Waarom is de 19 16V goedkoper dan de Clio 16V?
Vraagje, ik ben op zoek naar een leuke/betaalbare snelle auto, die je rustig aan kan uitbouwen.
Nu is mijn oog gevallen op de Renault 19 16V. Ziet er top uit. Maar wat ik niet echt begrijp is dat de Renault 19 16V uit bijv. 1993 goedkoper is dan de meeste Clio's 16V uit 1992.
Is de 19 16V van mindere kwaliteit? Of onbetrouwbaar? Kortom vanwaar dat prijsverschil?
Andre
Nu is mijn oog gevallen op de Renault 19 16V. Ziet er top uit. Maar wat ik niet echt begrijp is dat de Renault 19 16V uit bijv. 1993 goedkoper is dan de meeste Clio's 16V uit 1992.
Is de 19 16V van mindere kwaliteit? Of onbetrouwbaar? Kortom vanwaar dat prijsverschil?
Andre
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ja dat vroeg ik me ook een lange tijd af.
Ik wou zelf ook altijd een r19 16v. Maar daar moes ik wel effe voor sparen. Dus tot die tijd heb ik een clio S gekocht.
En ja dan raak je gehecht aan het model ik ben dus nu heftig aan het sparen voor de clio 16v.
het komt er gewoon op neer dat de clio geliefd is
groeten patrick
Ik wou zelf ook altijd een r19 16v. Maar daar moes ik wel effe voor sparen. Dus tot die tijd heb ik een clio S gekocht.
En ja dan raak je gehecht aan het model ik ben dus nu heftig aan het sparen voor de clio 16v.
het komt er gewoon op neer dat de clio geliefd is
groeten patrick
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
inderdaad de clio's zijn heel erg gewild. vooral de kleuren blauw en zwart en 16v natuurlijk. daarom is de prijs zo hoog. Maar de clio 16v verliest minder snel zijn waarde als de 19 denk ik.
volgens mij komt het ook dat een clio sneller is dan een 19 16v.
en omdat je voor een clio minder wegenbelasting en verzekering hoeft te betalen.
hoewel ik dat laatste niet helemaal zeker weet.
en omdat je voor een clio minder wegenbelasting en verzekering hoeft te betalen.
hoewel ik dat laatste niet helemaal zeker weet.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Echt veel sneller is de Clio niet, allebei 137 PK en omdat de Clio iets lichter is scheelt het 0.4 sec naar de 100 ofzo.
Ik heb een R19 16V gezien uit 1992 gezien voor de prijs van 3500 euro. Dat is inclusief een jaar garantie en een jaar garantie.
Goede prijs?
BTW hier staat ie:
link
Dat is bij garage Euro car de Vries
Andre
Ik heb een R19 16V gezien uit 1992 gezien voor de prijs van 3500 euro. Dat is inclusief een jaar garantie en een jaar garantie.
Goede prijs?
BTW hier staat ie:
link
Dat is bij garage Euro car de Vries
Andre
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
19 is zwaarder, dus duurder in wegenbelasting.
Vraag zal zeker meespelen, maar over het algemeen geldt: hoe zwaarder, hoe minder populair (wegenbelasting, aanschaf nieuw ivm verzekering etc)
Er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen op deze regel zijn
Vraag zal zeker meespelen, maar over het algemeen geldt: hoe zwaarder, hoe minder populair (wegenbelasting, aanschaf nieuw ivm verzekering etc)
Er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen op deze regel zijn
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Maar de 19 heeft als voordeel dat deze NIET op de zwarte lijst van snelle bakken staat bij de verzekeringsmaatschappijen, de clio wel. Dat betekent dat als je op jonge leeftijd een clio 16V wilt kopen je daar HEEL VEEL meer premie voor betaald als dat je een 19 16V neemt, welke bijna net zo snel is als de clio.
Mazzel
Mazzel
[offtopic]
Staat een R21 Turbo eigenlijk ook op de zwarte lijst???
[/offtopic]
Denk dat het heel erg met de vraag te maken heeft. Mij lijkt de clio ook sportiever rijden dan de 19. Clio is ja net een 5 en daardoor zijn karteigenschap al bijna aan zijn zijde.
Staat een R21 Turbo eigenlijk ook op de zwarte lijst???
[/offtopic]
Denk dat het heel erg met de vraag te maken heeft. Mij lijkt de clio ook sportiever rijden dan de 19. Clio is ja net een 5 en daardoor zijn karteigenschap al bijna aan zijn zijde.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
geen idee, zal het eens vragen. denk van wel.Michel S. schreef:[offtopic]
Staat een R21 Turbo eigenlijk ook op de zwarte lijst???
[/offtopic]
Denk dat het heel erg met de vraag te maken heeft. Mij lijkt de clio ook sportiever rijden dan de 19. Clio is ja net een 5 en daardoor zijn karteigenschap al bijna aan zijn zijde.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Via mammie of pappie laten verzekerenBart V schreef:Maar de 19 heeft als voordeel dat deze NIET op de zwarte lijst van snelle bakken staat bij de verzekeringsmaatschappijen, de clio wel. Dat betekent dat als je op jonge leeftijd een clio 16V wilt kopen je daar HEEL VEEL meer premie voor betaald als dat je een 19 16V neemt, welke bijna net zo snel is als de clio.
Mazzel


