Je rally licentie halen is niet duur,alleen aan het rally geweld meedoen en het ombouwen van je auto zodat hij aan de voorschriften voldoet is enorm duur.
Een maat van mij heeft zijn rally Licentie gehaald zoals ik al zei niet zo heel duur, maar nu is hij bezig met het ombouwen van zijn Manta(sorry) dat alleen al kost hem bijna 10.000 Gulden,meedoen aan 1 Race kost 500 Gulden Dan nog banden van 400 a 500 PER STUK dan ben je er nog niet want AL je kleding moet ook aan de eisen voldoen Bijv een helm die aan de eisen voldoen kost al zo'n +800 gulden(ik praat in guldens sorry) en die moet je dan nog TWEE hebben ook.een voor jezelf en een voor je Navigator.
Je moet je Auto verzekeren en apk keuren(dat is voor tussen de proeven te moeten rijden) enz enz te veel om op te noemen (al die eisen maakt het zo duur).
Ik weet van ervaring dat het wel SUPER vet is maar er hangt een enorme prijskaart aan.(keb als monteur meegelopen met een rallyteam uit breda).
Je kunt dan beter meedoen aan de Autocross da is veel goedkoper.
1 race kost nog geen 50 gulden je wagen hoeft alleen maar een plastic tank,een 4 punts gordel en een rolkooi hebben en natuurlijk ook je kleding niet vergeten.
De wagen hoeft niet verzekert te worden en ook geen apk op te zitten want je rijdt op besloten terrein.
Dus neem een sloop bak kap die om tot cross auto en je kunt zekers wel proeven van het geweld en zekers zo dol om te doen.
Het gaat om bepaalde klasse nog niet eens om snelheid maar om het besturen van de auto(2cv bijv.)
Heb je nog vragen je kunt ze mailen want keb het KNAF boek thuis liggen en ga binnenkort beginnen met mijn licentie en als ik er niet uit kom vraag ik het aan die knakker in breda want die rally't al een eeuwigheid en heeft daarvoor ook nog aan de cross meegedaan.
Greetz Dennis(
dvanbreugel@chelllo.nl)