spuiten auto

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
jacco 16v

ik was al van plan om mijn clio gedeeltelijk te laten spuiten.
maar nu mijn broer met z'n brommer een kras van meer dan een meter lang heeft getrokken over mijn auto (en natuurlijk ergens waar de auto nog niet beschadid was)
vroeg ik mij af wat het koste om mijn auto helemaal over te laten spuiten.
ik haal hem zelf uitelkaar.
en de kleur is metelic zwart en er moeten wat deukjes weg gewerkt worden.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
martin rs

ja als je hem per se metallic wil hebben dan kan ik je niet helpen tenzij het kleine vlakken zijn. Normale kleur wel
jacco 16v

nee de motorkap en bumpers moeten eigelijk al helemaal gespoten.
de motorkap zit vol met deuken en stof die is echt heel lelijk gelakt
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Tom
Moderator
Car: MB

jacco 16v schreef:nee de motorkap en bumpers moeten eigelijk al helemaal gespoten.
de motorkap zit vol met deuken en stof die is echt heel lelijk gelakt
als mij auto onder het stof zit dan was ik hem meestal gewoon :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
martin rs

ik kan spuiten en heb ook materiaal dus als jij dan de verf koopt dan is het oke toch??
jacco 16v

de hele auto?

en ik bedoelde niet dat er stof op de auto zit maar in de lak en dikke wolken en als het licht erop staat kun je het schuurpatroon van de schuur machine waar ze de motorkap mee geschuurd hebben nog door de lak heen zien.
het ziet er echt niet uit.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Jan-Geert (Momentsleutel)

martin rs schreef:ik kan spuiten en heb ook materiaal dus als jij dan de verf koopt dan is het oke toch??
zin om een r4f6 te spuiten :-)?
martin rs

Eh uit akkrum das wel in de buurt toch?? welke kleur. zoals ik al zei metallic weil niet zo goed dus daar begin ik niet aan maar normale kleuren geen probleem
clio_rally
Contacteer:

jacco 16v schreef:de hele auto?

en ik bedoelde niet dat er stof op de auto zit maar in de lak en dikke wolken en als het licht erop staat kun je het schuurpatroon van de schuur machine waar ze de motorkap mee geschuurd hebben nog door de lak heen zien.
het ziet er echt niet uit.
Zorg dan dat je voor het spuiten die delen echt heel erg goed schuurt, anders blijf je die houden. Zorg dat je er geen 'deukjes' in schuurt, mooi egaal houden. Ennuh, goed laten spuiten, schuren, spuiten,etc...

Gijs

PS: Martin, hoe vaak spuit je? Tussendoor schuren of nat-in-nat?
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."

martin rs schreef:Eh uit akkrum das wel in de buurt toch?? welke kleur. zoals ik al zei metallic weil niet zo goed dus daar begin ik niet aan maar normale kleuren geen probleem
mann groen :-) gewoon groen zekers in de buurt das wel makkelijk :-) wat moet zoiets gaan kosten ongeveer?
martin rs

ik spuit negen lagen drie lagen primer en voorbehandeling dan drie lagen kleur en dan drie lagen blanke lak om krassen tegen te gaan. werkt best goed. ik wacht tot de lak droog is en dan ff met een goedje eroverheen weet niet wat het is dat heb ik van die spuiter gekregen en dan de volgende laag.

heb net een auto gespoten in de kleuren van het fotmule een team met stickers alles erop das best mooi geworden.

martin heb jij msn?
martin rs

jan-geert: hier is ie dan

is mijn msn en mail
Laatst gewijzigd door martin rs op zo 24 feb 2019 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
clio_rally
Contacteer:

martin rs schreef:ik spuit negen lagen drie lagen primer en voorbehandeling dan drie lagen kleur en dan drie lagen blanke lak om krassen tegen te gaan. werkt best goed. ik wacht tot de lak droog is en dan ff met een goedje eroverheen weet niet wat het is dat heb ik van die spuiter gekregen en dan de volgende laag.

heb net een auto gespoten in de kleuren van het fotmule een team met stickers alles erop das best mooi geworden.
Netjes, leerzaam. Maar schuur je tussen de lagen? Met name de primer lagen, schuur je die? Nat of droog? En de lak doe je dus niet nat in nat, hecht het dan wel goed? Vind het wel interessant, omdat echt iedereen het anders doet. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit lak gebruikt, misschien een keer proberen. Met name het natte schuren vind ik zelf errug goed, je primer laag wordt dan echt waanzinnig mooi en als die goed is, kan het eigenlijk niet meer misgaan...

Gijs
Bezemer Rally Team

martin rs

nee wacht tot het droog is en dan met een heel fijn vloeibaar schuurmiddel
jacco 16v

nee, ik wil hem toch echt weer metelic zwart hebben omdat ik dat smen met donker groen en bordeu rood de mooiste kleuren vind.

maar toch bedankt voor het aanbod.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
clio_rally
Contacteer:

martin rs schreef:nee wacht tot het droog is en dan met een heel fijn vloeibaar schuurmiddel
Doe je dat met alle lagen? Je moet het echt een keer nat in nat proberen, krijg je het heel snel, heel mooi dekkend. De rally clio hadden we eerst met 400 geschuurd, daarna gespoten in plamuur, nat-in-nat. Daarna nat opschuren met 1000. Vervolgens de witte lak nat-in-nat erop en klaar. Dit is natuurlijk voor de rallybak, mijn eigen wagen zou ik nog een keertje fijntjes schuren en nog een dubbele laklaag. Maar ja, ieder zijn manier... 8)

Gijs
Bezemer Rally Team

martin rs

huh nat over nat dus je laat de laag niet helemaal drogen voor je met de volgende begint
clio_rally
Contacteer:

Inderdaad. Als je een laag op de juiste dikte spuit, spuit je snel teveel. Je wilt als het ware een 'sinassappel'-huidje spuiten, dat daarna mooi egaal trekt. Teveel en je druipt. Dus je spuit de hele wagen en kijkt hoe snel hij droogt (onze lak is altijd binnen 20 min al aardig droog) en gaat hem dan, terwijl hij dus nog wat 'plakkerig' is meteen weer spuiten. Niet te snel, want dan gaat de onderste laag met de bovenste samen druipen. Maar je weet wel, zo nat dat je vinger er nog instaat, maar niet meer druipt. Deze twee lagen hechten dan als een gek...

Gijs
Bezemer Rally Team

Abel
Über-Spammer

Nat in nat werk echt perfect. Mits je genoeg tijd neemt en de lagen niet te dun doet.
martin rs

goh grappig ik moet binnenkort spiegels en bumper spuiten dan kan ik het wel ff proberen.
clio_rally
Contacteer:

Abel schreef:Nat in nat werk echt perfect. Mits je genoeg tijd neemt en de lagen niet te dun doet.
En niet te dik :wink: , enz enz, bij spuiten blijf je bezig...

Gijs
Bezemer Rally Team

martin rs

ja trek er maar een dag voor uit ja
Abel
Über-Spammer

Goed voorberijden is het halve werk. Schuren en plamuren. Moet echt heel secuur. Want ieder krasje zie je nog duidelijker als het lekker glimt..
Plaats reactie