bij dat bedrijf krijg je wel een jaar garantie op papier.Enigma schreef:Echt veel sneller is de Clio niet, allebei 137 PK en omdat de Clio iets lichter is scheelt het 0.4 sec naar de 100 ofzo.
Ik heb een R19 16V gezien uit 1992 gezien voor de prijs van 3500 euro. Dat is inclusief een jaar garantie en een jaar garantie.
Goede prijs?
BTW hier staat ie:
http://voorraad.autotrader.nl/cgi-bin/a ... id=1000239
Dat is bij garage Euro car de Vries
Andre
maar de garantie zit een beetje vreemd in elkaar.
de gemonteerde onderdelen worden wel vergoed door de garentie maar de arbeids uuren die nodig zijn om het onderdeel te monteeren worden niet vergoed.
en dat is meestal de hoogste kostenpost.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Nou ja, moeten ze bewijzen dat je de wagen echt constant gebruikt. Ik heb toen ik 18 was mijn polo (1997 1.4 16v) goed ergens op gereden en toen was er geen vuiltje aan de lucht. Wagen stond op moeders naam omdat ik hem van haar overnam en we nog niet alles hadden geregeld. Reed er wel al een half jaar vast in. Maar ja, ze vroegen er niet eens naar. Maar je hebt gelijk, als ze je moeten hebben kun je goed de zak zijn.Bart V schreef:Als de verzekering daarachter komt ben je helemaal zuur.
Over moeilijk verzekeren gesproken. Toen ik de bmw 325ix in de verzekering gooide, wilde ik eigenlijk de integrale erbij hebben, omdat ik niet echt tevreden over die verzekeraar was. Weet je hoeveel mensen je bijna openlijk uitlachen als je vraagt of je als 21-jarige een 325ix en een lancia delta integrale kunt verzekeren? Nou ja, dan niet...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Ik heb in beide gereden en het voelt allebij even snel aan. Wat wegligging betreft weet ik het niet zo, ik ben niet zo'n racer. Er heeft wel eens iemand anders in mijn 19 ge"raced" en dat ging toen absoluut hard de hoek om. En je hebt toch een stuk meer ruimte; zo'n Clio blijft toch een "klein boodschappenwagentje" 

hier in oudehaske op de sloop stonden er twee een gewone 2 liter 16v en een chamade ook 2 liter 16v en allebei met sportbumpers en motorkap met inlaat eraan
helaas beide schade anders stonden ze niet op de sloop he maar wel mooi
helaas beide schade anders stonden ze niet op de sloop he maar wel mooi
2 liter 16v,s zijn dr nooit geweest van de 19, en op de sloop bij holtrop staan dr 2 van die hokken op elkaar en er tegenover staat er nog een zwarte. heb dr gisteren nog een gaskabel uitgetrokken.martin rs schreef:hier in oudehaske op de sloop stonden er twee een gewone 2 liter 16v en een chamade ook 2 liter 16v en allebei met sportbumpers en motorkap met inlaat eraan
helaas beide schade anders stonden ze niet op de sloop he maar wel mooi
vind persoonlijk 19,s van binnen er toch even wat ouder uitzien. beetje kadet van binnen.
kom dr regelmatig. de ene keer voor deeltjes van 1 van me clio,s te halen de andere keer voor me 5 je.
kom uit meppel dus is 20 mins rijden. helaas pletten ze de auto,s daar te snel om alle leuke hebbedingetjes dr uit te halen.,
kom uit meppel dus is 20 mins rijden. helaas pletten ze de auto,s daar te snel om alle leuke hebbedingetjes dr uit te halen.,
he dennis als je iets nodig hebt er zitten er hier drie slopen en ik woon vlak bij die van oudehaske. woon zelf dus ook in oudehaske en kijk er zeker drie keer per week dus als je iets nodig hebt geef het ff door dan kan ik je zeggen of het er is of niet. dan kan je komen als je komt halen staat drinken hier koud haha
WHooow je kan natuurlijk ECHT te ver gaan hevind persoonlijk 19,s van binnen er toch even wat ouder uitzien. beetje kadet van binnen.



Het interieur van een en 19 vergelijken met dat van een kadett.
Laatst gewijzigd door Bart V op zo 2 jun 2002 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
De 19 is wel uitgevoerd met een 2.0 16V blok volgens mij, maar ze zijn zeer zeldzaam.martin rs schreef:goh das vreemd die kerel had die twee motorblokken staan en dat was volgens hem 2 liter 16v maar oke zal wel. waar kom je vandaan dan dat je hier in oudehaske komt voor de sloop??
je kan het controleren door het nummer van het indentificatie plaatje op te schrijven (niet je motor nummer, maar die op je veerkoker staat) en daarmee naar de renault garage gaan, als het goed is moet dat nummer uitwijzen welke motor erbij dat nummer hoort.
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Trouwens je betaald niet bij elke verzekeringsmaatschappij meer premie omdat je een risico auto hebt.. 'tis echter wel altijd een acceptatiefactor..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus