roest op schijven
dat slijt eraf, gewoon gaan rijden en met remmen slijt je het eraf..
de mijne stond bijna 2 jaar stil en de roest is er nu al vanaf geremd..
Je kan moelijk gaan doen en de remblokken eruithalen en die afschuren met schoonmaakblokken of op een zeeeer vlakke tafel licht opschuen met grof schuurpapier en de schijven behandelen/inspuiten met remmenreiniger en afvegen..maar met remmen en rijden kom je er ook..!
de mijne stond bijna 2 jaar stil en de roest is er nu al vanaf geremd..
Je kan moelijk gaan doen en de remblokken eruithalen en die afschuren met schoonmaakblokken of op een zeeeer vlakke tafel licht opschuen met grof schuurpapier en de schijven behandelen/inspuiten met remmenreiniger en afvegen..maar met remmen en rijden kom je er ook..!
Laatst gewijzigd door Gijs V. op do 30 mei 2002 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault, créateur de GTT !!!
Dat slijt wel
.
Ik zou wel even de schijven nakijken op oneffenheden.
voor de zekerheid.

Ik zou wel even de schijven nakijken op oneffenheden.
voor de zekerheid.
2 keer remmen
1 keer kijken
en weg is de roest!!
1 keer kijken
en weg is de roest!!

Immer wieder die verdammte Holländer
oppervlakkige roest kan er trouwens ook gewoon afremmen. 
Als het dan mooi glimt kan je er eens met een schroevendraaier op tikken. Is het oppervlak een beetje zwart/bruinig dan heb je kans dat er dan schilvers vanaf te tikken is. Dan was het dus toch geen oppervlakkige roest. Dan van moet je hele schijf dat laagje eraf tikken. Laat je dat laagje erop dan remt hij nooit goed.

Als het dan mooi glimt kan je er eens met een schroevendraaier op tikken. Is het oppervlak een beetje zwart/bruinig dan heb je kans dat er dan schilvers vanaf te tikken is. Dan was het dus toch geen oppervlakkige roest. Dan van moet je hele schijf dat laagje eraf tikken. Laat je dat laagje erop dan remt hij nooit goed.
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
een paar keer goed remmen. 
Wat een lol hebben we toch.
Oke de mijne staat nu ook wat vaker stil en ik heb dus ook roest op mijn schijven, nou heb ik al een paar keer geremd maar hij begint rare harde tril geluiden te maken. Zijn ze dan krom?

Oke de mijne staat nu ook wat vaker stil en ik heb dus ook roest op mijn schijven, nou heb ik al een paar keer geremd maar hij begint rare harde tril geluiden te maken. Zijn ze dan krom?
Als je nieuwe blokken monteert en het goed doet, dan kun je gewoon meteen vol remmen.Rick schreef:Je moet gewoon doen of er nieuwe remblokken op zitten, oftewel voorzichtig inrijden en dan is er geen probleem.
Het is wel verstandig om, als je hetzelf doet, de eerste remming ff te testen.

Idd... hard remmen en kijken of je schijven gaan gloeien! 

-
- Contacteer:
Hehe, onze rallybak stond drie kwart jaar stil bij de schadeauto's en had mooie bruine schijven. Gek genoeg waren ze na wat oefenrondje helemaal glimmend...je zou bijna denken dat je gewoon wat moet remmen...
Gijs

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
paar keer van een hogere snelheid bruuks remmen maar nie voet op pedaal blijven he pompend remmen dan nie beter waarschijnlijk schijven wat krom afdraaien die hapTino schreef:een paar keer goed remmen.
Tino schreef:een paar keer goed remmen.
Het lijkt erop dat ze dan niet goed vlak meer zijn i.d.d. Heb ik met mijn vorige GT regelmatig gehad (constructiefout?).
Wat je kunt doen is de schijven laten vlakken. Kost een paar tientjes, maar is altijd nog goedkoper dan wanneer je er nieuwe op moet zetten.
Dat trillen is in ieder geval super irritant

-
als je een stukje gaat rijden ff in z.n 2e versneling
betje op toeren rijden en gas geven en remen te gelijk en dat over ongeveer 400 meter zijn ze weer helemaal glimmend

betje op toeren rijden en gas geven en remen te gelijk en dat over ongeveer 400 meter zijn ze weer helemaal glimmend

----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
-
- Moderator
- Car: MB
He Merijn >> je moet eens even kijken naar je SignatureMerijn schreef:Als alles wat hierboven staat vermeld niet werkt, kkun je altijd nog proberen om tijdens het rijden een paar keer goed te remmen. Wellicht dat het helpt!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ja, ik weet het, maar eigenlijk vind ik 'm zo wel goedTom schreef:He Merijn >> je moet eens even kijken naar je SignatureMerijn schreef:Als alles wat hierboven staat vermeld niet werkt, kkun je altijd nog proberen om tijdens het rijden een paar keer goed te remmen. Wellicht dat het helpt!