.

En dat is alleen als er van die irritante mannetjes tussen zitten met zo'n zuigfilmpje :( :(
5 GT Turbo '88 GT5
Tom
Moderator
Car: MB

het gaat ook niet alleen om de grootte maar ook om het gezicht. Zo vind ik persoonlijk het filpmje van Stefijn erg mooi, maar er is ook zo'n filmpje van twee van die nogal kleffe mensen :lol:. Ik weet niet ofdat dat inmiddels veranderd is maar als ik Site Adm. was dan was dat filmpje er meteen uitgevlogen

Ik ben overigens VOOR alleen plaatjes
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Van mij mogen de filmpjes zeker blijven !!! Ik vind het er juist gaaf uitzien 8) !!!!!
Robert dB.

Tom schreef:...maar er is ook zo'n filmpje van twee van die nogal kleffe mensen :lol:. Ik weet niet ofdat dat inmiddels veranderd is maar als ik Site Adm. was dan was dat filmpje er meteen uitgevlogen

Ik ben overigens VOOR alleen plaatjes
Is aangepast door Rick.
catrinus

ik vind die filmpjes ook zwaar irritant. Zoals tijn het had was wel mooi maar waarom moet er nou zo`n filmpje staan. Kun je het gewoon niet met een foto laten zien wat je hebt of wat je mooi vind.
There will be plenty of time to rest when your dead
Steven

Wel spannende poll, gaat gelijk op :)
Robert dB.

Steven(ventieldopje) schreef:Wel spannende poll, gaat gelijk op :)
GEEN! staat voor....:D
Steven

Yeah! ;)

Maargoed we wijken af...
-Ray-
Contacteer:

Ik zeg ook geen!!

Nou vraag ik me alleen af of er eerlijk gestemd wordt...

Enne Tijn moest je nou net mij weer hebben?? ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Gijs V.

mh ligt dat nou aan mij, of heb ik totaal geen last van die pagina's die mijn pc moet laden?
Mh, must be my ADSL...1024 kb down, 256kb up.. ghehehe >-)
Renault, créateur de GTT !!!
Steven

Jah maar dus niet iedereen.. dus ff sociaal kan ook..

Maargoed ik merk het ook terwijl ik adsl draai.
Gijs V.

Ik houdt er rekening mee wanneer ik de volgende keer mijn foto's plaats. Ik had deze keer geen zin om ze eerst allemaal om te zetten in 640 x 480 of 800 x 600

Vandaar die grote joekels van foto's op verslag FNB.. :wink:
Renault, créateur de GTT !!!
edwinvr
Contacteer:

voor alle mensen met een mindere verbinding: vanaf heden een nieuwe usericon (zonder filmpje) => ik ben de lulligste niet :wink:
Laatst gewijzigd door edwinvr op di 4 jun 2002 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

edwinvr schreef:voor alle mensen met een mindere verbinden: vanaf heden een nieuwe usericon (zonder filmpje) => ik ben de lulligste niet :wink:
niet??? :D :lol:
Anonymous

edwinvr schreef:voor alle mensen met een mindere verbinding: vanaf heden een nieuwe usericon (zonder filmpje) => ik ben de lulligste niet :wink:
Ok dan.

ik ook maar een simpel plaatje.
Plaats reactie