Clio RS 2.0 16V in clio 1.8 RSI!!!!!!!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
*Stephan_RSI*

Ik heb een vraag, ik zag een site die een aantal motoren verkocht waaronder ook een paar Clio RS 2.0 16V. Mijn vraag is of zo'n motor in een Clio 1.8 RSI past. Zoniet wat zou er dan moeten worden aangepast?
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Sow als dat zonder al te veel problemen past, is dat echt vet :D
Maar ik heb wel es gehoord dat zoŽn blok in een clio16v past maar met veel werk:
* Een kleppendeksel van een williams monteren
* Een versnellingsbak van een williams/megane 2.0 eraan breien
* De ophangpunten van het blok aanpassen

Maar ik weet niet of dit ook op een Rsi van toepassing is....
Menno

die motor krijg je d'r wel in geragt. Wat een groter startprobleem zou kunnen zijn is de startonderbreker van zo'n RS.
rev it like a rental
speedline

Menno schreef:die motor krijg je d'r wel in geragt. Wat een groter startprobleem zou kunnen zijn is de startonderbreker van zo'n RS.
Heeft deze net als bij de meeste "moderne auto's" een in de tellerbak verwerkt exemplaar ? :evil: :-* :lol:

Kwamen een dergelijk exemplaar tegen bij de inbouw van een TT motor in een G**f 1 (ik ben al wezen biechten :D ), om te :-* ...

Groeten...
Menno

dikke kans dat ie zo'n ringontvanger rondom 't contactslot heeft, die naar de sleutel luistert. Of er nog een extra kastje tussen zit weet ik niet, maar er gaat ongetwijfeld een gecodeerd signaal naar de benzinecomputer. Enige optie is om dan de hele bende over te zetten, maar denk dat je ergens goeie of grijze vriendjes moet hebben om daar aan te komen.

't spelletje engine swap wordt steeds minder goed mogelijk met al dat moderne spul :-* . Ik heb d'r een paar weken geleden ook serieus ruzie mee gehad na 't monteren van een 2.8 liter motor in een BMW 320 (ja, ik heb ook al gebiecht :) ).
rev it like a rental
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Siddert en beeft gij zondaars

'n Beetje de toorn van mr Renault over jezelf afroepen...

;-)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Forgive me Father for I have sinned........

:lol: :lol: :lol:
Arjen

Ja, prijs de heer, zeven-vijftig!
Menno

d'r was ook werkelijk geen ene flikker aan, zo'n 320. Wat een konijnenhok, 't stuurt kut en is niet vooruit te schoppen. (en dan te bedenken dat je ze nog lichter gemotoriseerd hebt :-* )
rev it like a rental
*Stephan_RSI*

Inprincipe moet alles overgezet worden neem ik aan? De kosten zullen zeker wel hoog zijn? Ik ga denk ik maar beginnen met sparen, lijkt me onwijs tof als het kan (toch heel wat pk's meer en nog standaard motor ook :D :D). Bedankt voor de informatie.
Groetjes.
Anonymous

*Clio_RSI* schreef:Inprincipe moet alles overgezet worden neem ik aan? De kosten zullen zeker wel hoog zijn? Ik ga denk ik maar beginnen met sparen, lijkt me onwijs tof als het kan (toch heel wat pk's meer en nog standaard motor ook :D :D). Bedankt voor de informatie.
Groetjes.
Je zult voor de motor al 7500 gulden neer moeten leggen. Reken zelfde voor inbouw, aanpassing, onderdelen. VErsnellingsbak zul je ook nodig hebben want 172 pk zal je RSI bak niet houden, althans neit lang. Wegligging, remmen enz enz enz enz. BEzint eer ge begint. Beter spaar je gewoon nog iets langer door en koop je een nieuw 2liter.
twingoturbo

Hij kan t niet hebben dat z'n broer sneller is! :lol:
clio_rally
Contacteer:

Ga gewoon voor de RS, blijft een topbak. Gisteravond weer wezen kijken bij de jongens van Kuitert, leuk team en mooie wagens... En is een RS motor echt zo duur? Vind ik echt helemaal belachelijk. De 2.0 16v turbo uit de integrale is nog steeds nieuwe te koop en die is maar 4500/5000 gulden...compleet

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Jasper16v

past die delta motor nie in een clio ?

ik dwaal af :D
Remco_Rs
Contacteer:

Ja het zal wel bruut zijn met een 2.0 16v.
ik ken wel iemand die in een clio 1.8rt een nieuwe type 1.6 16v blok erin heeft gehangen en ,ik kan je zeggen dat reed ook niet verkeerd..
jacco 16v

daar had ik ook al eens over gedacht.
maar volgens mij is de motor te hoog het spruitstuk ligt immers op het kleppen deksel.
verder ben je de ogrinele computer die bij die motor hoort nodig.
ook de interieur computer ben je van die auto nodig waar je de motor uit haalt en de bij de interieur computter behorende contact slot anders gaat het nooit lopen.
je kunt niet uit de ene auto een motor computer halen en uit de andere auto een interieur computer.
want dan gaat het nooit lopen.
ook kun je de computer niet op elkaar afstemmen.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Menno

[quote="jacco 16v"]daar had ik ook al eens over gedacht.
maar volgens mij is de motor te hoog het spruitstuk ligt immers op het kleppen deksel.
[quote]
maar de kop en kleppendeksel zijn weer een stuk lager. Kleppendeksel is gelijk lagerkap, dus dan kan je je wel iets over de hoogte voorstellen.
rev it like a rental
*Stephan_RSI*

twingoturbo schreef:Hij kan t niet hebben dat z'n broer sneller is! :lol:
Idd paul ik vind het k*t als we samen naast het stoplicht staan en jij mij er gewoon GVD eruit rijdt. Ik ben dan ook niet de enige die zich dan zo kut voelt maar ik wil je wel een beetje bij kunnen houden snap je :):):).
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

*Clio_RSI* schreef:
Idd paul ik vind het k*t als we samen naast het stoplicht staan en jij mij er gewoon GVD eruit rijdt. Ik ben dan ook niet de enige die zich dan zo k#t voelt maar ik wil je wel een beetje bij kunnen houden snap je :):):).
heej een snelle nokkenstok en ff chippen plus een goed samengestelde uitlaat zonder kat iets hogere benzine druk en open luchtfilter
kan je ook al aardig wat winst halen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
*Stephan_RSI*

Sven 5 Alpine Turbo schreef:
*Clio_RSI* schreef:
Idd paul ik vind het k*t als we samen naast het stoplicht staan en jij mij er gewoon GVD eruit rijdt. Ik ben dan ook niet de enige die zich dan zo k#t voelt maar ik wil je wel een beetje bij kunnen houden snap je :):):).
heej een snelle nokkenstok en ff chippen plus een goed samengestelde uitlaat zonder kat iets hogere benzine druk en open luchtfilter
kan je ook al aardig wat winst halen

Hoeveel pk winst kan je daarmee maken? Ik heb al een sportfilter van green erop zitten, merk je een beetje. En hoeveel kost het ongeveer om dat allemaal te doen enis het wel goed voor je auto? Hoelang kan je dan met je auto mee rijden?
Plaats reactie