Koppakking vervangen en.... nu nog witte rook ???

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
TimTurbo

Ik heb onlangs de koppakking van mijn GTT vervangen. Alles goed verlopen en daarna de auto starten. Komt er wat witte rook uit. Nou dat kan, zal zo wel overgaan. Maar na een half uur lopen is het nog steeds. :( Auto afgezet. Volgende dag nog eens geprobeerd en weer hetzelfde. Ik heb de kop niet gevlakt (heb de koppakking een goed jaar geleden ook al vervangen en toen wel gevlakt). Dus ik dacht dat eventueel de kop was gescheurd. Heb ik vervolgens met een afpersgereedschap flink wat druk op het watersysteem gezet en gecontroleerd of er water in de cilinders komt. Helemaal niks (de druk liep wel omlaag, omdat de pomp wat lekte). Nu denk ik zelf dat de turbo misschien is versleten (phase twee, watergekoelde turbo, lek aan uitlaatzijde turbo, dus water in uitlaat en witte rook).
Het rare is dat de auto ondertussen ook niet meer wil starten. Tijdens het starten komt er als hij net wil aanslaan een blauw rookwolkje uit de dumpvalve en wat blauwe rook uit de uitlaat. Hierbij denk ik zelf ook weer: de turbo.

Nu mijn vraag: zit ik op de goede weg en heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt. Of is het misschien mogelijk dat er ergens een slang van het watersysteem verkeerd is aangesloten (al lijkt mij dat hij dan nooit zal lopen...)
Steven
Car: M536

Is het koelvloeistof circuit in de turbo niet afgesloten van de rest?

Ik heb zelf ook een beetje wit wolkje en klein beetje vloeistof verlies, maar ik denk dat dit gewoon bedrog en een beetje lekkende slang is.

Afijn als ik als 'turbo ontwerper' een turbo zou koelen zou ik gewoon een gesloten systeem maken door de turbo wat dus ooknie kan lekken. Neem aan dat Garett dit ook wel heeft gedaan.
TimTurbo

Ik neem aan dat ze dat ook gedaan hebben. Maar misschien dat dit is gescheurd (als het is gescheiden door metaal) of dat de pakkingen / keringen zijn uitgedroogd doordat hij een tijd stil heeft gestaan.
Menno

wil 't uit de turbo komen moet ie wel fors gescheurd zijn. Niet erg waarschijnlijk. Weet je zeker dat je alle slangen goed hebt aangesloten?
rev it like a rental
TimTurbo

Enig idee welk slang dit eventueel zou kunnen zijn??? Maar de turbo is dus erg onwaarschijnlijk?
Plaats reactie